Det store Flex-cirkus

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 112 i alt)
  • Indlæg
  • #190066
    AnonymForfatter

    Jamen HJL det gør de jo ikke (den er jo hemmelig)

    Citat:
    Realkredit Danmark bruger nemlig egne opdaterede ejendomsvurderinger til at beregne den nye og højere bidragssats, som træder i kraft 1. oktober.

    http://www.business.dk/oekonomi/risikokunder-faar-regningen-i-realkredit-danmark

    Og så kan det da godt være at Nøddebo kommer til kaffe , men helt ærligt hvad ændrer det?
    Vores gode med debattør Økonomisk er jo præcis lige i det dilemma – klaget og fået standard svaret – de kommer ikke ud og vurderer og fastholder deres standard prisfald.

    Jeg har ikke kunne få oplyst min vurdering – har bedt dem om at sende den skriftligt!
    Så RK området har mistet sin gennemsigtighed og priserne er faktisk mere villedende end
    vejledende.

    Og faktisk overvejer jeg prioritetslån, fordi bankerne er presset på rente indtægts marginalerne så hvad holder dem tilbage imod yderligere prisstigninger på gebyr siden ?
    BRF er ikke rigtigt nogens kop te.

    #190068
    HJLForfatter

    Du har formegentligt fået et korrekt, mangelfuldt svar.

    Jeg kan jo af gode grunde ikke vide hvad du har spurgt om.

    Du blander tingene sammen og jeg kan ikke skære det mere ud i pap.

    Fordi selvfølgelig kan du gå fra afdragsfrihed og over til at afdrage med et profilskifte (eller hvad det nu hedder) bemærk stavemåden hedder ikke heder. Og dermed spare de 0,25 procent, men prøv nu stille og roligt at læs det jeg skriver og forstå at.

    1. Det ER rigtigt
    2. Jeg ikke er ansat i Nordea

    Det er fordummende det du skriver, det klæder dig ikke.

    Jeg vil gå dertil, at hvis du kan bevise at jeg taler usandt så holder jeg mig væk herindefra så længe du måtte ønske, men så må du også love mig, at du fremover styrer din iver til at postulere falske udsagn om min jobsituation.

    #190070
    HJLForfatter

    Mit svar var til GP

    #190072
    AnonymForfatter

    Hvis du overvejer et prioritetslån, så kig på Handelsbanken.

    De nogle virkelig lave renter, som ingen af de andre banker (mig bekendt i hvert fald) kan konkurrere med:

    http://www.handelsbanken.dk/shb/inet/IStartDa.nsf/Frameset?OpenView&id=handelsbankendk

    #190074
    HJLForfatter

    Har jeg svært ved at tro på ud fra det jeg har hørt.

    #190076
    AnonymForfatter

    GP

    Jep tog dig på ordet i en anden tråd og tilbud er på vej.
    Så må jeg jo se hvor den lander , var til møde i 1½ time og fik da et godt
    indtryk.

    Priserne fejler umiddelbart ikke noget.
    Fik dog ikke noget svar på CIBOR vs. SITA , gav ellers udtryk for at jeg ikke var vild
    med en Danske Bank manipuleret reference rente.

    #190078
    AnonymForfatter

    At du har svært ved at lytte til menneskene omkring dig er vel blot endnu en indikation på, at du er banksælger, hvad du jo også i mange af dine gamle indlæg har givet udtryk for!

    Personligt har jeg godt kunne få oplyst prisen i Realkredit Danmark, men jeg mener da ikke det er usandsynligt at Vbturo har mødt en banksælger, der stritter imod fordi der måske i hans tilfælde har været noget de skulle dække over!

    #190080
    AnonymForfatter

    VBturbo, vi står også i øjeblikket og overvejer om Arbejdernes Landsbank eller Handelsbanken vil være det bedste bud på en fremtidig bank.

    Arbejdernes Landsbank har nogle rimelig gode indlånsrenter for aktionærer, hvilket man jo kan blive for en beskeden pris.

    Handelsbanken er meget konkurrencedygtige på prioritetslånene, men uden at have undersøgt det nærmere antager jeg, at Handelsbanken ikke accepterer, at et realkreditinstitut har foranstående pant. Dvs. at hele realkreditlånet i givet fald vil skulle omlægges til et bankprioritetslån.

    #190082
    AnonymForfatter

    Fair nok , det har du jo kun mit “amatør" ord for.

    Kontaktet RKD telefonisk for en måned siden og bad dem oplyse vurderingen , hvilket hun ikke kunne.I den forbindelse bad jeg så om at få vurderingen sendt per postgang således
    “hvilket jeg gjorde hende opmærksom på" at jeg kunne vurdere om jeg ville gå ned i < 60%

    Pr. i dag intet modtaget med posten.
    Opsagt mine 2 lån i forrige uge hvoraf jeg har modtaget bekræftelse af opsigelse af pari på det ene lån.

    Ringet til dem igen i mandags og gjorde dem opmærksom på den manglende orden i formalia.
    Pt. afventer jeg stadigvæk på bekræftelsen af det andet lån.

    well , tro det eller lad være

    #190084
    AnonymForfatter

    GP

    De kunne tilbyde både kombi (TotalKredit og prioritet) Det var helt op til mig.
    Så det kan du godt se bort fra med det samme.

    Afventer deres oplæg på lige præcis ovenstående, hvor scenariet er 60% Totalkredit
    og 20% prioritet samt fuld 60% & 80% prioritet.

    Har du iøvrigt et tip her på det område ? altså om der er en snubletråd ved 60% & 80%
    fuld prioritetslån og så helt undgå realkreditten ?

    #190086
    HJLForfatter

    GP du koger altid suppe på det du tror er en god historie.

    Forhold dig i stedet til det relevante, mit sidste svar til dig.

    Du kan jo ringe og få det bekræftet allerede i morgen. Jeg glæder mig til at få det ud af verden, er ved at blive kedeligt.

    Bemærk at jeg ikke skriver at det er løgn det vbturbo skriver, jeg skriver blot at jeg har svært ved at tro det. Og hvorfor så det jo,

    Citat fra den artikel vbturbo linker til i selv samme indlæg.

    Klip
    »Vi beregner ejendommens værdi ud fra vores egne interne modeller, og de er baseret på en realistisk salgspris på ejendommen,« siger han.

    Carsten Nøddebo forklarer, at Realkredit Danmark gerne oplyser til kunderne, hvad deres bolig er vurderet til.
    Klip

    Jeg går i seng og vil glæde mig til i morgen hvor vi måske/måske ikke får denne lille detalje på 0,1procent opklaret.

    Ps. GP det er kun dig der kan opklare det, ved at ringe og spørge specifikt omkring stigningen på 0,1 procent.

    Og så håber jeg du får et sandfærdigt svar…

    Over and out!

    #190088
    testForfatter

    Umiddelbart ser Handelsbanken ud til at være hele o,o5% point billigere ind danske bank på deres billigste proritets lån c1

    #190092
    HJLForfatter

    Fair nok.

    Kunne man antage at denne famøse vurdering hidtil har været hemmelig og først nu her hvor medierne har kastet sig over historien er blevet officiel i fht. Kunderne?

    Vbturbo kunne det ikke være hylende morsomt hvis du i morgen, ligesom GP, test og alle os andre ringede til RD og fik dels oplyst vores vurdering og dels spurgt ind til hvad der sker med de 0,1 procent. Så kan vi jo erfaringsudveksle om samme emner igen imorgen!

    Skal vi sige kl. 12.00 samme sted, så har i alle god tid til at få ringet…

    #190094
    testForfatter

    Hjl jeg har boligproritet i dansk bank og fik faktisk heller ikke min vurdering sidst men jeg er på ca 40% belåning. Betaling i øvrigt stadig 1,7 inkl bidrag unt alles.

    #190098
    testForfatter

    Humm mystisk en ting på hjemme siden og en anden ting i prisbladet, det kommer nok frem hvis de er billigerer ind 1,9

    http://www.handelsbanken.dk/shb/inet/icentda.nsf/vlookuppics/handelsbankendk_renteskema_udlaan/$file/renteskema_udlaan.pdf

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 112 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.