lån trods rki

Viser 8 indlæg - 256 til 263 (af 263 i alt)
  • Indlæg
  • #196934
    AnonymForfatter

    Det er klart bedst at komme ud af RKI inden man stifter nu gæld.
    Hvis man har råd til en ny bil har man vel også råd til at afbetale på gammel gæld.
    Mvh Mette Hansen
    http://www.i-dating.dk

    #199838
    HalliHalloForfatter

    Er der egentlig nogen forskel på den tråd her og så den af Søren Helmer, vistnok i 2006, oprettede`som hedder “Lån selv med RKI?

    Trådene står nemlig lige ved siden af hinanden uden til højre på siden, men er begge tråde egentlig stadig lige aktuelle?

    #204808
    AnonymForfatter

    Har læst nogle af kommentarerne herinde og jeg har en erfaring som jeg gerne vil dele med dem som måtte være interesseret.
    RKI anses af de fleste som at være en helt ‘korrekt’ institution som er at registrere såkaldte ‘dårlig betalere’, men intet kunne være længere fra sandheden.

    RKI er en pengemaskine som nogle erhvervsdrivende benytter til ulovligt at pengeafpresse kunder med. RKI deltager desværre i dette, med mindre du som person gør en aktiv indsats imod dette.

    Datatilsynet er den myndighed som behandler denne type misbrugssager for forbrugeren. Personligt har jeg selv fået medhold i adskillige sagery hvor RKI ikke har fulgt gældende lovgivning på området omkring registrering. Jeg har ydermere underskrevet mere en 10 blokerings tilladelser mod RKI’s kunder.

    Hele processen er meget tidskrævende og besværlig desværre og jeg er overbevist at mange RKI kunder ved dette og udnytter det til at øge deres indtægter. Mange orker ikke at tage kampen op mod erhvervsdrivende og hele det apparat som de benytter. (RKI, banker, tilsynsmyndigheder osv…)

    RKI bliver nemt et stigma som man bliver påført som ikke altid er berettiget. Jeg har forgæves forsøgt at få medierne til at tage sagen op. Forbrugerprogrammer som kontant eller magasinet penge, men som nævnt uden held.

    Desværre er der blevet flere og flere sager de seneste par år pga. Krisetider.

    Derfor er mit råd til folk som mener de er uberettiget i RKI så skriv til Datatilsynet og bed dem kikke på sagen. De kan faktisk hjælpe.

    Held og lykke…

    #212728
    PLarsenForfatter

    Se linket herunder for lidt yderligere info om hvornår man kommer i RKI og også hvad man evt. kan gøre for at komme ud af RKI igen!

    http://quick-laan.dk/afvikle_gaeld/

    #212736
    HalliHalloForfatter

    Må jeg sige tak for linket, P Larsen, det vil jeg læse ved lejlighed.

    #215826
    AnonymForfatter

    Det du skriver er ikke helt rigtig . Jeg fik ikke 3 rykkere , kontaktede selv firmaet for at fortælle jeg i 2 måneder kun kunne betale halvdelen men det ville de ikke . Jeg har ikke været i hverken fogedretten eller andet . Jeg har nu betalt firmaet i 9 måneder og de vil slet ikke tale om sletning . Jeg mener slet ikke jeg burde være i rki

    #215828
    AnonymForfatter

    Det er ikke helt rigtigt . Jeg stod sidste år og skulle ha en tandbehandling der var meget dyr . Jeg kontaktede det firma jeg har lån i og spurgte om jeg i 2 måneder kunne betale halvdelen men nej alt eller intet . Vi fik 1 rykker ringede til firmaet igen men nu var sagen røget til deres advokat .
    Vi har på intet tidspunkt været i fogedretten eller andet . Vi betaler forsat af på lånet men de nægter af slette os fra rki .

    #215830
    HalliHalloForfatter

    Det var da ikke så godt min ven, men prøv dog at tage kontakt til RKI. De burde jo kende reglerne du og ind.

    Giv efterfølgende så os besked herinde. Tak!

Viser 8 indlæg - 256 til 263 (af 263 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.