Renter på indlån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92637
    AnonymForfatter

    Hejsa, er der nogle der har et bud på hvordan indlånsrenten vil komme til at udvikle sig indenfor de næste par år. Fortiden ser vi jo 3,75 på tre års sigt.

    #178536
    BertelsenForfatter

    Og hvad vil du bruge disse spådomme til?

    #178576
    AnonymForfatter

    Det er da ikke uvæsenligt hvordan renteudviklingen til være på indlån. I forhold til hvordan man skal agere.

    #178578
    JydenForfatter

    Det har du helt ret i, men jeg kan desværre ikke spå. Hvis man ser på mybanker.biz idag så er der igår kommet meget højere rente på indskud med 1 års binding – op til 3,5 %. Hvad forklaringen er ved jeg ikke, og hvem det er der byder ved jeg heller ikke, men det kan være der er nogen der har forklaring og facts her på siden.

    #178582
    AnonymForfatter

    Ja, det er jo interessant at man kan få 3½ % 1 års binding, når min ÅOP på et flekslån er cirka det halve.

    #178596
    PD 99Forfatter

    3,5% på 1 års binding – er det desperation/sidste krampetrækninger fra et/flere pengeinstitutter tæt på randen?

    Eller bare sund konkurrence?

    Det ville være interessant at vide hvem, der tilbyder den rente…

    #178598
    AnonymForfatter

    FIH Erhvervsbanks rentesatser på højrentekonti gælder til den 31. januar d.å.

    Det ville være rart at vide, om de renten herefter stiger eller falder, da jeg står og vil overføre nogle penge til dem.

    Desværre strejker min krystalkugle.

    #178600
    BertelsenForfatter

    FIH’s nuværende rentesatser gælder for indskud modtaget senest 140212 jf. deres hjemmeside.

    #178646
    PD 99Forfatter

    Der findes vel andre udsatte banker end FIH.
    Hvem kan det mon være?

    #178658
    BertelsenForfatter

    Ja der findes et hav af udsatte banker – men jeg synes det var mere interessant at brugerne af mybanker.biz her satte navn, rente og binding på de konkrete tilbud de modtager fra banker/sparekasser.

    #178680
    PD 99Forfatter

    Det var egentlig også det, jeg fiskede efter 🙂

    Nu den 31. er der tilsyneladende ikke længere tilsvarende gode bud.

    Måske var det en bank, der skulle polstres lidt inden en skæringsdato?

    Eller noget forbundet med udsigten til en Europagt – eller ingen pagt?

    Men ja, lad os få et banknavn på bordet.

    #178692
    NultopskatForfatter

    Hvad om du simpelt hen gjorde lige som hvis du ville låne, grib knoglen ring til nogle banker og hør om de vil give et godt tilbud på indlån.. gør nu ikke tingene sværere end de er.

    #178730
    RedaktionenForfatter

    Kære Brugere

    Et lille tip. Første gang man bruger Mybanker.biz er det gratis og hvis man efterfølgende benytter tilbudet til en accept er det også gratis, ellers koster en forespørgsel 49 kr. Så det er nemt at besvare spørgsmålet i denne tråd.

    Vær opmærksom på at budene skifter relativt ofte og derfor vil det være lidt misvisende/uaktuelt at nævne budene her i tråden/ debatten. I kan altid gratis se hvad der bliver budt, uden navn på http://www.mybanker.biz

    Og nej, det er ikke en bank som er i knibe, men blot ved at give en god rente i en kortere periode kan indfri dyrere lån. Endelig er alle indskud under 745.000 med renter jo helt sikre.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #178766
    AnonymForfatter

    Tja, når jeg forsøger mig med Johns lille tip – den 2. februar – så kan jeg kun opnå 2,5% i rente på 1 års opsigelse. Det samme som jeg ville kunne opnå direkte ved FIH – uden at betale John 49 kr. for ulejlighede.

    #178772
    BertelsenForfatter

    Til Steen:
    Det var ikke meget – måske fordi det var et mindre beløb du udbød?
    Ifølge oversigten på mybanker.biz er der en del med 700.000kr. der opnår 3,50% ved 1 års binding den 2. februar.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.