Santander Bank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #207386
    HalliHalloForfatter

    Er de opblæste? Så vil jeg da genoverveje et evt. kundeforhold med dem.

    Men de har åbenbart gode indlånsrenter….

    #207390
    kodenForfatter

    jeg skal bare have mine penge stående ikke tale med dem.
    Alt foregår via netbank.

    #207642
    powergirlForfatter

    Jeg har netop forsøgt at oprette en NETOP konto hos Saxobank, men blev afvist med begrundelsen at de ikke mangler indlån, og det er rent underskudsforretning for dem, kun at oprette sådan en konto hvor kunden sætter 745.000 ind.

    Så til koden, det ser ud til, at der er krav til yderligere forretningsomfang med dem 🙁

    #207652
    HalliHalloForfatter

    Hvor meget giver den der NETOP konto da i SaxaBank, powergirl?

    Den må da være ret attraktiv, hvis man ikke kan blive kunde uden at have andre ting hos dem.

    Hvad kræver de så ekstra for at man kan oprette kontoen, og står det så ikke på deres hjemmeside eller i deres betingelser for kontoen?

    #207662
    kodenForfatter

    jeg har oprettet en netop konto og det var ikke noget problem….
    Kan det have noget med beløbsstørrelse at gøre?

    De prøvede da også at få mig til at inv. i nogen af deres aktieprodukter.
    Jeg er gammel aktie kunde måske har det også haft betydning… ved det ikke.
    Men vi har i hvert fald en konto nu med 1,5 mill. stående til 1,25 eller deromkring på 2 cpr. numre.

    #207688
    powergirlForfatter

    Til HalliHallo : Linket fra thsv lidt længere oppe viser deres indlånssatser, for NETOP kontoen er det 1,25% for beløb over 100.000 og under 1 mio. Der er tale om knækrente, så renten er lidt lavere for indestående op til 25.000 (0,5%) og mellem 25.000 og 100.000 er den 1%.

    Hvad præcis de synes man skal have udover denne NETOP konto ved jeg ikke, jeg blev spurgt om jeg kun ønskede at oprette sådan en konto, og da det var tilfældet, sagde den søde dame nej tak til at få mig som kunde – det tjente de jo ikke noget på 🙁

    Hun håbede dog at jeg ville foreslå Saxobank til min kæreste, fordi han handler aktier, og hvis jeg senere ønskede andet end blot en NETOP konto, håbede hun da, at jeg ville tænke på dem. Jeg må dog ærligt indrømme, at de i min optik har dømt sig selv ude, ved at sige nej tak til mig som kunde nu.

    Til koden : Hvis du mener at mit beløb er for højt kan jeg følge dig, men hvis du mener at det er for lavt, så kan jeg ikke. Du skriver at I har 1,5 mio, så derfor antager jeg at du mener at mit beløb er for lavt. Men når deres forklaring var, at det er ren underskudsforretning for dem kun at skulle betale renter, så ville det jo blot blive endnu værre, hvis jeg havde et større beløb 🙂 Måske har det spillet ind at du er gammel aktie kunde, who knows?

    På deres hjemmeside kan jeg ikke finde oplysninger om at der skulle være krav, ligesom der ikke står nogle betingelser for en NETOP konto hverken på dette rigtig gode site, eller på fx pricerunner. Eneste oplysninger begge steder, er de 4 gratis hævninger om året.

    Min højrentekonto udløber d. 24/6 så jeg vil gerne have et alternativ klar inden – hvis nogle har et godt forslag, er jeg lydhør 🙂

    #207694
    HalliHalloForfatter

    Nå, banken “kører" med en slags “trappetrinsrente", og at de først giver den “høje" rente på indskud over 100.000 kr., altså skal man så være ret formuende for at få lidt glæde af renten.

    For ved et indskud på 100.000 kr. er renten jo kun 0,875%, hvis jeg regner rigtigt mod Santanders 1,10%.

    #207700
    JydenForfatter

    Til powergirl
    Du har helt ret i at pengeinstiltutterne i øjeblikket blacklister sig selv til fremtiden med den opførsel de har på indlånsområdet. Det er kun konfirmander man lefler for, og det har jeg lige passeret

    Nu kender jeg ikke dine ønsker til binding/ikke binding og tidshorisonter mv. så derfor at det svært at skrive noget andet end noget generelt – men hvad med et udbud efter dine ønsker på “mybanker.biz" eller måske kunne en af Østjysk Bank trappekonti med eller uden binding der børe være åben indtil udgangen af juni være en mulighed alt efter hvad du har af ønsker mv. (bare for at nævne en af dem man ikke lige kan se på mybankers sammenligninger)

    Som jeg tidligere har eftersøgt , så kom frem med de koale tilbus der er rundt omkring i kongeriget og som man ikke kan se på prissammenligningslister.

    #207704
    thsvForfatter

    AL-flex er næsten ligeså god som Saxo Bank og giver 1,12% uden binding.
    Kan du acceptere et års binding kan du få 1,4% hos IKANO.

    #207714
    kodenForfatter

    de håber nok jeg bruger dem på aktier da de jo kan se jeg har handlet for store beløb tidligere… sikkert der grunden ligger.
    Men de bliver nok skuffet 🙂

    #207716
    HalliHalloForfatter

    Koden: Så må det da være meget store beløb du har købt for? Denne bank er nemlig normalt ikke for helt almindelige privatkunder, måske bortset fra en filial i Jylland, hvor de vist for et par år siden købte en lille sparekasse, så vidt jeg husker.

    #207770
    kodenForfatter

    så kan man få 1,25% i santander bank med 31 dages binding.

    #207772
    powergirlForfatter

    koden : fedt, tak for info. 31 dage er jo lige til at overkomme 🙂

    #207774
    powergirlForfatter

    Jyden : Det endte også med en forespørgsel på mybanker.biz 🙂

    Næste gang (om 3 mdr) tror jeg at jeg kigger på det koden nævner, pt foretrækker jeg 31 dages binding frem for 3 mdr, eftersom jeg pt er boligsøgende hvor disse penge skal indgå.

    #207776
    kodenForfatter

    Er der gang i en rentekrig eller hvad sker der

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.