Skift af bank, skal det virkelig være så svært??

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #195216
    AnonymForfatter

    Nu skal man passe på med at lytte til subjektive og manipulerende banksælgere, som “fair debat", der er betalt af Danske Bank for at yde damage control her på sitet.

    Det man umiddelbart kan konkludere er, at Danske Banks nye kundeprogram ikke har de store konsekvenser for flertallet af boligejere (der typisk kan svinge engagementet op over 750.000).

    Den nye prisstruktur har derimod konsekvenser for de fleste lejere (som typisk ikke kan svinge engagementet over 750.000 kr.)

    For lejere kan det – set i forhold til gebyrsiden – i mange tilfælde betale sig at se sig om efter et andet pengeinstitut.

    Men i de fleste tilfælde er bankgebyrerne dog sekundære i forhold til forskelle i forrentning (renteudgifter og indtægter) og det kommer i sidste instans an på en konkret forhandling med pengeinstituttet.

    Hvis Danske Bank Bank eksempelvis tager 8,5% for dit billån med en restgæld på 150.000 kr. og Arbejdernes Landsbank tilbyder en rente på 6,5% så kan du i runde tal spare 3.000 kr. på renter bare i det første år.

    Grundlæggende synes jeg gebyrdebatten er blæst helt ud af proportioner. Gebyret er rimelig nok fordi “0-kunder" som har en saldo lige omkring 0 (+/- 30.000 kr.) er direkte tabsgivende for bankerne.

    Nej, problemet er, at Danske Bank overfor en lang række kunder er løbet fra deres løfter og har løbet fra alle de facto løfter om indplacering i renteintervallet og pålagt kunderne helt urimelige individuelt bestemte ågerrentestigninger.

    For mit eget vedkommende kan jeg sige, at jeg skiftede til Arbejdernes Landsbank fordi jeg ikke længere ville være kunde i en åger- og rentestigningsbank.

    #195218
    Mr RForfatter

    Bangee, hvad er det lige jeg skriver der ikke er rigtigt ?

    Mit indlæg var ment som:

    Hvad pengeinstitutterne skal indhente af oplysninger hvis de vil oprette en kredit og et lån og er slet ikke til diskussion.
    Du talte om krav fra finanstilsynet og derpå gik mit svar.

    Så taler du efterfølgende nu om hvad banken gør for at gøre det bøvlet for kunderne 🙂
    De to ting har intet med hinanden at gøre.

    Du kan ikke blande de to ting sammen

    #195220
    Mr RForfatter

    General Prier skriver:

    Nu skal man passe på med at lytte til subjektive og manipulerende banksælgere, som “fair debat", der er betalt af Danske Bank for at yde damage control her på sitet.

    Min holdning:
    Tror du seriøst det ? Nu lyder du ligesom HalliHallo der beskylder dig for at være andre.

    Han er da nærmere ansat af Nordea for at komme med smædekampagne 🙂

    #195226
    testForfatter

    God pointe af fair debat.

    Kaan er sansynligvis en kunde som kommer til at nyde fordel af det nye program

    #195228
    AnonymForfatter

    Bangee skriver :
    Det er stort set blevet standart i alle banker du skal indlever det, mener det er krav fra finanstilsynes at der skal være FULD økonomisk indsigt ved nye kundeforhold.

    Til det er det nødvendiget at skrive at der er stor forskel på hvordan bankerne tolker dette.

    #195230
    AnonymForfatter

    Det er svært at skifte bank. Jeg er også kunde i Danske Bank med en lønkonto, opsparing, et depot, men ikke for 750.000 kr. Da det er de tyndeste tegnebøger som skal bidrage mest hos Danske Bank flygter jeg også hurtigst muligt derfra. Det er ikke fordi jeg forventer at jeg kan spare gebyrer, det er med en forventning til at et stort kundetab vil blive negativt for Danske Bank. De mister også kunder de hidtil har profiteret af, f. eks. mig.

    Jeg kan blive kunde andre steder, men der er som ofte med et krav om at jeg skal flytte alle mine engagementer til den nye bank. Jeg vil gerne bestemme det forhold selv, så endnu er jeg desværre stadig med til at understøtte Danske Bank.

    #195234
    Mr RForfatter

    Tjep. “De tyndeste der skal bidrage mest ?"

    Vil folk bare ikke forstå eller hvad fanden sker der.

    Du bidrager til indtjenningen i Danske Bank ved at skifte bank.

    #195238
    AnonymForfatter

    Tak for de pæne ord General Prier. Dog måske lige at stramme den mht. min betaling fra Danske Bank ! (er det nu der skal rapporteres til Mybanker!?) nå, men til det mere ‘fair’:

    Som en anden skriver ovenfor, Nordea ER (nok!) den bedste bank i DK pt. Men er de det på alle punkter ?? prøv at ringe til Nordea på 70 33 33 33 og hør deres humoristiske stemme-styrede omstilling af kaldet, det er meget morsomt.
    Danske Bank er ikke den bedste bank iflg. flertallet af danskere.

    Danske Bank prøver at indføre noget omkostnings-fordeling. Jeg synes personligt ‘rabatten’ til de kunder som ligger over 750.000 i forretningsomfang er lidt bette. Reelt giver Danske Bank de kunder en foræring på op til 480 kr./år og alene kundens realkreditlån i Realkredit Danmark kan der nemt ligge en bidragsbetaling på ca- 7-15.000 kr. på, så 480 kr. rabat er ikke meget.
    Selvfølgelig skal man huske de mere diffuse rabatter for dem over 750.000, = 15-20% rabat på indboforsikring samt noget Home rabat ved salg af ejd. gennem HOME.

    Livet er SKØNT 🙂

    #195240
    testForfatter

    jeg har virkeligt vanskeligt ved at forstå det ideologisk og følelsesladede i denne debat. Men jo jeg kan godt forstå at det er træls at komme til at sku betale for noget der før var gratis og ja jeg mener helt klart at man skal optimere også i forhold til ens valg af bank og ydelser.

    Men der er tilsyneladende rigtigt mange mennesker der udtaler sig om Dansk Banks kunde program uden at ha forsøgt at sætte sig ordenligt ind i det.

    Dansk bank har længe med Gratis hverdag været et billigt sted f.eks. at hæve sine kontanter ved kassen. Det har de så bestemt sig til at de ikke vil være mere og Dansek Bank har valgt at gå ind i en proces hvor de tydeligvis vil være bedre til at udvælge de kunder der skal ha “gratis" ydelser. Derfor har de lavet et fordel program. Det er ikke spor anderledes ind Nordea og diverse andels kasser eller garant og aktie ordninger.

    Basalt set tror jeg man har to hoved valg som bank kunde som markedet ændre sig.

    Enten tager man turen med på vognen og samler al sin forretning eller alt det som det kan betale og sig og f.eks. hvis man alligevel har pension i Danica og lån i RD virker dansk bank som et fornuftigt valg. Nordea kan naturligvis være et andet godt bud. Men strategi et er i bund og grund at høste fordele som hel kunde.

    Strategi to er så at blive kunde i en ren internet bank og gå efter lavest muligt driftomkostninger og lav service. Det kunne typisk være folk uden lån og ejendom der gerne laver alt på nettet. Eller hvis man af ideologiske grunde ikke vil være “hel kunde"

    Dem der så vil ha en murstensbank må så nok acceptere at blive garanter eller noget i den stil og betale deres abonnement den vej eller acceptere visses direkte gebyrer. Her synes jeg så også man skal glemme ideologien et øjeblik og så lidt mere nøgternet se på danske banks udspil. Der er jo desvære ingen tvivl om at de som danmarks største bank sætter trenten i markedet. De andre tradiotionelle banker følger efter med gebyre i læ af dansk banks udskældte udspil

    #195242
    AnonymForfatter

    Lad mig sige det på denne måde: Jeg er meget utilfreds med, at en aftale indgået med Danske Bank ikke er det papir værd den er skrevet på, fordi der – efter at man har aftalt en fordelagtig indplacering i renteintervallet – foretages en planlagt renteglidning.

    Det er det min store utilfredshed med banken går på. Og det er det kritikken hele tiden har gået på fra min side.

    At Danske Bank – helt rimeligt i mine øjne – indfører en prissætning hvor de såkaldte “nulkunder", der er den rene underskudsforretning for banken, kommer til “næsten" at dække de reelle omkostninger der er ved at have dem, kan jeg derimod ikke have ondt af.

    Når en kunde hverken har ind- eller udlån, kan banken ikke tjene penge på dem hvis både netbanken og transaktionerne er gratis. Derfor er det selvfølgelig rimeligt at der indføres et gebyr, således at boliglånskunderne ikke skal betale for den (vel i virkeligheden) ret store gruppe af “0-kunder".

    Og som Mr. R meget rigtigt siger, så vil folk bare ikke forstå, at Danske Bank faktisk kommer til at tjene penge på hvis de 250.000 nulkunder (mit skøn) forlader banken.

    Omfordeling mellem fattige borgere og rige borgere skal ikke foregår via bankerne. Banker er private virksomheder. Den omfordeling vi skal have i Danmark skal besluttes på Christiansborg og foregå via indkomstoverførsler og velfærdsstatens ydelser!

    #195246
    AnonymForfatter

    Det er ikke rigtigt hvad du siger. Jeg har igennem mange år betalt mange gange mere i gebyrer og manglende indlånsrente end hvad de ydelser koster som jeg har modtaget fra dem. Ja, jeg har faktisk aldrig nogensinde brugt Danske Bank til noget andet end at blive sparket i r..

    #195248
    testForfatter

    tjep så er det jo på tidspunkt du gør noget ved det tjept

    #195250
    AnonymForfatter

    Til General Prier:
    Tillykke… Iht. dit indlæg kl. 15:03 har du nu endelig forstået det 🙂 (ironi kan forekomme).

    Hvad synes du om min påstand om at de ca. 480/360 kr. som Danske Bank ‘forærer’ en kunde med over 750.000 i forretningsomfang er noget ‘bette’ (læs fornærmende lille)???

    Som jeg tidligere har skrevet betaler en ‘kunde over 750.000’ snildt 3,4,5,- 15.000 kr. i diverse renter, bidragsadministration og VP-depot-gebyrer.

    Så nu tager diskusionen da pludselig en total drejning hvad?…. nu er det pludselig den ‘store over 750.000 kr. kunde’ som kan føle sig snydt over at få for lidt i rabat….. nu er det pludselig latterligt billigt for den ‘lille kunde under 60.000 kr. forretnings-omfang) at kunne nøjes med 300 kr. i årsgebyr og så få visa-dankort, og netbank/mobilbank/tablet-bank.

    Og ja, det handler også om at Realkredit Danmark og Danica mm. skal være skarpe på deres priser ellers kan man jo lige så godt blive i Nykredit/Nordea kredit/totalkredit mm.

    God week-end, der er basis for virkelig at kigge på bankers priser og tekniske kunnen de kommende dage og se SÅ AT FÅ SKIFTET BANK.

    #195254
    AnonymForfatter

    test:

    Jeg gør skam noget ved det. Jeg er ligeglad med om jeg reelt taber penge på det, jeg vil ikke finde mig i den behandling fra Danske Bank. Det er noget forbandet svineri at jeg skal straffes fordi jeg kun har en lille indtægt og ingen gæld. De har altid haft overskud på mine bankforretninger men nu har deres grådighed og urimelighed taget overhånd.

    #195256
    testForfatter

    tjep din harme er malplaceret. Danske Bank har varslet den her ændring med ca 7 måneders varsel.

    Der er rigelig tid til at se om du kan finde en bedre bank.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.