danske banks kommende abonnement for privatkunder

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 100 i alt)
  • Indlæg
  • #194180
    Mr RForfatter
    #194186
    AnonymForfatter

    De fattigste kunder:
    Kunder der har forretninger for under 60.000 kroner med Danske Bank-koncernen.

    Pris for en enkelt konto:
    75,- kr. pr. kvartal

    Pris for flere konti:
    120,- kr. pr. kvartal

    Kunder i mellemklassen
    Kunder der har forretninger for mellem 60.000 kroner og 750.000 kroner med Danske Bank-koncernen.

    Pris for en enkelt konto:
    60,- kr. pr. kvartal

    Pris for flere konti:
    90,- kr. pr. kvartal

    De rigeste kunder:
    Kunder der har forretninger for over 750.000 kroner med Danske Bank-koncernen.

    Pris for en enkelt konto:
    0,- kr. pr. kvartal

    Pris for flere konti:
    0,- kr. pr. kvartal

    Kilde: Danske Bank

    #194190
    BertelsenForfatter

    Husk nu også at unge og studerende ikke skal betale abonnement uanset størrelse på engagement.

    #194200
    AnonymForfatter

    MR

    vbturbo please læs nu på lektien før du svarer.

    da.wikipedia.org/wiki/Bankpakke_2
    da.wikipedia.org/wiki/Bankpakke_1

    1 Lån der bliver betalt tilbage ´med renter er altså ikke det samme som offentlig støtte.
    2 Lån som alle banker har fået.
    3 Lån som var nødvendige for bankerne i Danmark pga. en finanskrise som var baseret i udlandet.

    ———————————————————-

    1 Lån som Danske Bank skulle have fordi den ikke var i stand til at betale regningerne!
    Grundet det store indlånsunderskud og den voldsomme og useriøse gearing i udlånet.
    Staten/samfundet skulle i dag have ejet 51% af Danske Bank og hjemtaget overskuddet

    De renter du omtaler er jo socialhjælp/statsstøtte for hvis man ser på den rente banken betalte
    så er den jo latterlig lav holdt op imod hvad banken skulle have betalt i markedet!
    hvis den overhovedet havde kunnet have fået lån!

    2 Mig bekendt er det langt fra alle banker der fik lån !!!

    3 Ja finanskrisen er ikke dansk (hurra for det – det ved enhver) men de afledte effekter af krisen
    rammer os alle , det ændre bare ikke en dyt ved at det store indlånsunderskud i Danske Bank
    gjorde Danske Bank til et ukontrolleret risikabelt selskab som krænkede landets finansielle
    stabilitet! og bad danskerne med/imod deres vilje om at være garant for bankens hasard på
    rouletten (spillet med “all in" som banken tabte)

    I dag står vi nu med en død bank (Japansk Bank) som har dets eneste formål at polstre sig og ikke
    udøve nogen samfundsfunktion længere.
    Danske Bank skaber nu recession i landet pga. deres groteske priser på udlån! ingen skal nyde noget
    af gangster mentaliteten (rente karrusellen og ind låsning) og hvor en aftale med Danske Bank = ingen aftale andet end manipulation!

    Jeg ved godt du er så forhippet på at sektoren har betalt bankpakkerne(socialhjælp er dets rette navn) tilbage med rente! men til hvad for en rente ? vågen op mand!

    Det er også med beklagelse at måtte konstatere at (Finansrådet , finanstilsynet, nationalbanken ,landets politikere , banksektoren) er landets mest inkompetente!

    Eivind har nu gået elefantordenen hos dronningen (des stører idiot man er des mere anerkendelse)
    og næste skridt er vel at Danske Bank nu får SIFI status og muligheden for endnu flere gratis omgange på skatteydernes regning.
    Danske Bank har jo som bekendt storhedsvanvid!

    Altså konstater nu at Danske Bank ikke er en privat virksomhed , men en samfundssnylter på socialhjælp! Ved godt at du og økonomerne i branchen har svært ved det – men en skovl er nu engang
    en skovl , så kald nu Danske Bank hvad den rent faktisk er!

    #194202
    Mr RForfatter

    Problemet med dine indlæg vbturbo er at de giver så lidt mening, at man slet ikke ved hvordan man skal begynde at svare

    #194208
    AnonymForfatter

    Forventede heller ikke at du kan forstå det. Det er jo det de fleste i branchen heller ikke
    så nok derfor at det står så grelt til

    Godt du ikke er min rådgiver/produktsælger -;)

    #194214
    AnonymForfatter

    Et af de store problemer ved det nye abonnement er at banken ikke ( som sædvanligt) lægger en økonomisk begrundelse frem i tørre tal, som kan gennemgås af fx. kritiske journalister, og jeg hører fra bekendte, at når man går dem på klingen kan rådgiverne reelt set ikke redegøre for forhøjelsen for den enkelte kunde.

    Jeg tro ikke at det nye “abonnement" er et udtryk for en mere retfærdig fordeling af gebyrer i banken. Jeg tro at det er et forsøg på at flytte grænserne for hvad man kan tillade sig som bank.

    Havde de et reelt problem, havde de fremlagt et regnskab som godtgjorde problemet, og startet en debat om “hullet i kassen". Det ville også give deres rådgivere argumenter i forhold til kunderne. Jeg kender flere som har tænkt sig at give deres rådgiver en reel overhaling, hvis ikke de kan svare for abnonementet – stakkels ansatte.

    Det giver jo ikke meningen at folk skal være både kunder og abonnenter.
    Hvis banken havde problemer med indtjeningen på visse kunder grupper. Så kunne de jo bare justere på eksisterende gebyrer.

    Det ligner desværre endnu engang plat sælger snak fra Danske Bank, og når man ser på de ting som er kommet fra banken på det sidste (bla. den sidste reklamekampagne) lugter det af at bankens ledelse ser fælles “Disney sjov" om fredagen, og tror på at “fremgang" går gennem dumsmarte “punch lines".
    Jeg ved godt at der findes et segment for punch lines og deres “abonnementer" men jeg tror ikke at befolkningen er så infantil som banken tror.

    #194216
    Mr RForfatter

    Anonym

    De har da uden tvivl lagt en økonomisk begrundelse frem.

    Nemlig at en stor del af kundesekmentet ikke giver indtjenning og at de “gode kunder" betaler for dette.

    Dette kan slet ikke diskuteres. Læs nu kundeprogrammet igennem så vil du se at dem der skal betale er dem som ingen bank gider at havde som “gratis kunde" alligevel.

    #194228
    AnonymForfatter

    Jeg ved at en af mine kollegaer har spurgt i sin bank Lån & Spar. De har ikke planer om at lave lignende og ej heller ændre på deres gebyrer pt. Det er selvfølgelig en bankrådgivers ord, og ikke nedfældet på papir.
    Danske Bank kunne, hvis de ville, skrue på eksisterende gebyrer – i stedet for at opfinde en ny “dyb tallerken".
    Kunder som jeg der bruger dankort og Netbanken ofte, ville nemt kunne rettes inde, hvis banken syntes at jeg fik for meget for pengene.

    Jeg kan ikke se hvem kunden er som “nasser" på bankens ydelser – harddisk plads koster stort set ikke noget – og hvis banke mener at kunderne misbruger rådgivning eller andet. Så kan de jo bare indføre et gebyr på det.
    Jeg synes faktisk at det ville vær fint, hvis banken indførte gebyrer på rådgivning. Det ville måske også hæve niveauet, og tvinge banken til at bekende kulør – hvornår er det rådgivning, og hvornår er det salg af produkter.

    Danske Bank har alle de knapper de har brug for til justere på “retfærdigheden" som tingene er nu. De behøver ikke at opfinde en ny dyb tallerken for justere ind.
    Tværtimod ville det være mere reelt at de justerede på eksisterende gebyrer.

    De fleste jeg kender ligger i mellem og høj indkomstgruppen, tror jeg nok det hedder, med grundløn mellem 300 -600 om året. Mange er tidligere Danske Bank kunder og de fleste af de som er tilbage, er på vej væk. Det skyldes primært forhøjelser på renter på boliglån, andelslån billån. Ting som det nye “abonnement" ikke vil ændre på.
    Oven i dette har flere ( vi taler en del økonomi på mit job, da flere er ny uddannede og i gang med at etabler sig)som væmmes ved bankens fremfærd igennem krisen.

    Jeg tror Mr M,at hvis Danske Bank har et reelt ønske om at drive en hæderlig og sund bank, så skal der stå på døren hvad tingene koster – men det skal være gratis at have (ikke at bruge) en lønkonto – for harddisk plads koster altså ikke noget ( tænk på Google 😉 )

    #194230
    AnonymForfatter

    Der skal jo være penge til bonusser til de høje herre det er da indlysende

    #194232
    AnonymForfatter

    Bare et scenarie. De små kunder skifter bank så det kun er de store (rige) kunder tilbage
    Hvad hvis nu de store kunder går konkurs så koster det banken flere penge end hvis en lille kunde går (konkurs) Men ikke noget problem for DDB da de bare kan true sig til flere bankpakker som de små kunder kan få lov til at være med til at betale. Det bedste råd til små kunder: find jer en anden bank før DDB ryger på røven og held og lykke til de store kunder der mister millionewr af kroner.

    #194240
    BertelsenForfatter

    Carsten, tror du selv på det??

    Som nævnt flere steder koster det banken 500,- årligt at have en lille lønkunde som bruger bankens pengeautomater og betalingskort, og ikke har det store indlån og udlån.

    Så mon ikke DB har regnet grundigt på at denne nye model kan betale sig, også selvom de små kunder flygter over til andre banker (såfremt andre banker vil have dem).

    #194278
    HalliHalloForfatter

    Bertelsen: 500 kr.? Den slimede direktør fra Danske Bank Tonny Thierry eller Terrier (kan ikke huske hvad nøjagtig hed) oplyste, at det kostede Danske Bank 3-500 kr.

    Dette er jo de faste omkostninger delt ud på samtlige kunder, men om det er rigtigt vil jeg stille et meget stort spørgsmåltegn ved, da han fortale flere direkte usandheder i bankens videoklip Dette ses af at manden begyndte at stamme lidt.

    Når banken snart bliver mindre på antallet af kunder, så stiger omkostningerne pr. kunde, da man jo allerede har de faste omkostninger til EDB m.v., men måske de kan sælge lidt af udstyret for at reducere omkostningerne.

    Jeg syntes at Danske Bank er en fantastisk bank for velstillede kunder, men kan ikke anbefale den mere for den mindre velstillede. Jeg kender allerede 4-5 stykker, der vil flytte, ligesom jeg nok skal få en håndfuld mere væk. Disse personer er dog ikke helt fattige, men de skal alligevel til at betale.

    Jeg har også et par spørgsmål til banken, men vil nok ikke ringe i morgen, da der nok er andre, der gør det, men skriver nok snarere for en udførlig rådgivning om de nye gebyrer.

    #194284
    JydenForfatter

    Mr. R,

    Jeg har ikke set nogen økonomisk begrundelse lagt frem, men du kan måske sige hvor det er.

    En ting er det tåbelige gebyr, men hele den måde denne sag er lagt frem på virker amatøragtigt ud over alle grænser på mig. At fremlægge den på et pressemøde på en fredag, og at der ikke samtidig er noget på Danske Banks hjemmeside så kunderne kan se hvad det drejer sig om virker meget mærkeligt, Hvorfor ligger der ikke et brev lørdag til kunderne om hvad det indebærer. Hvorfor kan kunderne ikke gå ind på deres netbank og se hvad de skal påregne at betale i gebyr. Der bliver kastet om sig med at der er fordele for kunderne af en “Karl smart" uden eksempler – jeg har ikke set en eneste forhøjelse af indlånsrenterne, og de andre fordele er jo allerede skudt ned i tv her søndag aften efter mybankers beregninger.
    Nu har Danske Bank den sidste tid brugt millionber af kroner på intetsigende annoncer og tvreklamer, og det skal åbenbart fortsætte med ikke at komme med ordentlige oplysninger.
    Jeg hpber ikke de har betalt en eneste krone for rådgivning omkring dette, men det er bestemt ikke betryggende at en af landets største virksomheder ikke evner at tacle noget man selv indfører.

    Det kan være det bliver en farce, ligesom da BRF bank indførte gebyr, og trækker og tilbagefører og ikke kan finde ud af hvad det koster i gebyr på årsopgørelsen. Det er fantastisk hvad der sker i den branche. Gad vide “hvad det er de er bedst til"

    #194290
    AnonymForfatter

    Joo det har de garanteret men en af grundene til bankpakkerne var at de store kunder ikke kunne betale deres lån så hvis der kun er store kunder i banken risikere de at få et gigantisk tab.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 100 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.