ScandiNotes

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 93 i alt)
  • Indlæg
  • #144830
    AnonymForfatter

    Til lykke til mohammed med sejren over Kronjylland, jeg håber meget at pengeinstitutankenævnet, som jeg har klaget til, vil pålægge Spar Nord at tilgodese mig min store investering i Scandinotes Mezz – jeg føler mig så dårlig behandlet af banken og har for nuværende tilsyneladende tabt hele min investering på ca. 900.000 på trods af, at det var en del af udkommet fra min kapitalpension – jeg har som pensionist åbenbart været for godtroende og har sidenhen erfaret, at det var papirer, der overhovedet ikke skulle tilbydes private investorer, der var pensionister. For mig at se. er det direkte erhvervslån pakket ind som obligationer og så afsat til sådan en som mig, der har troet på min bankrådgivers råd.

    #144832
    AnonymForfatter

    Hej Inge og alle i andre ofre . Fortsæt jeres klager ved ankenævnet , jeg tror og håber i alle får medhold , så bankerne fremover vil behandle deres kunder med respekt , uden kunder ingen bank.
    MVH Axel Muhamed Bachmann

    #144834
    AnonymForfatter

    Jeg bemærker, at Pengeinstitutankenævnet har truffet beslutningen under stor uenighed, hvilekt efterlader Sparekassen Kronjylland med gode muligheder for at vinde en sag ved domstolene.

    “To medlemmer – Ole Jørgensen og Karin Sønderbæk – udtaler:

    Også vi lægger til grund, at klagerens risikovillighed var lav. Vi finder, at sparekassen i 2007 af de af sparekassen anførte grunde med rette vurderede risikoen på Scandinotes III Mezzanine obligationerne som lav.

    Vi stemmer derfor allerede af denne grund for, at klagen ikke tages til følge.

    Vi er i øvrigt enige i, at spørgsmålet om tabs­be­græns­ning ikke konkret har haft betydning."

    Jeg mener helt klart, at Sparekassen Kronjylland burde have prøvet sagen ved domstolene. Men mon ikke andre pengeinstitutter er villige til at køre disse sager helt op i Højesteret om nødvendigt?

    Jeg håber Spar Nord Bank eller andre har lidt flere nosser, for den her afgørelse skriger simpelthen til himmelen!

    #144844
    AnonymForfatter


    Indlægget censureret af administrator.

    #144846
    AnonymForfatter

    Muhamed, hvis vi nu skal til at blive personlige, og det skal vi jo åbenbart, så har du hermed bevist, at du hverken kan stave eller sætte kommaer.

    Tillykke med din TV-debut. Jeg håber dine mundtlige formuleringsevner rækker længere, end dine skriftlige.

    Mvh
    G. Prier

    #144890
    AnonymForfatter


    Indlægget censureret af administrator.

    #144896
    AnonymForfatter

    Der er ingen grund til at blive vulgær i dit sprogbrug, blot fordi du ikke er enig i mit syngspunkt omkring Scandinotes-obligationer, MiFID-direktivet osv.

    I et demokrati kære Muhamed, der har man lov at ytre sine meniger (også systemkritiske meninger). Jeg har lov at forholde mig kritisk til de kunder, der har dumdristigt har købt disse produkter og bagefter kommer rendende og spiller intetvidende. Jeg har også lov at forholde mig kritisk til gældende lovgivning og til pengeinstitutankenævnets seneste afgørelser på Scandinotesområdet. Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor du tænder sådan af på jeg siger at “Sparekassen Kronjylland burde tage en sag i højesteret om nødvendigt".

    Bemærk jeg kritiserer rent faktisk ikke nogen personligt i Scandinotessagen, men jeg forholder mig særdeles kritisk og polemisk til købergruppen af disse scandinotesobligationer. Det du derimod er ude i er deciderede personrettede injurier, og det har vi faktisk love imod.

    Jeg synes du skulle stoppe dine injurierende provokationer og begynde at argumentere i stedet, hvis du da overhovedet evner det? Jeg kan se der allerede er flere andre, der mener du er gået langt over stregen med din vulgære sprogbrug.

    #144918
    J LarsenForfatter

    Ærligtalt Muhamed, jeg fatter ikke hvad du fare sådan op for, Du burde bare være glad for, at Du har vundet, og fået dine penge.

    #144920
    RedaktionenForfatter

    Kære Muhamed

    Jeg har læst flere! af dine indlæg – og dit sprogbrug overtræder vores debat- og forumregler. Uanset om man er enig med en person eller ej, så er det ikke befordrende for en dialog at anvende et sprog, som indeholder så “grimme" ord, som du anvender. Du er således ikke velkommen længere i vores debatforum – og jeg vil bede dig lade være med at komme med flere indlæg.

    Vi er kede af, at folk ikke taler pænt til hinanden, for det skaber en dårlig stemning.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #144924
    Michael01Forfatter

    Fra TV2 News med omkring ScandiNotes http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/8780/

    #146060
    AnonymForfatter

    Melder mig til skaren af utilfredse købere af Scandi Notes. Uanset risiko profil, så er det utroværdigt, når banken på eget initiativ kontakter en og anbefaler et produkt, som er så specielt. Uanset, hvor teknisk kompliceret produktet er eller ej, så har jeg da som udgangspunkt tiltro til validitet, da jeg må forvente at banken tilgodeser kundens interesser. En bank, som kun går efter at tilgodese egne salgsinteresser er ikke troværdig og bør stilles til regnskab. Jeg taler her om Lokalbanken i Nordsjælland. Så hvis nogen allerede har gang i en klage, og har behov for opbakning hertil, så deltager jeg gerne.

    #146158
    AnonymForfatter

    Har I læst artiklen i Aktionæren oktober 2009.

    #148042
    AnonymForfatter

    Jeg er også en af de uheldige, hvor banken i dette tilfælde Diba Bank i Næstved har investeret i Scandinotes, på trods af, jeg havde en klar aftale om LAV risiko.

    Jeg er meget interesseret i et eventuelt fælles søgsmål mod banken, og hører gerne fra andre.

    JHL

    #148062
    AnonymForfatter

    Hej Jytte
    Skriv din mail til lg@fiberflex. Så kontakter jeg dig.
    mvh
    Kirsten Mogensen

    #148064
    FreyaForfatter

    Jytte Lassen -hq4 u forsøgt at klage til banken???a

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 93 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.