Renter på indlån

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #179216
    PD 99Forfatter

    Så er 1 år faldet fra 3,50% til 3,15%

    Spørgsmål: Giver dårligere rating en højere indlånsrente til os dødelige (pga. sværere alternativ funding)? (ind til det hele evt. ramler sammen?)

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article3002009.ece

    http://www.danskebank.com/da-dk/ir/gaeld/Ratings/Pages/ratings.aspx

    #183586
    AnonymForfatter

    Hej alle – så er det vist tid til at kigge lidt på indlåns renterne igen – det er længe siden!
    Kan desværre se at satserne falder som en sten i disse dage 🙁

    Er der nogle der har nogle gode bud eller tip til eks. 3-4 års binding udover FIH???

    Mht. FIH så er den velkendte sats 3,75% i 36 mdr. – alternativt 3,95% i 48 mdr. – hvad synes i om det – er det værd at tage 1 år mere for de 0,20%??? Synes det er svært.
    Hører meget gerne kvalificerede argumenter for/imod 36 vs. 48 mdr., tak.
    Indskud ca. 1,3 mio dkk. af hensyn til renter/indskydergaranti.

    Nå, men byd også meget gerne ind hvis der er tilbud derude som ikke er så tilgængelige for os dødelige…altså gode opsparingsmuligheder uden risiko.

    God sommer – eller blæst, regn og kulde hedder det vist 😉

    Mvh
    PC

    #183588
    BertelsenForfatter

    Renterne på mybanker.biz er faldet en del – nu gives der kun 3,25% ved 3 års binding.

    Så FIH er fortsat at foretrække med 3,75% i 3 år og med årlig rentetilskriving, så der opnåes rentes rente.

    Til Peter C: Hvem tilbyder 3,95% ved 4 års binding? Og er det med årlig rentetilskrivning eller alene ved aftalens udløb?

    #183590
    AnonymForfatter

    FIH gør med årlig tilskrivning – og spørgsmålet er om man skal tage 3 eller 4 år???
    PC

    #183596
    HalliHalloForfatter

    Om man skal vælge 3 eller 4 år kommer jo blandt andet an på hvornår du skal bruge pengene samt om du tror renten stiger og hvornår.

    Ingen levende sjæl kan give dig svar på sidstnævnte, men det ved du sikkert ligeså godt som alle andre, eller gør du ikke?

    #183598
    AnonymForfatter

    Jo, men det jeg vil blot høre om i andre synes at 0,20% i mere rente pr. år er rimeligt for at binde 1 år ekstra – umiddelbart synes jeg måske selv det er en anelse i underkanten – bla. set i lyset af hvad renteforskellen er mellem 2 og 3 år – her stiger renten betragteligt ved 1 års ekstra binding – kommentarer til dette?
    PC

    #183600
    BertelsenForfatter

    Hvor har du set de 3,95% hos FIH? Det fremgår ikke af deres hjemmeside.

    0,20% er ikke meget – så jeg ville nok nøjes med 3 års binding.

    Men det afgørende er jo hvornår du skal bruge pengene i forhold til valg af bindingsperiode.

    #183602
    AnonymForfatter

    Fremgår ikke af hjemmesiden men oplyses ved henvendelse.
    Jeg skal ikke umiddelbart bruge pengene…..derfor overvejelsen.
    PC

    #183670
    BertelsenForfatter

    Renterne på mybanker.biz ved 1 års binding er d.d. helt nede på 1,85% – ikke meget når FIH stadig giver 2,50%.

    Så hvorfor bruge mybanker.biz??

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.