ScandiNotes

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 93 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89727
    AnonymForfatter

    Hej :Jeg søger ligesindede OFRE , som af deres bank er blevet LOKKET til at købe ScandiNotes obligationer som iflg. værdipapircentralen ,er " Firma obligationer " som normalt kun firmaer køber , og som har samme risiko som aktier, men som mindst 1 bank har solgt som lige så sikre som Nykredit / BRF obligationer .

    #136782
    AnonymForfatter

    Kære ejer af Scandinotes papirer
    Jeg er også en af de “uheldige" ejere
    Har du noget i tankerne
    Birgit

    #136788
    AnonymForfatter

    Hej Birgit : Er du også ført “bag lyset" af din bank eller rådgiver ?.Jeg har klaget til Pengeinstitutankenævnet / Finanstilsynet de behandler i øjeblikket sagen . Jeg har dog allerede gjort dem bekændt med at hvis ikke afgørelserne falder til min fordel , så vil jeg gå til lokale og landsdækkende medier ( aviser / TV ). derfor ville jeg gerne vide her igennem Mybankerdk om der er mange der har den samme dårlige oplevelse af deres bank/rådgiver ang. ScandiNotes .
    MVH Muhamed

    #136922
    AnonymForfatter

    Hej med jer,
    Jeg tilslutter mig vedr. Scandinotes. Bankrådgiveren oplyste at det var en absolut god investering med gode banker, der stod bag. Hm…?!!

    mvh
    BIKE

    #136954
    AnonymForfatter

    Så burde I have set Kontant i går aftes.

    #136962
    HalliHalloForfatter

    Under normale forhold ville investeringen sikkert da også have været god. Men der er ikke noget der er 100% sikkert i denne verden og dette har bankerne jo sikkert taget forbehold for, da man jo skal skrive under på, hvor risikovillig man er for at handle værdipapirer.

    Medio 2008 anbefalede mange banker og analytikere da stadig at opkøbe aktier, da der iflg. dem stadig var betydeligt potientale p.g.a. god indtjening, men piben fik pludselig en anden lyd efter Lehmann Brothers krak.

    Og husk det er meget svært at få klagere, der får ret i Ankevævnet i den slags sager og det helt sikkert uanset hvor meget en af jer truer med at gå til pressen.

    #136988
    AnonymForfatter

    Igen: I burde have set Kontant i går, hvor problemet netop blev taget op. Middelfart Sparekasse tilbagebetalte – af sig selv og af egen drift – kundernes tab i forbindelse med køb af ScandiNotes, da rådgivningen havde været mangelfuld. Men andre banker vil givetvis slå sig i tæjret, så det er da med at gøre indsigelse hurtigst muligt, hvis man mener at man har modtaget vildledende rådgivning.

    #137014
    AnonymForfatter

    Til Halli Hallo : Jeg gjorde flere gange opværksom på at jeg under INGEN omstændigheder ville løbe nogen form for risiko , jeg ville være 112% sikker på MIN penge . Jeg er ikke helt sikker på at du ved hvad sagen egentlig drejer sig om .Det er noget med at mange tusinde mennesker , har mistet deres opsparing gennem et helt liv ( lige nu 1 milliard kr.men det vil højst sansynlig blive flere gange størrer ) fordi de stolede på deres bank gennem mange år , for nogle et helt liv . det har noget at gøre med tillid , ansvar , samvitihed og hæderlighed i danske banker og sparekasser , hvad er en forretning værd , hvis kunderne ikke har tillid til forretningen 0 kr , det er der kun et pengeinstitut der har forstået , det er den viste Sparekasse i Kontants pogram d. 24-3-09 kl.2125.

    #137080
    AnonymForfatter

    Ja-jeg er også et af ofrene! Jeg fik lavet en risikovilligheds vurdering inden jeg købte, som viste,hvad jeg allerede havde sagt at jeg absolut ønskede laveste risiko. Jeg var stort set ligeglad med om pengene gav noget afkast af betydning bare jeg havde mine penge den dag jeg skulle på folkepension.
    Talte med lederen af banken i går, som forsikrede mig om, at de var i bedste tro da de udbød obl. Mon ikke man kan gå sammen i en kollektiv retsag? Jeg har kontaktet KONTANT og de vil prøve at sætte mig i forbindelse med andre i samme situation. Skal tilføjes at mine er Mezz. III, som ikke er helt “spist op endnu."

    #137084
    AnonymForfatter

    Lige en tilføjelse- er der nogen derude der som jeg er kunde i Sparekasse Kronjylland?,jeg kan se at de fleste går sammen om den bank de er kunde i, hvis de går til forbrugerombudsmanden, som det ser ud til de berørte gør!

    #137088
    AnonymForfatter

    Hej uheldige obligationsejere som mig selv.
    Min bank “glemte" at fortælle om de 3 risikoklasser.
    Har I fået skriftlige informationer?

    Med hensyn til en fælles retssag, kunne det da være en mulighed, eventuelt med kontant som dataindsamler.

    #137118
    AnonymForfatter

    Nej jeg fik ikke nogen skriftlig information, fik at vide det var en del skandinaviske banker, min rådgiver havde ikke lige navnene på dem.
    Vi kunne da prøve at spørge KONTANT, det lyder som en god ide.
    Jeg har lige skrevet til erhvervsministeren, noget må man jo prøve!

    #137120
    AnonymForfatter

    Hej Anne Marie.
    Ved du hvornår og om sagen behandles af kontant på et senere tidspunkt.
    BD

    #137122
    HalliHalloForfatter

    Hvordan kan man acceptere at købe en obligation uden at have det mindste kendskab til den? Jeg spørger bare?

    Den slags obligationer og de såkaldte garantiobligationer, hvor man blev lovet en ekstra høj rente det 1. år og hvor banken er den eneste sikre vinder ville jeg da aldrig nogensinde købe. Jeg har prøvet at sætte mig i produkterne, men kunne ikke finde ud af opbygningen, så alene af det grund kunne det aldrig være et alternativ til sikre danske stats- eller realkreditobligationer.

    Jeg havde selv nogle garantbeviser i en sparekasse (vidste godt som mange tilsyneladende ikke gjorde) at jeg hæftede med hele mit indestående i tilfælde af fallit. Dagen efter BankTrelleborg blev overtaget af Sydbank solgte jeg disse beviser for ikke at løbe nogen unødvendig risiko, og i dag er den også gået fallit (Løkken Sp.ks).

    Se venligst et indlæg herinde af 7.NOV.05, hvor Henrik Krebs anbefaler disse SkandiNotes obligationer, og dette til trods for en temmelig ussel rente. Men den gjaldt altså for at være et guldrandet papir dengang.

    #137128
    AnonymForfatter

    Hej Birgit
    Nej det ved jeg ikke, men jeg skrev til redaktøren og hun har lovet at videresende mit nødråb til nogle af de andre der henvendte sig om samme emne, så det kunne du evt. også gøre.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 93 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.