Dankort – kreditkort -kontanter

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 128 i alt)
  • Indlæg
  • #175144
    HalliHalloForfatter

    Sky er vist ikke nogen stor dagligvarebutik, og er vist kun et lille, relativt lokalt foretagende med høje faste priser på alt, dog vist med enkelte gode slagvaretilbud af og til.

    Når jeg skriver dicountbutikker, så mener jeg selvfølgelig Aldi og Lidl o.l., og de nægter at tage imod kreditkort. Og hvorfor gør de så det: Fordi det vil fordyre varerne væsentligt. Men Lidl i Danmark tager imod kortene, bare til orientering, som er nævnt tidligere i denne tråd, men hvorlænge?

    #175148
    Michael01Forfatter

    Mybanker tager også imod mastercard, se neders i venstre side 🙂

    #175164
    JydenForfatter

    Jeg læste det nu ike som discoutbutikker i det tidligere indlæg, men som daglivarebutikker. Men lad nu det ligge, og jeg vil ikke indgå i en debat om butikkernes størrelse i Flensborg, men blot sige at jeg tror dit udsagn vil vække opmærksomhed hos SKY og Coop i Tyskland, ligesom hos indbyggerne i Flensborg.

    #175166
    testForfatter

    det har jo aldrig været et problem for halihalo at udtale sig skråsikkert om noget personagen ikke ved noget om eller at citere andre for noget de ikke har skrevet.

    #175186
    JydenForfatter

    Dagens gode nyhed

    Ingen kreditkortgbyr ved HAAHR benzins tankanlæg.

    Flere af disse findes ved Lidl forretninger som vi tidligere har konstateret heller ikke tager kreditkortgebyr, så nogle steder kan man være rigtig heldig.

    #175198
    HalliHalloForfatter

    Så er “test" tilbage, hvad han mener er oftest svært at forstå, men har bemærket mig at han tilsyneladen bare er her for at udgyde sin galde. Var det ikke en ide selv at bidrage med noget fornuftigt og konstruktivt…..

    Med dig har MYBANKER sørme gjort “en stor fangst".

    #175200
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor skulle mit udsagn vække opmærksomhed hos indbyggerne Flensborg, de ved da godt at SKY er en lille nordtysk, dyr handelskæde. Så vidt jeg kan se har de ca. 200 filialer mod Aldis og Lidls på omkring 8.000.

    Bemærk venligst at det altid er dyre butikker med høj avance, der tager imod kreditkort.

    Til “jyden": Men nu bruger du sikkert ikke dit kreditkort i denne forretning, da det vel er mere fordelagtigt at betale med danske kroner, som du tilsyneladende slæber med. For jeg går ud fra at beløbet afregnes i Euro og ikke i danske kr., men ved det ikke. For afregnes der i Euro kroner, så kommer der jo en ekstra udgift til omveksling på 1,5-2% eller hvad ved jeg….

    #175208
    AnonymForfatter

    Vismændene taler i disse dage om at alt køb over 3.000 kr, skal foretages med “kort" eller bankoverførsel.

    Gør som i Grækenland, der har alle borgere kunnet hente anonymt i banken et FOROKARTAS,
    der aktiveres vha. SMS og derefter lade forokartas scanne ind ved hvert indkøb, som Brugsen
    medlemskort bliver i Danmark.

    Interesserede kan søge Google om FOROKARTA hvor det er beskrevet mere fyldestgørende

    #175524
    JydenForfatter

    Ifølge en oversigt i Jp/Epn idag er det kun OK benzin og Statoil der tager gebyr på tankstationer. Der er iøvrigt den finesse at OK også tager gebyr på Coop Mastercard .

    #175546
    HJLForfatter

    Michael T du skriver master visa / kort…

    Jeg går ud fra at du mener et helt almindeligt VISA kort?

    Jeg kender kun selv til VISA/DK fra Danske bank og kan se at jeg åbenbart (ligesom resten af bankens millioner af kunder) har dårligere vilkår end dem du skitserer der. Om du så har dokumentation for din påstand eller blot gentager fejl er jo så mit spørgsmål til dig.

    Følgende kan findes på Danske Banks hjemmeside under overskriften prisliste for Visa/Dankort.

    Jeg vil gerne medgive dig at det nok er de færreste der ved dette men det gør det jo ikke mindre rigtigt vel?

    1. Europæiske valutaer
    (offentliggjort på http://www.pbs.dk/valutakurser).
    Her anvendes valutakurs på bankdagen før
    transaktionen cleares i PBS tillagt 1 pct.

    2. Andre valutaer
    (offentliggjort på http://www.pbs.dk/valutakurser).
    Her anvendes valutakurs på bankdagen før
    transaktionen cleares i PBS tillagt 1,5 pct.

    Tillæg på 1% og 1,5% er ekstra!

    Det har så ikke kostet noget i DK fordi her bruges kun DK delen af kortet.

    Der er nok ikke ret mange der har bemærket tillæget fordi det blot kommer oveni den kurs man får. Kursen er da også ofte bedre end den man selv ville kunne veksle til i banken/en skummel baggård etc. og derfor forekommer kursen ikke som skræmmende.

    Mvh HJL

    #176596
    JydenForfatter

    Hvordan har du det så med at Føtex i øjeblikket tilbyder rentefri lån mange måneder frem og uden gebyr.
    Forekommer meget mærkeligt når de har indført gebyr på kreditkortene, dette kan næppe være billigere. Men det har sikker jaget deres trofaste kunder væk efter kreditkortgebyret og nu skal ud og se sig om efter en ny kundegruppe med andre kreditter. Det synes meget mærkeligt med det der foregår i Føtes i øjeblikket.

    #176618
    HalliHalloForfatter

    Det tilbud fra Føtex kender jeg ikke og kan heller ikke se det på deres hjemmside.

    Hvis det er rigtigt, så er det sikkert kun på nogle af deres dyre nonfood-vare det gælder, hvilket jeg ikke kan have noget imod.

    #176626
    JydenForfatter

    På Føtex hjemmeside kan du læse om disse rentefri og gebyrfri lån på beløb ellem 2.000 kr. i 5 mdr. eller 40.000 kr. i 60 mdr. Du kan også læse mybankers sidste nyhedsbrev.
    Det er selvfølgelig begrænset hvad man kan bruge på fødevarer, så når vi når op i beløbene er det jo nok nonfood varer, og som Michael skriver i en anden tråd har han konstateret at et kamera er 500 kr. dyrere i Føtex.
    Men der må være panik i Dansk Supermarked når man indfører kreditkortgebyr, og så laver ordninger med gratis lån. – Hvad er det lige der sker. Min kæde er hoppet af det er hamrende ulogisk.
    Se evt. også borsen.dk med “Dansk supermarked" i hård modvind" fra den 9. november.
    Men det kan være denne tråds navn skal skal udvidedes med ordet “gratis lån" udover dankort-kreditkort-kontanter. Gratis lån må være en af de meget dyre betalingsmåder, som jeg i alle tilfælde ikke vil være med til at betale.

    #176638
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan stadig ikke finde noget på føtex-hjemmesiden, men er det ikke de normale lån,de såkaldte hurtiglån, som man altid har kunnet optage i Føtex og Bilka. Disse lån gives da vist ikke af Føtex direkte, men af Handelsfinans, nu hedder det vist EkspresBank efter at Danske Bank solgte foretagenet til nogle franskmænd?

    De samme lån kan man vel så få i alle elektronik- og hårde hvidevarer-butikker, så det er vel ikke noget specielt for Føtex?

    Jeg ved det ikke, men spørger derfor bare pænt?

    #176694
    JydenForfatter

    Gå ind på Føtex hjemmeside og hav tålmodighed et øjeblik til der kommer en reklame for lånet, eller klik på “service" i øverste højre hjørne, så skulle den komme.
    Og det er EkspresBank der leverer lånet til Føtex, hvor hele det lånte beløb også skal bruges.
    Det må være en omkostning og administration for Føtex som alle kommer til at betale, og jeg forstår ikke hvis dette skulle være smartere og billigere end brug af kreditkort hvor Føtex betaler de 0,75 % i gebyr.

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 128 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.