lån trods rki

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 263 i alt)
  • Indlæg
  • #109566
    AnonymForfatter

    Jeg håber bestemt, at du så også får glæde af det svar HH gav med hensyn til rki-laan.dk. Alene navnet antyder imidlertidig, at der er behov for ihærdig læsning på deres priser og vilkår (de beretter intet om det på hjemmesiden, hvilket er lidt påfaldende i sig selv).

    Men kan de hjælpe på en fornuftig måde, skal man selvfølgelig ikke pege fingre af det. Det er blot svært ikke at tvivle…

    #109568
    AnonymForfatter

    Ja der er ikke noget som glorier der skinner. Jeg har lejlighed og fik et udlæg, da fortidens forglemmelse bankede på under eksamen. Men da jeg havde friværdi på omk 200.000 kr regnede jeg med at det er fikset ved et besøg i Nykredit. En omlægning af lånet, det ville samtidig gøre det lettere at være studerende 250 km fra min lejlighed. Men til min store overraskelse fik jeg afslag, grundet dette udlæg også kørte rulladen og nu er den ret grim. Og nej, man kan ikke trække dobbelt førende husleje fra når man er studerende, kun hvis man har arbejde.

    #109570
    AnonymForfatter

    Hej
    Athena jeg tror det bedste og måske den eneste mulighed er at få et familie medlem eller en rigtig god ven til at oprette et lån på det beløb som du skal bruge og så må du så betale afdragne tilbage til dem. held og lykke med det.

    #109650
    AnonymForfatter

    Lykkes det så med http://www.RKI-LAAN.dk?

    Er simpelthen så nysgerrig ang. disse RKI debatter, da det virkelig får folk i krigshumør.

    Må sgu indrømme jeg føler med jer der er den situation.

    Det er min holdning at de fleste ender i RKI p.g.a. dårlige beslutninger, så til alle jer rygklappere der er så dygtige og økonomisk velbegavet, Michael og mette osv osv: Kan i virkelig sige jer helt fri for aldrig og have truffet den forkerte beslutning mht noget som helst?

    I så fald må i virkelig føle Jer som noget helt specielt, jeg tror ikke engang Gud kan sige sig fri for det.

    #109676
    AnonymForfatter

    Jeg er sådan set enig med dig CMS.

    Man kan ikke andet end at føle med de mennesker, som enten grundet uheldige omstændigheder eller dårlige beslutninger er havnet i et mere eller mindre uoverskueligt uføre.

    Jeg tror bare meget meget sjældent at ruten tilbage til et fornuftigt spor går gennem forskellige dunkle rki udlånere – på mig virker de mere som gribbe, der prøver at klemme de sidste kroner ud af ulykkelige mennesker. Og disse udlånere tager sig typisk også så rigeligt betalt for deres udlån (forståeligt nok, da deres tab utvivlsomt er betydelige) – hvorved den umiddelbare forløsning relativt hurtigt bliver til en yderligere byrde, som blot trækker folk længere ned i sølet. Der kan være undtagelser, men jeg har på fornemmelsen at solstrålehistorierne på det grå lånemarked er urimeligt få og tragedierne urimeligt mange.

    Jeg tror oprigtigt, at det for de fleste vil være langt bedre at forsøge at få et overblik over gælden – lave et realistisk budget. Er den for uoverskuelig til at kunne betales tilbage, kan der fåes hjælp hos en advokat (gratis indledningsvis) til at se på mulighederne for gældssanering eller akkord med kreditorerne. Er tilbagebetaling indenfor mulighedernes rammer, kan det realistiske budget med lidt held hjælpe til at overtale en bank til at overtage gælden – eller i det mindste til målrettet at afbetale de dyreste gældsposter, indtil det når et niveau hvor en bank kan overtales til at være med.

    I den sammenhæng kan det virke nedladende, når det foreslåes til folk at skære budgettet ned til et absolut minimum, at få et ekstrajob osv – men jeg tror egentlig ikke det er sådan ment. Til gengæld kan man sige, at rådenes værdi kommer helt an på situationen – er det et par mindre quicklån og et tv fra leasy, der skal ud af verden i en fart, kan det hjælpe – men hvis gælden er uoverstigelig hjælper en avisrute eller et par timers rengøring selvfølgelig ikke meget.

    Så…jeg forstår ærlig talt godt, at mange vægrer sig ved at “hjælpe" folk i problemer ved at henvise til udlånere, som ser stort på RKI og kreditvurdering i øvrigt – for i de fleste tilfælde ligner det en massiv bjørnetjeneste. Men det ændrer ikke på, at det er triste skæbner og sørgelige historier, som kommer ud af de mange gældsfælder, som alt for mange er havnet i.

    #109846
    AnonymForfatter

    Jeg står bag siden rki-laan.dk, og det er korrekt at der har været en del spørgsmål som folk har manglet svar på.
    Det har vi nu gjort noget ved og oprettet en “Spørgsmål og svar" side, den finder du her http://www.rki-laan.dk/faq.html

    Vi er en seriøs formidlingsside, og vi prøver på ingen måde at skjule at vi formidler kontakt til udlånere der tager mere i rente end banken (og kreditforeningen), vi nævner også mange gange at folk skal sørge for at få betalt RKI gælden, og så få banken til at overtage lånet så snart de er ude af RKI.

    Mvh. Kasper Jakobsen
    RKI-lån

    #109902
    AnonymForfatter

    Det er da fint, at i har fået en faq, så folk kan se lidt mere om produktet og dets pris. Men må da nok indrømme, at det er et af de værste tilbud jeg har set.

    650kr for en liste med udlånere ?
    Det er vel reelt information folk med lethed kan få gratis, blot ved at læse avisen eller søge lidt på nettet.

    F.eks har http://www.klikoglaan.dk/app/rki en liste med alskens udlånere – kendetegnende for dem alle er tilsyneladende, at vil man have et lån uden sikkerhed og samtidig står i rki, bliver man ikke overraskende flået til plukfisk. Kan i tilbyde kontakt til udlånere med bedre vilkår som modydelse for de 650kr ? I modsat fald virker det som én grib, der sender resterne videre til den næste.

    #109906
    AnonymForfatter

    Tak Morten for de “flotte" ord om rki-laan.dk

    Som du selv nævner er det ikke gratis at låne når man er registreret i RKI, da udlåner løber en større risiko.

    Når det er sagt, så skal jeg nævne at der selvfølgelig følger vejledning med i vores pris hvilket gør at vi faktisk hjælper folk ud af RKI. Så snart man har lånt til at indfri sin RKI-gæld, har man mulighed for at omlægge det hele til et banklån, og derved har man kun betalt de høje renter i nogle måneder.

    #109908
    AnonymForfatter

    @Anonym

    Du skriver: “Så snart man har lånt til at indfri sin RKI-gæld, har man mulighed for at omlægge det hele til et banklån"

    Får man en garanti for det i de 650 kr.?

    #109918
    AnonymForfatter

    Hej Torben

    Nej, det gør man selvfølgelig ikke.
    Vi kan jo ikke garantere at folk kan låne i banken, men vi refunderer gebyret hvis folk ikke får bevilliget lånet.

    #109920
    AnonymForfatter

    kunne du måske være mere konkret omkring hvilke ydelser jeres kunder modtager for prisen på 650 kr.?

    #109922
    AnonymForfatter

    Hej, jeg fik da også en mail fra rki-laan, hvor de ville havde 650 kr. jeg er af denne støbning, at så snart folk vil havde penge for en service de ikke har udført, ja så trækker jeg mig, da det i mine øjne er en smule useriøst.
    Det er det samme med Rki-sletning der betaler du 500 kr for den første sletning, men de tager bare penge og giver ikke servicen.
    Hvilken garanti har folk at når de har betalt 650 kr, at de rent faktisk kan få den service som i siger at i giver, er det ikke blot et spørsmål om tro på jer, at penge ikke er tabt.

    #109926
    AnonymForfatter

    Hej Torben

    Ja, det meste kan du få svar på inde på http://www.rki-laan.dk

    Men kort sagt får folk en mulighed for at låne hos en seriøs udlåner, og får undervejs økonomisk vejledning, også i forbindelse med en senere omlægning til et bank eller kreditforeningslån

    Jeg kan fortælle dig at vi har så travlt i øjeblikket at vi søger flere udlånere, så hvis det var noget Torben;-)

    Mvh. RKI-lån

    #109928
    AnonymForfatter

    Hvis du har en ejerbolig, så kan du låne i den, hvis der er en friværdi.

    #109930
    AnonymForfatter

    Såfremt i faktisk tilbyder seriøs rådgivning er 650kr naturligvis ikke meget.

    Men ville det så ikke være mere troværdigt og gennemskueligt, hvis i åbent beskrev på hjemmesiden, hvad i tilbyder -> f.eks. en indledende gennemgang af kundens økonomi, opstilling af budgetter og en handlingsplan, indhentning af tilbud på lån til indfrielse af nuværende gældsposter om nødvendigt, efterfølgende budgetlægning, rådgivning og kontakt til banker mv.

    Hvis det ellers er det i tilbyder?

    Der er jo stor forskel på, om det man får for sine 650kr er en liste med adresser på udlånere og en “rådgivning" der råder til at ringe til selvsamme udlånere…eller om der er reel gennemgang af kundernes økonomi, hjælp til opstillinger af budgetter og løsninger, hjælp til ansøgninger og kontakter osv osv…

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 263 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.