ScandiNotes

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 93 i alt)
  • Indlæg
  • #137526
    AnonymForfatter

    Hej alle

    I skal se Danmarks Radio iaften tv avisen kl 2100

    Der kommer et indlæg omhandlende Scandinotes

    Det kommer også løbende imorgen på dr/p4 østjylland

    #137530
    AnonymForfatter

    Jeg vil snarest undersøge om Mybanker.dk kan stoppe psygopatens adgang til denne side jeg ved det KAN lade sig gøre , men de er jo op til hjemme sidens ledelse . hvis det ikke sker snarest , vil jeg hermed sige tak for denne gang ,og tak til dem som har overholdt hjemmesidens love og regler ,vi andre sobre mennesker lad os holde kontakten ved lige som aftalt i telefonen

    #137534
    AnonymForfatter

    Hej Alle

    Har I set kursen på Scandinotes Mezzadine III den er røget ned på 16,84 idag.
    Den har mistet over 55%.

    #137558
    AnonymForfatter

    Hej Anne Marie min far og hans samlever har også købt ScandiNotes Mezz. i Sparekassen Kronjylland og de er interesserede i at komme i kontakt med andre i samme situation. mvh Helle

    #137560
    AnonymForfatter

    Hej Anne Marie
    min far og hans samlever har også købt Mezz scandi notes i Sparekassen Kronjylland og de ønsker at komme i kontakt med andre i samme situation.
    mvh Helle

    #137564
    AnonymForfatter

    Jeg har ellers meldt mig ud af dette debatforum, men hvis du kan oplyse hvordan jeg får fat i jer, kan jeg kontakte jer.
    Det gælder også den der tidligere i dag oplyste om kursen på vores formue.

    #137566
    AnonymForfatter

    Skriv evt. til Dorthe Vest Andersen på forbrugerprogrammet kontant, hun kan oplyse om min mail.adr. så kan i maile tlf. nr. til mig

    #137572
    AnonymForfatter

    Du kan maile til mig på lg@fiberflex.dk.
    mvh
    Kirsten Mogensen

    #137604
    HalliHalloForfatter

    I TV-Avisen i aftes kl. 21 blev der fortalt, at en nok 80-årig mand har tabt hele 2,2 mill. på disse ScandiNotes obligationer.

    Manden så ud til at være ligeglad, men arvingerne var meget fortørnede over sagen og de kunne ikke sove ordentlig mere, men efter nye kendelser i Ankenævnet håbede de på at faderen snart fik sine penge igen.

    Jeg har læst om sagen i en eller anden avis, og jeg mener han var kunde i Århus Lokalbank, men de afviste at manden var blevet fejlrådgivet, så hvis de fastholder deres synspunkt, så er der jo kun domstolene tilbage.

    #138146
    AnonymForfatter

    Jeg håber også at Spar Nord bank er lige så seriøs som Middelfart Sparekasse, jeg har ca. 900.000 kr. Scandinotes III og har forsøgt at sælge allerede sidste år, jeg er pensionist og har nok forladt mig for meget på råd fra min ellers meget seriøse bankrådgiver. Mine obligationer blev købt i nov. 2005. Den nuværende kurs giver søvnløse nætter.

    #138152
    elkayaForfatter

    Det er meget trist for dig og andre i lignende situation.

    Men vi må som danskere snart vågne op af vores Tornerose søvn og indse at der trods mange forbrugerråd, ankenævn, garantiordninger o.l. markedsføring af erhvervslivet som troværdigt og tillidsfuldt, ikke er nogen lov der forbyder den kloge at narre den mindre kloge, uden at være personlig.

    Uanset hvilke dispositioner en virksomhed eller en forbruger foretager sig, så er der kun Aftaleloven og Købeloven til at regulere retsforholdet mellem parterne.

    Sæt dig ind i denne lovgivning og forstå at det er klageren i et købeforhold eller aftaleforhold som skal løfte bevisbyrden hvilket betyder at du kan glemme alt om de førnævnte ordninger og blot sikre dig selv at have beviserne i orden uanset hvilke dispositioner du foretager dig som forbruger. Om det er banken, håndværkeren, mekanikeren, cykelsmeden eller enhver anden, så er det klageren der skal løfte bevisbyrden hvis en reklamation eller tvist ikke løses i mindelighed uden domstolenes medvirken. Når det først dertil og du som forbruger ikke har nogen beviser så taber du hver gang.

    Sådan er det nu en gang – desværre – at være borger i et såkaldt demokratisk retssamfund i det 21.århundrede. Vi tror vi har rettigheder, men det er blår i øjnene på lægfolk for hvis ikke politikerne tillod erhvervslivet at plyndre forbrugerne for det der er tilbage efter at SKAT har taget sin del, så ville hele systemet bryde sammen. Som borgere og vælgere er vi blot midlet til at politikere og erhvervsliv kan boltre sig frit i et liberal kapitalistisk system som sender regningen videre til borgerne når deres handlinger eller mangel på samme har spillet fiasko og ført verden ud i en recession af historiske højder – måske den allerstørste nogensinde på trods af billioner og atter billioner af politisk tildelte skatteyder midler til den finansielle sektor især men også andre brancher i erhverslivet som byggeindustri og bilindustri selvom sidstnævnte ikke er aktuelt længere i DK.

    Anker Jørgensen regeringen forsøgte sig med inflation som vejen til velstand.
    Den siddende regering og andre liberal kapitalistisk orienterede regeringer i verden har
    forsøgt sig med lånefinansieret vækst i et omfang som ikke tidligere set og med til stadighed mere og mere opskruede ehendomsværdier som sikkerhed.
    Som ethvert andet pyramidespil så falder korthuset allerede når den første begynder at tvivle på systemet og ikke putter flere penge ind i det. Det skete da boligfesten ved at den finansielle sektor ikke længere selv troede på projektet og trak sig fra yderligere kreditgivning.

    ScandiNotes og alle andre lignende produkter blev jo udtænkt af den finansielle sektor med politikernes billigelse for at holde gryden i kog og få yderligere midler kanaliseret ind i pyramidespillet.

    Nu er festen forbi. Ikke mere spil for galleriet er muligt. Der er kun hårdt arbejde tilbage for borgere og skatteydere for at skaffe nye midler til politikernes og den finansielle sektors kommende projekter. For tro mig de kommer igen i anden og ny forklædning så de ikke umiddelbart kan genkendes af de som måtte tilstrækkelig hukommelse og indsigtertil at gennemskue det hele blot er gammel vin på nye flasker.

    Jeg kan kun beklage, men vi får altså nu en gang kun det som system som vi nu en gang overlader politikerne at sætte dagsordenen for ved at afgive betingelsesløse stemmer i tiltro til at enten rød stue eller blå stue vil gøre det bedre uden at vi selv skal ligge for meget tankevirksomhed i det.

    #138802
    FreyaForfatter

    Elkaya skrev: ScandiNotes og alle andre lignende produkter blev jo udtænkt af den finansielle sektor med politikernes billigelse for at holde gryden i kog og få yderligere midler kanaliseret ind i pyramidespillet.

    Åhhh nej det har du slet ikke ret i. Såsanne obligtioner har eksisteret i mere end 30 år – og du (og andre herinde)har heller ikke ret i, at det er kunderne, der skal bevise, at de ikke er blevet rådgivet korrekt.

    Der gælder for bankerne særlige regler – god-skik-bekendtgørelsen – og den har reelt haft den konsekvens, at der hersker omvendt bevisbyrde: Det er bankerne, der skal dokumentere, at de har rådgivet korrekt, seriøst, har fortalt kunderne om risici ved produktet og har taget udgangspunkt i den enkelte kundes individuelle situation.

    Men det gælder kun for de kunder, der har købt værdipapirer UDEN FOR formuepleje. For formueplejekunder har jo givet banken en fuldmagt til at forvalte formuen (efter bedste evne og skøn iden for visse aftalte rammer,) så her skal den enkelte kunde ikke rådgives ved hver investering.

    Nogle af jer har foretaget investeringerne uden for formuepleje – og HVIS I ikke er blevet oplyst fuldt ud om papirernes sammensætning (opdeling i trancher – og om hæftelsen), ja så har I en god sag – speccielt hvis ikke der har været foretaget en fornuftig risikospredning af jeres investeringer.

    Men er I blevet oplyst om det hele og har accepteret risikoen – ja så er det kritisabelt, hvis I nu forsøger at tørre tabet af på en bank.

    Når I taler om, at et papir som Mezz. er nede i kurs 16 – ja så vær opmærksomme på, at det ikke er realiserede tab, I taler om. Senior-obligationerne er heller ikke ramt af tab (endnu).

    #138806
    elkayaForfatter

    Tak til Freya for korrektionen af min fejlopfattelse af Scandinotes historie og bevisbyrde problematikken i relation til banker.

    Det er glædedeligt at konstatere det er den professionelle erhvervsdrivende som ved reklamationer er pålagt at løfte bevisbyrden i forbindelse klager over fejl og mangler ved en tjenesteydelse.

    Man kan kun håbe at politikerne snart tager fat på forbrugerens bevisbyrde problematik i købeloven og aftaleloven.

    #138812
    FreyaForfatter

    Rent faktisk er det sådan, at en masse af de investorer, der nu klager over tab selv har gået efter højst mulige effektive rente . Se selv her på mybanker.dk:

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Investeringsbeviser&id=440

    #138834
    AnonymForfatter

    Øh… jeg kan ikke få øje på nogen i den henviste tråd, der klager over tab… your point being?

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 93 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.