Det store Flex-cirkus

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 112 i alt)
  • Indlæg
  • #190100
    AnonymForfatter

    Næsten rigtigt, men bemærk dog følgende:

    Handelsbankens renteinterval angives til at være: 2,85% – 3,85%.

    Danske Banks renteinterval angives til at være: 2,95% – 4,90%

    Hvis kunderne ellers bliver fordelt jævnt i intervallet i begge banker, så vil Handelsbanken gennemsnitligt være noget billigere end Danske Bank.

    [… og ja, vi ved efterhånden godt du har et af de gamle og ultra billige prioritetslån i Danske Bank til 1,7% i rente. Det skal du selvfølgelig beholde og fred være med det!]

    #190102
    testForfatter

    Bortset fra at handels banken jo har flere intervaller, om det er belånigsgrad, rente type eller kunde gruppe fremgår ikke umidbart klart forståeligt for mig men de går helt 6’1

    Så måske held og lykke med skiftet og gid de må røvrende dig

    #190106
    HJLForfatter

    Klippet fra vores brev fra RD;

    For lån i ejendomme, hvor den samlede belåningsgrad er over 60 % (fritidshuse over 45 %), betyder ændringerne, at
    • bidragssatsen forhøjes med 0,10 procentpoint på alle lån i ejendommen.

    Ps. GP du har nok ret, et profilskifte til afdragsfrihed som intet har med sagen at gøre, er nok det trylleslag der kan ændre på virkeligheden… Eller havd det nu heder… Hedder….

    Bortset fra det, så ville det undre mig hvis Handelsbanken ikke acceptere Totalkredit som foranstående, ligesom DB har det ok med RD osv.

    #190966
    AnonymForfatter

    20% har jeg selv

    Prioritet 4,1 mill. kr 0-80% interval
    3 mdr. tilpasning

    rente = 1,27% – all inclusive

    Og så blev jeg da endelig fri for RKD’s bidrags og gebyr trip.

    #190988
    testForfatter

    Lyder spænden er du sikker på at det er al inklusiv!

    Checkede lige deres gebyr side 1kr for overførsel til andre konti og girokonto. Højt gebyr for overførsler til udlandet..

    Men tillykke med skifte, med den gæld har du jo lidt til gebyrene.

    #190992
    thsvForfatter

    Igen er du kritisk overfor hvad andre skriver!
    Blot fordi du er misundelig på at nogen kan opnå en lavere rente end i den Dyre Bank!

    Handelsbanken angiver:
    P3M 1,27 – 1,82 %
    3M, 3 måneders fast rente med renteloft i 5 år
    Lånerenten
    Renten på lånet justeres fire gange om året: i marts, juni, september og december i takt med udviklingen i markeds-
    renten (CIBOR 3 måneder).

    Og er sjovt nok det lån, der giver den laveste rente.
    Der kan også ydes lån til andelsboliger, og billigste alternativ er under 4%, og dermed billigere end Swedbank…
    P3M 3,47 – 4,02 %
    Kræver dog de nyeste vedtægter i ABF, så der kan tages pant direkte i andelsbeviset.

    #190994
    testForfatter

    Jeg er faktisk ved at undersøge om jeg skulle skifte bank. Hvorfor ikke?

    #190996
    testForfatter

    Men pt har jeg lidt svært ved at gennemskue følge:
    Prioritetslån er det virkelig uden gebyr?
    Findes der en måde at undgå alle deres en krones gebyr, jeg bruger rigtigt mange overførsler og girokonto.
    Overførsel til udlandet?
    Hævning af valuta.

    Hvis jeg smutter med mit prioritetslån fra danske bank ryge det jo nok.

    #191004
    testForfatter

    Ps hvordan regulere de renten?

    #191020
    HalliHalloForfatter

    Jeg ville lige ringe ned til min bankrådgiver for at høre om det ryger ved et bankskifte?

    Du skal ikke gå så meget op i alle 1-kr.-gebyrerne, de er de store beløb, der tæller. Selvfølgelig har flere tusinde indbetalingskort om året, så skal du tænke på det, men en almindelig kunde ser – nu om dage – aldrig et indbetalingskort.

    Koster det også 1 kr. ved overførsel til andre banker?

    #191054
    AnonymForfatter

    VBturbo – hvor meget kostede det dig at komme fri af Åger-, gebyr- og rentestigningsbanken?

    Hvis vi ser bort fra kurstabet på realkreditlånet, hvor meget tager Handelsbanken i gebyr for oprettelse alt inkl. og hvor meget af den allerede betalte tinglysningsafgift kan genbruges?

    #191070
    AnonymForfatter

    Citat:
    hvor meget kostede det dig at komme fri af Åger-, gebyr- og rentestigningsbanken?

    Prisen for opsigelsen i RKD er 2 stk. F1 Euro lån af 750 kr stykket
    så 1500 kr. så det er til at overse da det er til kurs 100 pr 1-1-2013

    Så har helt enkelt navigeret udenom rentestigningsbankens knibtangsmanøvrer uden nogen form for skrammer

    Alt i alt et acceptabelt tilbud fra HB(se nedenstående) og fik da også forhandlet en
    fornuftig pris på en byggekredit
    —————————————————————

    1)Overtagelse: Finanseringen af nuværende ejendom (som ikke skal sælges pt. men udlejes)

    a)Prioritetslån 1.280 tkr. med 3 måneders fast rente på 1,27%
    med afdragsfri afvikling over 30 år.
    a)Omkostninger 7.500 + tingbog 500. (vi kan overføre stempel/tinglysning fra nuværende)
    ————————————————————-
    Byggekredit:

    Da løbetiden på kreditten er under 2 år er beløbet fradragsberettiget –
    dvs alt i alt – netto små 12.000 + tinglysning
    Kredittens maksimum på 2,7 mio med løbetid på 1,5 år. Omkostninger for kreditten i sig selv er 0 og ingen provision af maksimum

    Renten 3,95% af saldoen.

    ————————————————————

    2)Nybyggeri: Endelig finansiering
    b) Prioritetslån 2.160 tkr. med 3 måneders fast rente på 1,27%
    Løbetid 30 år – afdragsfrit op til 10 år.
    b) Omkostninger 7.500 + stempel til staten 40.500, tinglysning 1.400, tingbog 500.

    ————————————————————

    Så GP du må ha regnet lidt på hvornår dit kurstab kan gå i “break even"
    Der er formodenligt flere pristigninger på vej på bidragene i Realkreditten og dermed
    er du nu bare endnu mere eksponeret overfor gebyrtrippet(penge op i den blå luft)

    Overskriften er villedende
    Som jeg læser http://epn.dk/privat/bolig/priser/article4901633.ece

    Så er RealKreditten i gang med at tvinge en stor volume over i indlåsningsfælderne
    F3-F5 hvor skrivebordvurderingerne herefter kun bliver endnu mere ublu (fortæl kunderne at de er teknisk insolvente) så implementer bidragsskruen yderligere og flere prisstigninger(fortæl så kunderne hvor stort deres kurstab er , hvis de er på vej væk)

    Virkelig ganske smart og ganske uetisk.
    Nej RK’en er ødelagt! så nu gælder det kun om at have en lav følsomhed og kobling til RK

    Kunderne i quicklånsselskabet går endnu hårdere tider i møde (selv DB fanatikeren overvejer -;)

    Berlingske skriver i dag at priserne skal hæves med yderligere 2 Mia. kr. så…

    #191076
    AnonymForfatter
    #191078
    AnonymForfatter

    Vi kan formodenligt også forvente at renten får et hak yderligere ned så
    jeg ser da bare frem til de kvartalsvise tilpasninger -;)

    Så ups… salte tårer er måske snart regulær gråd …;) i Danske Banke

    #191096
    testForfatter

    Vturbo hvad regulerer de dun prioritets rente efter?

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 112 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.