Dankort – kreditkort -kontanter

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 128 i alt)
  • Indlæg
  • #175048
    HalliHalloForfatter

    Sig mig, er I kværulanter hele bundtet herinde? Det virker sgu sådan mig.

    Som tidligere nævnte er jeg meget glad for at der opkræves gebyr i dagligvarebranchen, da det er med til at holde rimelige priser. Hvis nu at Bilka, som f.eks har tilbud på 2 kasser øl i denne uge til bare 149 kr. også skulle give 3-4 kr. til master- eller Visakoncernen, så kunne det da aldrig “køre rundet".

    Hvorfor bliver I kværulanter ikke bare væk fra disse butikker, alle har da lov til at stemme med fødderne.

    Jeg var i søndags i både Føtex og Bilka, og der var sort af mennesker, så jeg tror ikke de har mistet en eneste kunde, sikkert heller ikke jer 3-4 stykker her der evindeligt beklager jer.

    Begge butikker jeg var i skiltede endvidere med priserne for at bruge kreditkort, som de skal.

    #175052
    AnonymForfatter

    Hvis du mener at det at være sur over blive afkrævet penge for at betale for noget, at det er et være kværulant, så kan man jo lige så godt sige du er ignorant, HH.

    Men til andres orientering så kan jeg meddele at følgende kæder tager ikke gebyr for danske kreditkort.

    Expert(deres egne forretninger tager ikke gebyr, men de Expert-butikker som er idividuel-ejet der er det optil dem selv!).
    Fona.
    Bahne.

    #175058
    AnonymForfatter

    Magasin tager heller ikke gebyr for Mastercard kreditkort.

    #175060
    perasdkForfatter

    Problemet som jeg ser det er at det koster butikkerne penge at håndtere kontanter, at tage imod dankort og at tage imod creditcards, men det er kun os fjolser der bruger creditcards der får lov til at betale for det, problemet var ikke eksisterende hvis der også blev lagt gebyr på de to andre betalingsmuligheder.

    Min arbejdsgiver nægter at tage imod checks og kontanter som betaling og jeg er 100% sikker på at vores juridiske afdeling har været inde og godkende dette, så man kan åbenbart ikke tvinges til at acceptere kontanter som betalingsmiddel, så dette argument kan ikke bruges og det er altså heller ikke gratis for butikkerne at tage imod en dankortbetaling.

    #175062
    Michael01Forfatter

    Vil igen gentage

    I stort set hele verdenen koster det ikke ekstra at bruge sine master visa / kort.
    Hvorfor så pludselig i DK ?

    #175064
    HalliHalloForfatter

    Og i stort set hele verden kan du man ikke betale med disse mærkelige Master,Visa, Diner og American Express kort, når man handler i discoutbutikker og for den sags skyld heller ikke mange andre store kæder.

    Dette kunne man heller ikke i Danmark indtil for kun 3-5 år siden eller hvad ved jeg.

    Så stop alt det brokkeri, jo før jo bedre.

    #175070
    Michael01Forfatter

    Jeg har kunnet bruge dem i rigtig mange deiscountforretninger mange mange steder, det kan jeg ikke nikke genkendende til

    #175076
    JydenForfatter

    Har lige for nylig været i Nice hvor vi boede i lejlighed og derfor lavede masse indkøb af dagligvarer, og slet ingen problemer med at bruge Mastercard. De samme gælder i Tyskland. Og ingen gebyr. Nogle steder et mindre minimumbeløb ved anvendelse af kort.

    #175078
    Michael01Forfatter

    Fakta tager kun gebyr på udenlandske kreditkort

    Hvilke betalingskort kan man betale med i fakta?
    Du kan betale med en række danske og udenlandske kort. Hvis du vil hæve over beløbet, kan du gøre det med almindeligt Dankort, VISA Dankort og FDB/Coop MasterCard. Vær opmærksom på, at du kun kan hæve hele hundrede kroner over beløbet. Ved betaling med andre typer end de nævnte, er betaling altid på beløbet. Ved udenlandske kort pålægges der gebyr ved betaling, mens betaling med danske kort er gebyrfri. Her ses alle betalingskort, der accepteres.

    #175084
    JydenForfatter

    Det er så desværre i modstid med det der stårom brug af kreditkort på Coops hjemmeside hvor man ridser reglerne op pr. 1. oktober. Så det er spørgsmålet om det der står på Faktas hjemmeside er for gammelt. Det kan være det er det samme rod som der har været omkring Føtex. Men det må komme an på en prøve.

    #175094
    PrasmusForfatter

    Tja, handlede selv i Føtex i søndags og brugte mastercard.

    Jeg er som sådan lidt ligeglad med gebyret på 0,75%, jeg går over til dankort igen, selvom det giver lidt ekstra besvær (for mig) i det daglige.

    Det som jeg syntes var det værste var, at der stadig i kasserne sad de gamle klistermærker med “Disse kort kan benyttes" og “x.xx% i gebyr for udenlandske kredit kort og gebyrfrit for danske kreditkort". Altså total misinformation når der på ens bon så står “kort gebyr 0,38kr".
    Jeg mener, det kommer næppe bag på en så stor kæde som Føtex, at de starter på at tage gebyr, hvorfor har de så ikke fået nye klistermærker til kasserne med de nye og aktuelle priser ? Med de bedste briller på, virker det sløset, med andre briller virker det måske som om de prøver at snyde deres kunder.

    En lille biting. Hvis gebyret, som før blev betalt af Føtex og derfor var indregnet i vare priserne, hvorfor er de så ikke blevet billigere nu hvor forbrugerne betaler gebyret ? Nej, selvfølgelig havde jeg ikke regnet med det, men en vis HH her i tråden må da føle sig snydt… Han glædede sig til gebyret kom, så varepriserne ikke skulle bære gebyret.

    #175118
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg føler mig bestemt ikke snydt, regnede ikke med at jeg fra den ene dag til den anden ville få lavere priser.

    Måske kan det, på et tidspunkt, ses på min AP-Møller aktier, hvem ved?

    Det er sandelig “storindkøb" du har foretaget i føtex, når du er bonnet hele 0,38 kr.

    I øvrigt skilter man i min Føtex, Bilka, Netto og Fakta med at de nu tager gebyr for at modtage betaling med kreditkort.

    Hvis nogen oplever det ikke er i orden, så kontakt det lokale politi, som måske kan hjælpe, jeg ved det ikke, måske de blot slår en stor latter op i første omgang.

    #175120
    HalliHalloForfatter

    Michael T:

    Har lige for nylig være i Flensburg, hvor jeg lavede en masse indkøb af daligvarer, og jeg havde absolut store problemer med at betale med mit Visakort og MasterCarddirect.

    Jeg kunne slet ikke bruge kortene i en eneste dagligvarebutik, så du er jo fuld af løgn, når du hævder ovennænvte.

    #175122
    HalliHalloForfatter

    Undskyld Michael T,

    mit sidste indlæg skulle være rettet til “Jyden".

    Jeg beklager!

    #175124
    JydenForfatter

    Da ovennævnte indlæg er rettet mod mig, skal jeg starte med at præcisere at jeg intet ved om brugen og anvendeligheden af MasterCarddirect, så mine udtalelser om “Tyskland" er generelle erfaringer og met et alm. MasterCard. Det er selvfølgelig en stor mundfuld at tage hele Tyskland som en bibemærkning, for der kunne jo nok laves en stor tråd alene om Flensborg.
    Jeg kommer i Flensborg ca. 6 gange om året.Når vi kommmer der medbringer vi MasterCard, euro og danske kroner. Der kan nemlig pga. af kursen være store forskelle på hvad der “kan betale sig at bruge". I al fald tager de store daglivarebutikker som f.eks.SKY Mastercard uden gebyr. Betaler du derimod ned dankort som de og mange andre i Flensborg også modtager betaler du et gebyr på så vidt jeg husker 1,2 % som butikkerne siger PBS scorer. Du kan komme ud for grænsebutikker der også tager gebyr på MasterCard.
    Nu vil jeg jo nødig komme til at skrive noget forkert, så jeg vil slutte med disse generele oplysniger på dette specielle felt.
    Men belært af erfaringer for mange år siden, så tager jeg aldrig til udlandet uden mindst Marster Card, American Expres card og Diners Club. Et af dem plejer at virke vhis der skulle være tekniske problemer.

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 128 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.