Santander Bank

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #207778
    powergirlForfatter

    Jeg synes lige jeg vil fortælle, at jeg efterfølgende kontaktede Saxobank igen, og nævnte at jeg var lidt utilfreds med den manglende information om krav til kundeengagement.

    De var faktisk meget fair, og pga. den manglende info, tilbød de at oprette en NETOP konto til mig. Samtidig ville de sørge for, at der ville blive taget hånd om den manglende info på hjemmesiden.

    Ret skal være ret, så når de retter op på den dårlige oplevelse jeg fik, skal det jo også nævnes her.

    #207782
    HalliHalloForfatter

    Med andre ord powergirl: Saxo er ikke konkurrencedygtig længere, men alligevel meget pænt af dem at tilbyde dig en individuel løsning, sådan skal det være.

    Til koden: Jeg tror ikke du skal regne med nogen særlig stor “krig"! Men måske FIH lige skal have justeret deres satser lidt for ikke at miste indlån, når der vel hele tiden er kunder, der skal genplacere pæne beløb efter udløb af deres “3,75%-konti".

    #208618
    AnonymForfatter

    Santander beder om at man sætter penge ind på en konti hos SEB i Danmark. Det giver modpartsrisici, som jeg ikke er sikker på at den norske indskydergarantiordning tager højde for.

    Hvis Santander ikke når at flytte pengene hurtigt nok vil dit indestående stå sammen med andre folks penge på Santanders konto i SEB. Hvis der (sammen med andre folks penge) står mere end 745.000 DKK på denne konto er de ikke dækket af den danske indskydergarantiordning.

    Og pengene er næppe dækket af den norske ordning da de ikke bliver krediteret din konto i det norske filial. Det er imponerende at Finanstilsynet tillader den praksis.

    #208626
    powergirlForfatter

    Hej Gert

    Det samme oplevede jeg, da jeg flyttede penge til dem – jeg var faktisk tæt på, at fortryde i processen. Det er underligt at flytte mine penge til en konto, og skulle skrive mit konto nr. i meddelsesfeltet for at de efterfølgende kommer ind på min konto.

    Jeg flyttede dem en tidlig morgen ved 7 tiden, og med de nye straksoverførsler, burde jeg kunne se pengene på min konto hos dem samme dag ved 14 tiden, men nej. Heller ikke næste dag, så jeg kontaktede dem for at høre, hvorfor jeg ikke kunne se dem. Forklaringen var en fejl i deres system?! Hun fandt min indbetaling i listen mellem alle de andre indbetalinger de havde fået, og lovede at pengene ville være synlige for mig senere på dagen.

    Jeg spurgte, men hun lovede højt og helligt at det ikke var en metode til at spare et par rentedage 🙂

    #209504
    AnonymForfatter

    Hvad skal man tro om den Santander Bank? Mig gør det mistænksom

    1) at den konto, som man skal overføre til er en anden end den, der er oprettet til mig
    2) at der i den kontooversigt, der bringes (à la et pr.scr.) i den mail, der bekræfter oprettelse, står “oprettet 11.02.2014", når jeg oprettede kontoen d. 8. sept. 2014, dvs. 08.09.2014
    3) nå ja og så oveni at der som modtager af overførsler står SEB og ikke Santander

    Hvad siger I?

    #209506
    HammerenForfatter

    Du ser spøgelser og glasset som værende halvtomt. Vi andre bruger dem og er ik blevet snydt

    #209508
    AnonymForfatter

    Det er jeg glad for at høre – tak!

    #209604
    powergirlForfatter

    Jeg er lidt nysgerrig efter at høre jer andres erfaringer med Santander Bank, i forbindelse med mit mit indlæg 12/8 omkring rentedage.

    Som nævnt flyttede jeg pengene en morgen kl 7. Alligevel kunne jeg først se pengene på min konto dagen efter om aftenen. De sagde, der havde været en fejl i systemet, og jeg ville få renter for de manglende dage.

    Efterfølgende har jeg hævet pengene igen, og kan se, at jeg ikke fik for de 2 dage. Jeg ved godt det kun drejer sig om 34kr for hver mio., men princippet i det. Så kan de jo godt give en smule højere rente end andre, hvis de sparer et par valørdage hist og her. Straks overførsler som blev muligt fra 1. nov 2013 er altså ikke nået til Santander endnu 😉

    Samtidig oplevede jeg, at hvor jeg d. 15/8 hævede mit indestående, så kom de ikke til udbetaling 15/9 (der er 31 dage i august) og heller ikke d. 16/9 – jeg kunne først se dem på min Nemkonto d. 17/9 (de havde dog beregnet renter til 16/9 så fair nok. Det er så kun hvis man står og har brug for pengene, at det kan blive et problem at der lige går en dag mere, det koster i det mindste ikke renter).

    Jeg tror min konklusion er, at det kan godt være de har den højeste rente, men hele konceptet er lidt for svævende for mig.

    1) Jeg foretrækker at flytte penge til en konto i mit navn, og ikke en konto der er bankens, hvor de så flytter dem fra, til min egen konto, dagen efter eller 2 dage efter.
    2) Jeg foretrækker, at kunne se pengene på kontoen jeg flytter dem til, lidt hurtigere end 2 dage senere. Det kan jeg jo med konti i andre banker.
    3) Det er et irritationsmoment, at pengene kun kan udbetales til min Nemkonto og ikke flyttes til en konto efter mit ønske. Hvis jeg spreder mine indestående for at være dækket af indskyder garantifonden, besværliggør det processen, hvis jeg i forvejen har indestående i min daglige bank.

    #209606
    MichaelForfatter

    Jeg vil sige det sådan, at hvis du har behov for at trække penge ud af Santander jævnligt så vælg kontoen uden binding. Renteforskellen er trods alt marginal.

    Jeg har selv en konto i Santander med en måneds binding, men har heller ikke behov for at hive penge ud andet end højst 1-2 gange årligt. At det ryger på min Nemkonto er jeg ligeglad med for det tager ikke mange sekunder at flytte dem videre derfra trods alt.

    Og hvis du har et indestående der er højere end 750.000 kr. så ville jeg nok overveje en helt anden investeringsløsning.

    #209608
    powergirlForfatter

    Jeg hiver heller ikke normalt pengene ud og ind, i dette tilfælde har jeg brugt pengene, da jeg har købt hus (processen med at finde det rigtige har taget over et år), derfor denne investeringsløsning.

    Min højrentekonto (uden binding) udløb i juni i år, og der havde pengene stået stille og roligt i de 3 år den løb. Men eftersom det så ud til at have lange udsigter med at finde HUSET, ville jeg jo godt have så meget i rente som muligt, dog uden at de var rigtig bundet, hvis nu huset pludselig var der. Derfor vil jeg stadig mene, at en konto med 31 dages varsel på hævning, var ideel til min situation.

    Jeg siger heller ikke, at en konto ved Santander er helt tosset, jeg synes bare (af princip) at det er lidt noget fis at de lige sparer et par rentedage hist og her, og hvis man så samtidig er lidt luren ved, at flytte pengene til en konto tilhørende banken selv, hvorefter de flytter beløbet til kundens konto (som Novicio giver udtryk for), så er der jo, som du selv nævner, flere andre muligheder for konti, med marginalt lavere rente – også i andre banker 🙂

    #209610
    kodenForfatter

    ja man glemmer hurtigt 2008 🙂

    #209612
    powergirlForfatter

    Ha ha, ja hvis hus købet var tænkt som en investering, så skulle jeg nok ha’ tænkt mig om en ekstra gang. Når renten på et tidspunkt stiger (hvilket ser ud til så småt at være begyndt) så kommer hus priserne nok til at falde igen.

    Jeg regner dog med at skulle bo der mange mange år endnu, og så får jeg trods alt alligevel mere glæde af pengene ved at putte dem i mursten, end at have dem i banken. Så skidt med om det taber i værdi…. hvis jeg bor der, har det stadig samme værdi for mig 🙂

    #209614
    AnonymForfatter

    Hej Powergirl.

    Jeg lavede en sammendags-overførelse. Pengene stod på kontoen samme dag (tjekkede om aften) og rentetilskrivningen påbegyndte ligeledes.

    Har ikke prøvet at hæve pengene endnu, så jeg ved ikke hvor længe processen tager. (Jeg har konto UDEN binding)

    Men kan kun give dig ret i dine betragtninger omkring din irritation. Især overførelse til nemkonto (ved ikke hvad årsagen er til dette???!!!) . Hvis det så også tager 3-4 BANKdage inden pengene står på nem-kontoen.

    Jeg må hellere overføre mine penge en lille uges tid før jeg skal bruge dem.

    Men synes det fint at Santander giver lidt konkurrence på indlåns-markedet.

    #209618
    kodenForfatter

    2008 var nu ikke med hensyn til priser men vedr. banker der lukkede på stribe…
    Så hvis ens penge svæver rundt i cyberspace et par dage hvem har dem så ?

    #209666
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor mon bliver ved med, som f.eks powergirl, at skrive det samme herinde, som andre har skrevet om i en uendelighed i andre tråde.

    Hvis man ikke kan lide bankens betingelser og forretningsmodel, og at det er en filial af Santander i Norge, så bliver man da bare ikke kunde i den, men vælger da bare en anden.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.