Det store Flex-cirkus

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 112 i alt)
  • HM64Forfatter
    Indlæg
  • #93309
    HM64Forfatter

    Jeg er meget i vildrede omkring mit RD Flekslån, som skal rentetilpasses pr. 1/1-13, og håber på nogle input der kan hjælpe mig lidt på vej.

    Mit lån er et F1 lån i Euro med afdrag, omfattet af kursbeskatningsloven, med en restgæld på ca. 575.000 og en restløbetid på 13 år. Udover dette lån har jeg et 4% fastforrentet obligationslån med en restgæld på 1.075.000 og løbetid på 23 år. Ud fra disse forudsætninger, skal jeg så:

    1. bevare og rentetilpasse det eksisterende lån?
    2. skifte profil til F3 eller F5 og hvilke konsekvenser har det i givet fald?
    3. omlægge til et fastforrentet lån?

    Vil der være for store omkostninger forbundet med omlægning til et fastforrentet lån?
    Er der andre forhold jeg bør overveje?

    På forhånd tak for input.

    #189704
    HalliHalloForfatter

    Der er hver dag spørgsmål her om samme emne, men hvorfor spørger du egentlig ikke din rådgiver i kreditforeningen hvordan du kan få de bedste lån. Bare en enkelt opringning til et par institutter og du vil vide meget mere om udbud og priser m.v.

    I øvrigt ville jeg da råde alle til at få et almindeligt gammeldags fastforrentet lån, så kan man nemlig sove trygt om natten.

    Der er simpelthen ingen der kan sige hvad der er det rigtige valg af lånetyper………

    #189710
    HM64Forfatter

    Jeg véd ikke hvem min rådgiver er mest loyal over for, mig eller sin arbejdsgiver. Derfor er jeg interesseret i et uvildigt input herfra. 😉

    #189712
    Mr RForfatter

    Hvis du tror folk er uvildige her tager du fejl 🙂

    Der er squ mange der har agendaer her også.

    #189720
    AnonymForfatter

    Jeg har selv et RD Euro Flekslån med tilpasning d. 1/1 2013

    Farvel og Tak til RealKredit Danmark og deres gebyrtrip og skrivebordsvurderinger.

    Jeg sparer nu 22.000 kr. året ved at skifte til TotalKredit (minus 8800 kr. i en gangsomkostninger)

    Min subjektive anbefaling til dig er – Løb ! Dit flex lån er snart lige så dyrt som et
    2% fastforentet i form af bidragssats , kursskæring og tillæg for afdragsfrihed (og så kan du da lige så afvikle gæld i stedetfor at støtte dette Quicklånsselskab)

    Nu er du formodenligt også ramt af RKD’s standard prisfald (som er hemmelig) og blevet risiko kunde , dermed sagt at RKD nu omfavner dig med alskens prisstigninger – og forvent at det ikke er sidste gang de forhøjer dine omkostninger (ud af det blå)

    RKD er en usaglig og uetisk ågerbiks , så kort og godt find dig et andet RK hvis du ikke vil flåes yderliger

    Held og lykke med det

    #189722
    testForfatter

    Hvordan kommer du frem til 22000 sparet pr år? Forskelle i bidragssatser er ,3% ifølge gps oplistning?

    Husk at lånetilbudet ofte angives uden bidragssatserne.

    #189746
    testForfatter

    Venter spændt bidrags sats flex lån uden fradrag

    Rd 0,8064

    Bidrag Totalkredit 0,6625

    Ja en del er da at spare men 22000 pr år ?

    #189750
    HJLForfatter

    Hej trådstarter, herinde kan vi kun fortælle dig om fordelene og egenskaberne ved de forskellige produkter.

    Udbyttet må du selv vurdere.

    At give dig et råd på din sparsomme oplysninger vil derfor være tidsspilde.

    Fordelen ved at vælge fastforrentet lån kender du sikkert. Fordelen ved at vælge det netop nu, i denne tid i RD er at de reklamere med “gratis" omlægning til fast rente dvs. Så vidt jeg lige tolker det skal du kun betale for indfrielsen af dit flekslån og tinglysningsgebyr til staten.

    Hvordan det forholder sig med bidraget, belåningsgrænser osv. de forskellige institutter imellem må du selv undersøge, spørge mere ind til herinde…

    #189802
    AnonymForfatter

    Nok nysgerrig Test, hva?

    Citat:
    Det nuværende system betyder, at kunde A, som låner 80 pct. af sin boligs værdi, men vælger at afdrage hurtigt over 10 år, bliver ved med at betale samme, høje bidrag i samtlige 10 år. Det står i skærende kontrast til kunde B, som kun har brug for at låne 40 pct. af boligens værdi, som afdrages over 30 år. Han nøjes med at betale en meget lavere bidragssats – også i de år, hvor han har en højere belåningsgrad end kunde A.

    ——————

    At når kunde A når ned i eks.vis 0-40% intervallet så er bidragssaten stadigvæk 1,4752% i RKD minus reduktion i kursskæring (allernådigst)

    jeg er gået ned i 0-60% intervallet – en mulighed jeg ikke har i RKD da jeg jo ville
    fastholdes i prisklassen minus reduktion i kursskæring.

    manøvren koster mig 425.000 kr. som jeg har taget af mine frie likvider!

    #189804
    AnonymForfatter

    HMN64

    Hold dig væk fra F3 og F5 så længe du er i RKD (du bliver indlåst)og RKD kan nu
    bare sætte endnu mere gang i gebyr skruen

    dvs : realisere et kurstab eller betale ved kasse 1

    #189832
    testForfatter

    så er vbturbo dit overstående indlæg om din besparelse i allerhøjeste grad misvisende.

    Du burde ikke sammeligne æbler og pære

    #189834
    AnonymForfatter

    Ja – besparelsen er ikke 22.000 kr. men 24.700 kr. årligt

    #189838
    Mr RForfatter

    Omfg vbturbo fair nok at du er imod bidragsstigningerne hos Realkredit Danmark

    Men at du ligefremd opfinder tal og kommer med dem her er jo tydeligt.

    Man kan ikke få afdragsfrielån hos Totalkredit på mere end 60% og bidragsatsen er et vejet gennemsnit.

    Det er et faktum den kære GP heller ikke fatter og ses tydeligt ud fra hans indlæg.

    Totalkredit har tolagsbelåning. Den sidste del består af dyrere obligationer, som man skal have afdrag på.

    #189840
    AnonymForfatter

    Tak for den oplysning MR.R

    Det er ikke hvad jeg er blevet oplyst , den samlede belåning vil udgøre < 60% pr. 1-1-2013
    end det Totalkredit lige har vurderet den til.

    Ergo er det du siger ikke korrekt ellers osse villeder Totalkredit/Banken.

    Hvis det mod forventning passer hvad du siger , så er jeg på vej over i et prioritetslån
    og siger farvel til CIRKUS REALKREDIT – Så er Realkreditten da endelig smadret af den
    finansielle sektor i danmark ! og så siger jeg stort tillykke til idioterne i ledelserne i den danske bank sektor

    Så må jeg jo se om den nye SITA rente kan blive en af tilpasningen ellers skal man jo
    leve med Danske Banke's manipulation med CIBOR , og det vil fandme være træls

    #189842
    AnonymForfatter

    Altså MR.R – den eneste opfinder af os to det er vist dig !

    Ligesom den gang du heller ikke troede på min indkomst , min boligkassekredit
    og at vi alle sammen er fulde af løgn,

    Ævl bare videre

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 112 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.