danske banks kommende abonnement for privatkunder

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 100 i alt)
  • Indlæg
  • #194358
    BertelsenForfatter

    Til Søren, Carsten m.fl.

    Bemærk at Lån & Spar Bank kræver kr. 2,50 hvis du brugers deres egne pengeautomater efter kl. 18.

    Et tåbeligt gebyr! Så helt gratis er deres lønkonto ikke.

    #194360
    AnonymForfatter

    Er der nogen, der ved, om man kan flytte bundne aktier (lukket depot) fra Danske Bank til en anden bank ? Jeg har kun nogle få aktier stående. Problemet er, at der SKAL være tilknyttet en konto, så aktieudbyttet kan udbetales. Jeg må ikke sælge aktierne, da de skal henlægge nogle år endnu. Med andre ord, jeg må ikke røre dem. Nu skal jeg så betale ved kasse 1, da jeg ‘kun’ er basiskunde – så manger aktier drejer det sig altså ikke om.

    Kan man flytte sine aktier ud af denne gebyrbank ???

    Per

    #194362
    nielsensForfatter

    Jeg er ret overbevist om, at med den folkelige modstand kommer der et politisk indgreb inden sommer. Se dette forskræp:
    http://politiken.dk/tjek/ECE1875218/s-truer-med-lovindgreb-mod-bankgebyr/

    #194370
    AnonymForfatter

    Hej 5Xc (1)

    Så kommer der vist et politisk indgreb:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/01/22/061314.htm?rss=true
    – og det var vist også det som Danske Bank ville teste med abonnements øvelsen.

    I 80érne var Danske Bank og andre med til at sikre sig at kontanthjælpsmodtagere og pensionister ikke kunne bruge socialcentrene som banker. Det var dengang praksis mange steder at disse grupper kunne have deres penge der og så bruge kasserne i socialcentrene som hæveautomater.
    Dette blev fjernet under Schluter regeringen, og alle overførsler skulle så føres til banker, som så skulle administrer udbetalingerne.
    Fordelen for staten var at de sparede administration,og for bankerne at de fik flere penge til udlån.
    Prisen var (Schluter turde ikke andet) at overførseles grupperne ikke måtte have nogen merudgifter.

    Det er det historiske ansvar som jeg mener at banken prøver at løbe fra nu, og det er derfor at jeg tidligere skrev at det var en “varm ballon". Jeg tror ikke at de laver de store ting under denne regering.

    Jeg tro faktisk at banken er sendt i tænkeboks. Deres sidste reklamekampagne, som skulle redegøre for deres nye selvforståelse, er skudt ned i flammer. Deres omdømmer tangere vel Watherfronts og tilliden har vel aldrig været lavere.

    Hvis jeg var kunde i Danske Bank i dag, så ville i første omgang forsøge at presse dem til det yderste. Mange må være på vej væk, så der er måske en mulighed for at gøre en god handel lige nu.
    Hvis du gør det, tror jeg at mange vil være interesseret i at høre om udfaldet.

    #194372
    AnonymForfatter

    Ja, selv hvis det er tilfældet at det er en varm ballon, så er jeg bange for at der kommer røde øre hos direktørerne for skaden er sket. 68 % af kunderne overvejer at skifte bank. Jeg personligt er på vej til lån & spar bank hvor det endnu er gratis at få dækket mit behov https://www.lsb.dk/lsb/content/produkter/priser/gebyrer/Article

    #194382
    testForfatter

    ja men så held og lykke med at betale 2 kr per FI kort og pr overførsel. Lån og spar er slet ikke gratis. Erstatnings kort koster også 150 kr og kort spærring.

    #194384
    HalliHalloForfatter

    Jeg overvejer også meget at skifte til LSB. Jeg hæver nemlig altid kontanter om dagen og aldrig senere end kl. 17.55, så jeg bliver vist ikke ramt af gebyrer for at hæve om aftenen og vel også i weekenderne.

    Jeg betaler stort set heller aldrig regninger, da alt kører via PBS, og skulle jeg af og til betale en enkelt, så går det jo nok.

    Alene det at jeg kan få 6,5% i rente af de første 50.000 kr., som en skrev ovenfor, er nok der får mig til at skifte, da jeg så har tjent 3250 kr. vel at mærke hvert år.

    Test kan tilsyneladende slet ikke lide denne bank, dette fremgår klar af hans indlæg, men det er jo hans sag, og han har sikkert en grund til at fraråde denne, som han altid fraråder folk at oprette en alderopsparing og anbefaler opsparing i hus og frie midler. Der er jeg i øvrigt også meget uenig i.

    #194398
    JydenForfatter

    Er der nogen der kan komme med nærmere oplysninger om de omtalte 6,5 % i Lån og Spar eller et link ?
    Jeg kan ikke se noget over 5 % via enten Forbrugsforeningen eller diverse fagforeninger

    #194400
    AnonymForfatter

    Jeg skulle måske have uddybet mit behov men det gør jeg så nu.
    Jeg har behov for en nem konto det er Gratis
    En budgetkonto det er Gratis
    Netbank det er Gratis
    Et dankort det er Gratis
    en opsparinge konto det er Gratis

    Så for mit vedkommende sparer jeg 390 kr i forhold til hvad jeg betaler i DDB. om året og dem vil jeg sætte ind på min nye opsparings konto så jeg på et tidspunkt får 6,5% i rente i stedet for 0 kr i DDB.

    #194404
    AnonymForfatter

    Hej anonym

    Kunne du oplyse hvor din mors Nordea er beliggende – evt. blot bynavn.

    #194420
    HalliHalloForfatter

    Hej Anonym:

    Jeg kunne også meget godt tænke mig at få dette oplyst, jeg er dog endnu mere interessret i at få oplyst hvordan du har kunnet oprettet dig helt anonymt på dette Website?

    Har du kontaktet Mybanker direkte og har du betalt ekstra for sådan en konto?

    Når jeg får mail står dit navn nemlig ikke opført og man kan ikke se hvornår du er oprettet ensige hvor mange indlæg du har forfattet, hvilket ser meget mærkeligt ud.

    Det du skriver får mig til at tænke på om du er den samme som General Prier, der lige holder pause herinde fra i øjeblikket, men noget siger mig at du har relation til denne person, forventer dog ikke du indrømmer dette.

    Måske andre kan fortælle hvordan man kan oprette sig helt anonymt på dette Website

    Mange tak på forhånd

    M.V.H

    Anders

    #194426
    Mr RForfatter

    Nej det er bestemt ikke General Prier.

    #194444
    testForfatter

    Carsten, personligt ville jeg nok se på finasbanken så. De er såvidt jeg lige kan nogen af de eneste der reelt giver er gratis visa dankort kun mod løn indgang i banken.

    #194464
    AnonymForfatter

    Ja, her kommer det.
    1) min mors lokal afdeling er Nordea i Frederiksværk
    2) min fagforening er GL ( Gymnasielærer foreningen) renten kan tjekkes ved at gå gennem fagforeningens hjemmeside og, så vidt jeg husker, trykke på “samarbejdspartnere" – men mit ærinde var ikke “rente praleri" snarere at det er en god ide at tjek om ens fagforening eller pensionskasse har et samarbejde med en bank.
    3) Jeg forstår godt at du spørger HaliHallo, jeg undre mig også jeg er registreret bruger (TRF), og har ikke rang af general.

    #194506
    HalliHalloForfatter

    Anonym, hvad hedder din mor så?

    Jeg vil i morgen kontakte hendes afdeling og så kunne det jo være godt med en reference, hvis de spørger om det?

    Hvis du er gymnasielærer, så vil jeg godt r

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 100 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.