Det store Flex-cirkus

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 112 i alt)
  • Indlæg
  • #189984
    Mr RForfatter

    Det ville klædde dig at indrømme du havde fundet på historien i steddet for, at komme med den smørre.

    #189990
    AnonymForfatter

    Ja da RKD / Danske Bank mægler mistanken har vi haft længe, men nu ved vi hvad du er – fuld af løgn

    #189992
    Mr RForfatter

    Kan man bruge dine udtalelser til noget når du bare opfinder fakta ?

    #189994
    AnonymForfatter

    MR.R

    Du er hermed røget på ignoreringslisten.

    #190018
    AnonymForfatter

    foresten drøm selv videre

    http://postimage.org/image/xqadovkn1/

    #190020
    testForfatter

    og jeg som trode du ikke brød dig om bundlede produkter.

    Indestående op til 25.000 forrentes med 0,125%. Indestående fra 25.000 og op til 200.000 kr. forrentes med 0,25%. Indestående over 200.000 kr. forrentes med 0,50%.
    Betingelser
    Kunden skal være 28 år eller derover. Hele husstanden kan blive Stjernekunde i Spar Nord. Det kræver bare, at husstanden samler sine bankkonti i Spar Nord.
    Kunden skal have kort, fx Dankort, Visa Dankort eller MasterCard
    Kunden skal holde 1 årligt møde med sin rådgiver.
    Kunden skal enten bruge Spar Nords Netbank eller være aktionær i Spar Nord. Minimumskravet er 100 aktier. Værdien af aktierne er ca. 2.400 kr. (kurs 24 pr. 29. august 2012)
    Fordele
    Kunden får gratis Visa Dankort eller gratis MasterCard med købssikring til Stjernekontoen samt andre kontante fordele iht. bankens Prisbog.

    men tillykke da har fundet ud af at det er bedre at afdraget din bolig gæld ind at oppebære den fantastiske rente som sparbank tilbyder.

    PS tak for oplysninger om dit konto nr. 🙂

    #190022
    AnonymForfatter

    Jamen test

    vil du ikke fortsætte med at fortælle mig om alle de penge jeg ikke har og ønsker mig?
    Du er jo så god til at fremsætte insinueringer om hvad du “TROR" vi andre har og ikke har
    samt hvad vi betaler og ikke betaler

    Hardcore fakta! Du aner ikke skid om hvad andres realiteter – FÆ!
    Alle andre Banker end Quicklånsselskabet “DB" og Nordea kan der jo forhandles med!
    Din Danske Bank plade er repetetiv har ingen hold i virkeligheden

    Så Test fortsæt bare på med dit freak show og Danske Bank fantasier

    Du er hermed røget på ignoreringslisten.

    #190028
    HJLForfatter

    Ikke for at vade i det, jeg ved ikke om alle efterhånden er med på hvad min pointe i går var, jeg vil blot slå fast, at jeg tror GP og muligvis også mr. R overser de 0,1 procent som jeg mener er den mest irriterende stigning.

    Og dem som jeg mener, at sagen drejer sig mest om.

    For det er nemlig ikke rigtigt at man let kan slippe for dem blot ved at afdrage.

    Har du et lån i dag eller tager du et lån i morgen og er besåningen over 60 % så er bidragssatser altså 0,1 % højere end hvis lånet udgøre under 60 % og det er her det interessante kommer ind i billedet, at det vil bidraget vedblive med at være, altså 0,1 % højere selvom du afdrager lånet til under 60 procents belåning…

    Hvad der sker hvis du i dag har afdragsfrihed over 60 procent og vælger, at delvist indfri lånet for herefter at fortsætte med afdragsfrihed, det ved jeg ikke.

    At du kan spare de 0,25 procent ved at starte afdrag er jo logik for burhøns og derfor irrelevant for debatten eller overser jeg noget?

    #190030
    AnonymForfatter

    I det gamle system forbliver bidraget ganske rigtigt på den prissats, der er fastsat for den belåningsgrad lånet var født med.

    Efter det nye system, sådan som jeg forstår Realkredit Danmark, så fastsættes bidraget nu dynamisk ud fra den årlige kreditvurdering, dvs. at bidraget falder automatisk i takt med at belåningsgraden ændres.

    Hvis dette ikke var tilfældet, ville der for mig at se ikke være meget pointe i at foretage de årlige vurderinger i relation til bidragsfastsættelsen. Så ville vurderingen alene være relevant i forhold til opgørelsen af de risikovægtede poster.

    Men uanset hvad der gælder, så tror jeg alle vi kan være enige om, at Realkreditinstitutterne ikke lige frem kommunikerer klart til kunderne om hvad reglerne er i det nye system.

    Hvorfor har man ikke skerevet et metodenotat, sådan som man gør så mange andre steder?

    #190036
    HJLForfatter

    GP. Jeg er imponeret over at du kan overse en så åbenlys mulighed for at brokke dig. Normalt ville jeg ALDRIG spille dig et és i ærmet, ganske enkelt er træt af stilen og emnerne, men når der nu alligevel sjældent bliver spurgt om noget spændende herinde så investere jeg et sidste forsøg på at bevise min påstand til ære for dit engagement.

    Kilde; RD s egen side….

    http://www.rd.dk/da-dk/privat/Kundeservice/priser-og-vilkaar/nye-priser/Pages/Hvad-betyder-aendringen-for-dig.aspx

    Klippet ind;
    Hvordan er dit bidrag blevet påvirket?
    Bidragssatsen for lån i belåningsintervallet 60-80 % har vi forhøjet med 0,4 procentpoint. Det betyder at ved en belåning fra 0-80% er den samlede bidragssats steget med 0,1 procentpoint.
    For lån, udbetalt inden den 1. oktober 2012, og hvor den samlede belåningsgrad for ejendommen er højere end 60 %, er bidraget forhøjet med 0,1 procentpoint.

    Min påstand; selvom dit lån en dag skulle komme under 60 % hinger du fortsat på stigningen, men du læser måske noget andet?

    Min påstand; Det skal med andre ord afgøres NU om du har høj eller lav belåning.

    Det har vbturbo fattet og jeg tror snart du også forstår min pointe, så må kalde mig djævlens advokat der læser biblen osv. Read my lips – I Dont Care. Jeg forsøger faktisk blot at hjælpe….med at gøre din harme reel og dette på trods af at jeg ikke kan se hvordan RD kan gøre det anderledes.

    Fordi den model du mener de bruger altså med værdisættelse hvert år og herefter justering af bidragssatserne vil jo betyde jojo priser op og ned i den periode lånet og vurderingen rutscher op og ned omkring 60 %.

    Og derfor er I alle mand ved at mudre et godt og meget vigtigt budskab til.

    Jeg har forsøgt at sige det så tydeligt jeg kan/orker.

    DE AF JER… Der har et RD lån tæt på 60% skal NU ringe til RD og indbetale det RD mener i mangler for at komme under 60% så vil i spare noget i stil med hvad vbturbo skriver, alt efter lånets størrelse en mindre formue. OG her kommer den vurderingsmodel OG hele debatten ind i billedet, er den precis eller ej. NEJ den er selvfølgelig ikke precis for LONE i hendes lejlighed der netop har total istandsat den osv..

    DET er jo netop de mennesker Carsten Nøddebo bad invitere sig på kaffe i udsendelsen på kontant.

    Nå bortset fra det sår har du ret… Modellen bruger RD til at værdisættelse i fht. At vurdere risikoen i porteføljen.

    Man valgt så at sætte stigningen efter modellen og ikke den vurdering som blev lavet da lånet blev optaget.

    Systemet har med andre ord ikke ændret sig. RD har blot valgt at lave stigningen ud fra en model frem for oprindelige hovedstol/vurdering ved første lån, ja eller whatever du kan finde på.

    Historien fortsætter sikkert for jeg kan fornemme at du er meget skeptisk på mine udsagn.

    #190040
    HJLForfatter

    Fordi intet er ændret.

    Du kan retmæssigt spørge hvorfor skrev de ikke modellens vurdering i de fremsendte breve.

    Det spørgsmål er stillet og besvaret i kontant.

    Hvis du ringer til RD så tager jeg gerne imod en undskyldning 😉

    #190042
    testForfatter

    Vturbo, tak 🙂

    #190044
    HJLForfatter

    Igen ikke for at vade i det;

    Klippet Fra; http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/10/16105633.htm

    Da den 60 % belåningsgrænse med et slag er blevet afgørende for, om du skal betale det nye tillæg på 0,1 % af HELE lånet, ja så er den bagvedliggende vurdering yderst vigtig.

    Det der kunne være fedt var, hvis RD gjorde deres model offentligt tilgængelig, gad vide om det er den samme model der ligger til grund for den beregner de har på deres hjemmeside, i såfald er det jo bare om at kigge nærmere på den 😉

    #190046
    HJLForfatter

    Ups glemte at sige hvor mit klip stoppede, disse tre linjer står for egen regning.

    #190054
    AnonymForfatter

    Der er du jo så lodret uenig med den Realkredit Danmark sælger jeg har talt med. Kunne det tænkes at være fordi jeres bidragsfastsættelse i Nordeakredit på dette punkt afviger fra Realkredit Danmark?

    Jeg har specifik spurgt ind til hvad det kræver for at gå fra “den gamle prisfastsættelse gældende før 1. oktober" til “den nye prisfastsættelse gældende efter 1. oktober". Svaret er, at det er tilstrækkeligt at der laves et profilskifte (eller hvad det nu heder) således at der afdrages på lånet. Herefter beregnes bidraget efter den nye model. Realkredit Danmark oplyste i øvrigt, at man meget ser og belønner kunder, der afdrager på lånet.

    Og i den nye model står der som sagt: “At bidraget beregnes efter restgælden". Der står jo netop ikke “at bidraget beregnes efter lånets hovedstol". Derfor mener jeg ikke lånet hænger (bemærk stavemåden hænger ikke hinger) fast i den gamle bidragssats!

    Men uanset hvad, så er og bliver den særprægede non-kommunikationen fra quicklåns-, gebyr og rentestigningskoncernen, Danske Bank, dybt suspekt. Selvfølgelig er der en mening med at de spiller med fordækte kort på den her!

    Vi bliver dog næppe i Realkredit længe nok til at finde ud af hvad der rent faktisk sker når vi krydser 60%-grænsen.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 112 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.