Renter på kreditorbeskyttet konto

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Indlæg
  • #209326
    MC-EjnerForfatter

    HalliHallo

    Fagforeningerne har ikke Advokater der er dygtige nok til at køre person skade sager. Ofte har fagforeninger også flere hensyn at tage, – desværre.

    For midt eget vedkommende var min erstatnings sag ved at blive tabt på gulvet, da min fagforening kørte min sag. Jeg spildte næsten et års sagsgang sammen med min fagforening.
    Da en Advokat tog over, gik der tre ca. måneder før de første erstatninger trippede ind på kontoen.

    P.S. Håber vi kan forsætte debatten i sober tone HalliHallo, og dejligt høre fra dig igen 🙂

    #209328
    sunForfatter

    Til HalliHallo..

    Kan ikke helt forstå din negativitet herinde.

    Hvis du ikke kan komme med andet end negative kommentarer til debatten så hvorfor skrive overhovedet. jeg for en, kan godt bruge positive indput da det er noget af en verden at skulle sætte sig ind i.
    Der var jo en grund til at jeg søger information/erfaringer..

    Det er ganske korrekt som MC-Ejnar skriver, fagforbund har ikke har de rette kompetencer/viden til at køre, ville køre erstatningssager, jeg fik det samme svar og ved at flere jeg kender også har fået denne information.

    Du har da ganske ret i at det ikke tager lang tid – og er da også gjort da jeg fik endnu en brugbar information herinde vedr. en god mulighed hos Ret og Råd.

    #209384
    HalliHalloForfatter

    sun: Jeg er ikke negativ, jeg er bare realist.

    Du har spurgt mindst 3 gange om afkast på en kreditorbeskyttet konto også dækker fremtidig afkast, og er blevet besvaret hver gang, men du forstod det tilsyneladende ikke.

    I øvrigt er det normalt noget man lige spørger sin bankrådgiver om eller lige bruger 1-2 minutter på at google spørgsmålet. At du efter at fået oplyst at Ejner har brugt Ret og Råd i Middelfart nu også vil se om der er en afdeling i Nordsjælland gør dig ikke mere troværdig.

    Nå, men det var bare min uforbeholdne mening, held og lykke med “erstatningen".

    #215746
    AnonymForfatter

    Hej,
    Du kan i Den Danske Bank åbne en kreditorbeskyttet konto, og lade pengene indgå in deres investeringsprogram. Du kan så vælge om du vil have lav, mellem eller høj risiko på dine investeringer.
    Det er den bedste løsning på at inflationen ikke æder beløbet for dig.

    #218326
    L.B.Forfatter

    Hej Sun
    Jeg bliver nødt til at korrigere dig, og vil lige komme med nogle tilføjelser.

    Du skriver:
    “Varigt mén tror jeg kan beskyttes, hvis det udbetales som et engangsbeløb, ikke hvis det er som en løbende ydelse som man betaler skat af.

    Tab af erhvervsevne kan kreditorbeskyttes, hvis engangsbeløb.

    Svie og smerte ved jeg ikke hvordan udbetales (engangsbeløb eller som en løbende ydelse). Jeg ved ikke om svie/smerte kan kreditorbeskyttes hvis det udbetales som et engangsbeløb!"

    Varigt mén er altid skattefrit og betales som et engangsbeløb. Det kan godt kreditorbeskyttes.
    Svie og smerte er også et skattefrit engangsbeløb og kan også kreditorbeskyttes.
    Erhvervsevnetab kan altid kreditorbeskyttes, både hvis det er en løbende ydelse og et engangsbeløb.
    Du kan kapitalisere 50% af dit erhvevsevnetab, så det bliver udbetalt skattefrit som et engangsbeløb. De resterende %er skal du altid betale skat af, og de vil blive udbetalt som en løbende ydelse indtil din pensionsalder. De kan godt kreditorbeskyttes og du har mulighed for at hæve af den løbende estatning.
    Pointen er at du skal holde dem adskilt fra dine andre indtægter/værdier på en særskilt konto. De må ikke blandes sammen, men du vil altid kunne bruge af din personskadeerstatning.

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.