danske banks kommende abonnement for privatkunder

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 100 i alt)
  • Indlæg
  • #194508
    HalliHalloForfatter

    Fortsættelse følger, jeg fik vist trykket på “Besvar" lidt tidligt.

    Hvis du er gymnasielærer, så er du godt nok ikke noget forbillede for dine elever, da der umiddelbart ses mange elementære fejl, men skidt da være med det.

    I øvrigt får gymnasielærere også “kun" 5% i rente på lønkontoen i LSB, så hvor du får 6,5% fra er mig en gåde. Måske jeg tager fejl, håber så bare lige du kan scanne de linier ind, hvor der står, at du får 6,5%.

    For selv jeg kan jo også tage fejl, men tror det næppe her.

    #194516
    AnonymForfatter

    Hej Hallihallo

    Du har ganske ret, og jeg beklager fejlen. Da jeg flyttede Fra Danske og over til LSB sidste forår var den 6,5%. Jeg har ikke selv bemærket at den er faldet (selvom banken nok har sendt mig en mail om dette).Jeg har ledt efter elektronisk dokumentation for dette, men har desværre ikke kunne finde denne. Jeg prøver at kontakte banken for at se der findes en online historik over bankens renter.

    Min mor er ikke ude efter en date, men, prøv at spørge om de har en “madam X" som har fået en konto, hvor med 5%, som selvfølgelig ikke er en opsparingskonto.

    – og i øvrigt prøv at fare lempeligt frem, eller tror jeg at du får flere ja´er 🙂

    #194562
    AnonymForfatter

    hej Hallihallo

    Nu fik jeg kigget mine papir igennem, og du havde ret. Jeg har 5% p lønkonto, og 6,5% på min årsgarantikonto med 3 års binding. Beklager.

    #194590
    AnonymForfatter

    Øh nå, det kunne man ellers godt forledes til at tro, når man ser på de offentlige anstrengelser for at redde Danske Bank.

    Skal vi ikke lige med det samme slå fast med syvtommer søm:

    Danske Bank ville ikke eksistere i dag uden hjælpepakkerne fra staten.

    #194598
    testForfatter

    Brian
    det er virkeligt noget af en påstand du fremføre der. Er der noget bevis for den?

    #194612
    HalliHalloForfatter

    Det er helt korrekt hvad Brian anfører, men banken vil pludselig ikke mere være ved den udtalelse de kom med hos finansministeren i en weekend i 2008. Kan ikke huske hvordan ordene faldt, men var noget med at hvis ikke de fik hjælp øjeblikkeligt, så lukkede banken ikke op om mandagen.

    #194814
    AnonymForfatter

    Den rente en kunde skal betale i Danske Bank fremadrettet i det nye kundeprogram er individuelt, dvs. at to kunder som er i eksklusiv-gruppen godt kan ha’ forskellige tilbudte renter på f.eks billån. Derfor opfylder Danske Bank oplysnings-pligten ved at oplyse hele rentespændet, f.eks. 5-11,75 %. Med andre ord, så forsøger Danske Bank at tage hensyn til kundens kreditværdighed når renten skal tilbydes, og to kunder i samme ‘gruppe’ kan ha’ forskellig kreditværdighed. Husk at det er forretnings-omfanget som placerer kunden i en af de 4 grupper, og både indlån,udlån, pension, værdipapirer og realkreditlån tæller med.

    Danske Bank har valgt at arbejde med 6 kundegrupper fremadrettet, de to af grupperne dækker unge hvor prisen fremadrettet er praktisk taget gratis (maks. 10 kr. pr. måned (30/kvartal)) og så får du Hverdag+ pakken som indeholder stort set alt gratis, endda også kreditter op til 50.000 uden etableringsomkostninger.
    Så er der 4 kundegrupper tilbage af de 6, og her er inddelingen følgende:
    Basis-gruppe: forretningsomfang under 60.000 kr.
    Ekstra-gruppe: omfang 60.000-750.000
    Eksklusiv-gruppe: 750.000-2.000.000
    Eksklusiv+ – gruppe: 0ver 2.000.000

    HUSK AT DER LIGGER EN INDTJENING PÅ KUNDEN VED STØRRE FORRETNINGSOMFANG, det er derfor logikken at kundegrupperne over 750.000 ikke skal betale ‘abonnement’ og derfor får ‘foræret’ en Hverdag+ pakke til en værdi af 40/30 kr./kvartal(en husstand får 25% rabat på Hverdag+ pakken)
    Den absolut laveste indtjening ligger typisk på en basis kunde og denne kunde kan for 40 kr./kvartal få ydelserne i Hverdag+ pakken (igen 25% rabat hvis husstanden tilmelder sig kundeprogrammet).
    Jeg har nedenfor lagt link til prislisten fra Danske Bank’s hjemmeside vedr. ovennævnte. Vær obs! på at højre kolonne i prislisten dækker Hverdag+ ydelserne. Venstre kolonne er standard priser hvis man IKKE tilmelder sig kundeprogrammet og det vil for langt de fleste være en god ide at tilmelde sig.

    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Konti/Prisliste_for_kundepakker_produkter_services.pdf

    Husk Danske Bank har tlf. åbent alle ugens 7 dage, hele døgnet på tlf. 70 123456

    #194818
    AnonymForfatter

    slap af det er kun penge

    Hvorfor skulle man som kunde gøre sig den anstrengelse for at nå op i den eksklusive+ gruppe
    for at få 5% på billånet ? specielt set i lyset af Danske Banks rente og indlåsningsfælder

    uden stører anstrengelse får du et lån til bil hos FDM (nu er jeg ikke ude på at gøre reklame for FDM – og skal nævne at jeg heller ikke er kunde)

    Billån med fast rente

    Fastforrentet billån til 4,95%*.

    Variabelt billån får du en rente på 4,25%

    ——————–

    FDM (uden at vide det) kan formodentligt også lave et forsikringstilbud til kunden som til enhver tid udkonkurrerer den dyre Danske Banks forsikringstilbud.

    Ergo så er Danske Banks nye abonnements & gebyrtrip som sædvanlig ikke en sk… værd.
    Og igen de uvilkårlige rentestigninger er jo bankens joker , (ingen ved hvornår man ryger i rente og indlåsningskarrusellen som kendetegner den landsskadelige banks “New Standards")

    Brian(4)
    Ja du kan lige så godt opgive – der findes jo del herinde som er lever i fornægtelse
    hvad angår bank pakker og Danske Bank (ligesom holocaust fornægterne)

    #194822
    testForfatter

    Jo jo jeg er yderst imponeret med en beskudt ønske om en kilde henvisning og Holocaust. Virkeligt flot.

    Jeg kan så forstå at det er halihalo der er kilde fra sin deltagelse i et møde

    #194826
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg har ikke været til møde endnu, jeg venter fortsat på svar herinde på mit spørgmsål om hvilken rentesats jeg kan få en lønkassekredit på 50.000 kr.til, hvis jeg har aktier for enten 60.000 kr. eller for 2,5 mill.

    #194898
    SentiForfatter

    Er der nogen, der kan give sin mening om Arbejdernes Landsbank.

    #194904
    AnonymForfatter

    Du som er imod gebyrer VBturbo. Hvordan kan du forsvare et lån hos / eller formidlet af FDM, der tager 620 kr. i gebyr for at være medlem af klubben?

    For de danskere – og det er trods alt de fleste – som ikke er medlem af FDM skal dette gebyr lægges oveni og indregnes i ÅOP, der så pludselig ikke længere hedder 4,95%.

    Til Senti. Jeg er lige skiftet til Arbejdernes Landsbank og jeg har ind til videre kun et godt indtryk af banken.

    #194924
    AnonymForfatter

    GP

    Risiko analyse af et kunde forhold i Danske Bank.

    Som tidligere kunde Danske Bank har jeg bemærket hvorledes der er gået hyperinflation rente taktstokken des uagtet engagement størrelse og solvensgrad og likviditetsbeholdning og at en aftale
    ikke er det papir værd den er skrevet på , samt produktsælger kompetence niveauet må siges at
    DYBT kritisabel til tider!

    Deraf bør man klogeligt have exit strategi i det bankens analogi tilsiger gebyr amok og indlåsningstrip.

    Lyder dette også familiært for dig ? -;)

    Af dette udleder man at eks.vis FDM kan tilbyde mere end 800.000 i Danske Banks urentable
    kundesegment et billån + en produkt suite af forsikringer + 1 stk. betalt (syns bevis).

    Således kommer prisen på 620 kr. i gebyr – ca. 450 kr. for dit gratis synbevis op første på års
    gebyr på 170 kr. , undlader at udtale mig hvorvidt alle FDM øvrige rabatter på brændstofkort etc..
    er pengene værd

    Herefter har man som kunde i denne dyre bank afkoblet sin følsomhed ift. gebyrtrippet (hvilket bør eliminere de værste kuldegysninger man måtte få som kunde i denne bank)
    Samtidigt opnås en langt mere konkurrencedygtig og favorabel pris som udkonkurrer Danske Banks dyre priser

    —————————————-

    Så til bundle modellen (føler du dig fristet til at gå op i engagement i denne bank for måske at
    få 5% på billånet -;) ?

    Herefter til det solvente og tilbageblevne segment i banken (Dyrt billån til 5% ? nej vel)
    ergo må det formodes at være et endnu et dårligt kommunikationstrick fra banken (lokke kunderne til stører engagementer)

    Som solvent vil man da gå efter en finansiering med feks. prioritet (SDO) , hvorom alle klumper sig sammen i den dyre ende til 4,95- 5,15% med mindre man har et (test) lån fra før 2006 som er bundet til national bankens rente

    —————————————

    Jeg selv ville da bare trække det på min alm. budget konto til 3,95 % eller i prioriteten til ca. 1,5% – og dermed nul lys og stempel omkostninger for mit vedkomne – altså hvis jeg havde behov for et lån (hvilket jeg ikke har).

    Det har været en yderst profitabel og behagelig oplevelse at forlade Danske Bank!
    Andre har en langt bedre service, priser samt kunde tilgang og jeg ville have ønsket jeg havde gjort dette for lang tid siden.

    Hermed et hjerteligt og profitabelt farvel til RKD ,Danica , Danske Bank (landsskadelige bank)
    Jeg har aldrig fået mere for pengene end jeg gør nu (andre ser mit engagement på 4,5 mio kr. som langt mere attraktivt end idiot banken)

    —————————————–

    Så fortæl mig lige hvorfor man som kunde i Danske Banke skulle føle sig fristet til et dyrt billån til 5% ?

    Og hvorfor man skal lade sige manipulere i Danske Banks RKD med skrivebordsvurderingen og standardprisfaldet , NØDEBO kommer sgu stadigvæk ikke til kaffe

    Hvorfor skulle jeg blive ved med at betale for Danica’s dyrt betalt kapital nedsparing og gebyr galop ?

    Ovenstående er da virkelig gode grunde til den solvente kunde i Danske Banke bør finde sig et
    selskab der kan drive en bank uden alskens humbug og socialhjælp

    men sig mig gerne imod (i’m all ears)

    #194928
    Mr RForfatter

    Det fremgår tydeligt at du er farvet af din personlige oplevelse af Danske Bank vbturbo.

    Det er derfor en fremravende ting for dig at du er skiftet.

    Du er dog ude af stand til at bare din objektive analyse og bør derfor ikke råde andre til hvad de skal gøre.

    Hver gang der et indlæg kommer du med den samme smøre igen og igen.

    De må virkelig havde ramt dig på et ømt punkt siden du kan blive så rasende.

    #194932
    HalliHalloForfatter

    Jeg er også godt sur i skralden, hvis det forholder sig sådan, som bliver fortalt i pressen:

    At den velhavende får endnu flere fordele på bekostning af ham der f.eks kun har en opsparing på 50.000 kr. Det fremgår endvidere at den rige kan vente endnu flere fordele her i 1. kvartal, hvad mon det kan være?

    Jeg er dybt skuffet over Danske Bank og vil ikke længere kunne anfefale den, hvis den ikke straks trækker disse urimelige gebyrer tilbage. Jeg havde noget mere social ansvarlighed!

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 100 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.