lån trods rki

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 263 i alt)
  • Indlæg
  • #110864
    AnonymForfatter

    rki sletning.dk- jeg synes det utroligt at nogen kun ser den udvej. Har i overvejet at få en fornuftig ordning med dem i skylder penge i stedet. Dette er jo skruen uden ende..

    #110870
    AnonymForfatter

    Hvem er idioten her med sådan et indlæg?

    #110876
    AnonymForfatter

    Helt ærlig. Hendes grund til st ville flytte er jo gyldig nok, men har lyst til at bo sådan et sted og så oven i købet med børn, jeg forstår godt at hun vil flytte, og du kan ikke bare komme her og sige at hun hverken kan eller vil betale det tilbage igen. Alle der låner vil gerne betale pengene tilbage, og det tror jeg også Athena vil, men spørgsmålet er om det er muligt.

    Opsparing ville selfølgelig være den bedste måde, men hvis man er bamge for at lade sit barn være ude i sin barnevogn, ens mand bliver slået ned, ja så må jeg være ærlig at sige så ville min sidste tanke også være hvordan betaler jeg tilbage. og en opsparing tager lang tid, og det er lang tid at være utryg i!

    Man gør mange ting i nød. Jeg skulle f.eks. starte på uddannelse efter min mors død og valgte en skole på falster og jeg var på fyn hvilket betød jeg skulle flytte for jeg ville ikke kunne nå i skole uden at skulle op kl 2 om natten og være hjemme igen ved 17 tiden ikke så acceptabelt, og da hverken min bank eller kommune eller andre steder ville hjælpe mig ja så fik jeg et Dankort som jeg overtrak med 12000kr jeg sagde til banken at jeg ville betale tilbage med 1000kr selvom jeg godt vidste at på su ville det være alle mine penge. Jeg kunne så godt se da jeg var flyttet og starte i skole, at den holdt jo ikke, man skal jo have mad, så jeg valgte i et svagt øjeblik at glemme problemet lidt. Der gik et par måneder og jeg skrev så til banken at jeg gerne ville betale de 1000kr til dem som aftalt og fik en pæn mail om det desværre ikke var nok, og så tænkte jeg “hvad forlanger de jeg har jo ikke flere" jeg skrev igen, men fik samme svar. så måtte jeg tænke lidt over den, men fik så et brev fra dem 3 uger efter om at de godtog mit tilbud om 1000kr, stædige mig tænkte “REND MIG I R****" gad ikke skrive under på papiret og glemte det så lidt igen, MEN MEN det skulle jeg ikke have gjort, 6 måneder efter fik jeg brev fra det lokale politi om at jeg skulle komme til afhøring, hvilket jeg gjorde uden at vide hvorfor, fordi det stod der ikke noget om! jeg kom der op og fik af vide at banken havde anmeldt mig og jeg derfor blev sigtet for mandatsvig. Jeg gik selvfølgelig lige hjem og skrev til banken for at sige at jeg gerne ville betale, men at jeg ikke syntes at de havde behandlet mig ordenligt (og jeg dem, men det sagde jeg ikke) og jeg tilbød dem igen at betale de 1000kr og om de kunne trække den anmeldelse tilbage da det ødelagde hele min skolegang på handelskole til salgsassistent som jo var hele grunden til at jeg gjorde det, men nej nej var svaret, det havde de ikke noget med at gøre, når først de havde anmeldt det til politiet var der ikke mere at gøre fra deres side, selvom jeg havde fået afvide at de godt kunne trække anmeldelsen tilbage. jeg kom i retten, blev dømt for mandatsvig, måtte droppe uddannelsen, og banken tog sig til takke med 500kr i afdrag. Så hvad fik de lige ud af det?????

    Så jeg forstår gost det med at være i en meget sårlig situation, og selv om at jeg har lært ikke at låne mere end jeg kan betale tilbage så forstår jeg godt hvor vigtigt det kan være at låne til noget der er så vigtigt for en så man kan have det godt og være sikker!!!!!!

    Så lad være at sige hun ikke vil, for det er jeg sikker på hun vil, især når hun gør det for at sikre sin familie.

    Med venlig hilsen
    Maria

    #110882
    AnonymForfatter

    hej anonym,hvis du skal svine folk til så giv dig dog til kende først…
    Vi HAR skam mulighed for at betale tilbage,men det ville tage for lang tid at spare op med den smule vi har..
    Hvis man lægger 1000 kr til side hver måned så tager det ret lang tid før man har sparet 40.000 op,men man kan sagtens afdrage med de 1000 kr…

    #110884
    AnonymForfatter

    hej maria,tusind tak fordi du kan se min situation,tror ikke du er den eneste men blev da godt nok overrasket over “anonym"s utrolige snæversynede dumhed,det er da vildt at nogle ikke kan tænke længere eller idet mindste læse lidt på ens grundlag,for med hans/hendes opførsel ser det da ikke ud til at der er blevet læst særlig godt på hvad baggrunden for mit spørgsmål var…

    #110890
    AnonymForfatter

    Molodia: Jeg må sgu indrømme at jeg på ingen måde har ondt af dig. Du har bragt dig i situationen af egen dumhed/dovenskab/ligegyldighed. Håber du var ung og dum dengang.

    Desuden tror jeg ikke på at du har fået et brev af politiet hvoraf der ikke fremgår noget om hvorfor du er indkaldt til afhøring. Sigtelsen fik du først da afhøringen startede!

    Anonym: Min besked om hver der var idioten med sådan et indlæg, var ikke ment til dig, men derimod til den første person der begyndte at kalde andre idiot i denne tråd.

    #110892
    AnonymForfatter

    Nitro_:

    Er du klar over der er opfundet noget der hedder en cykel? Undskyldningn om at man bor for langt ude er bare ikke god nok. Dovenskab og ligegyldighed er folks problem.

    #110894
    AnonymForfatter

    Den holdning skal du nok komme langt med! Lån endelig til det hele sejler og regn så med at myndighederne nok skal redde dig ud af din selvforskyldte situation.

    Hvor ender vi henne hvis alle tænkte sådan?

    #110904
    MichaelForfatter

    Athena – Du skrev selv tidligere:

    “men da vi klagede til hende socialdimsens chef fik vi at vide at vi da bare kunne have sparet op…af hvilke penge spørger jeg bare…"

    Der står da intet om, at I kan spare 1000 kr. op om måneden, så hvad mener du egentlig? Kan du spare op eller ikke? Og så prøv nu at fatte det for det er ikke så svært: RKI betyder INGEN LÅN. Hvorfor tror du ellers, at der er noget der hedder RKI? Når man er RKI-registreret så har man ingen kreditværdighed. Eneste mulighed er hvis man har fast ejendom, men det har du jo heller ikke. Denne debat har kørt i en evighed og du har stadig ikke fundet noget sted der vil låne dig så meget som 5 øre, så hvornår forstår du budskabet? Indse dog, at arbejdsindtægt er eneste løsning, så brug dog tiden på at finde et job istedet for at sidde og glo på Mybanker. 40.000 er da ingen herregård, så kom i sving…

    #110908
    AnonymForfatter

    anonym,som sagt før,skal du svine folk til så giv dig dog til kende,det andet er da så lavt som noget overhovedet kan være og jo 40.000 er sgu en herregård for nogle af os,så drop dine lave kommentarer og fat at en ordentlig forælder ALDRIG giver op når det kommer til familiens tryghed…har du overhovedet læst mit grundlag for at skulle bruge pengene så hurtigt???vi kan godt spare lidt op,men ikke nok til at det har noget effekt pt,ergo kan vi godt betale tilbage men kan ikke bare lige hoste op med en ordentlig røvfuld penge…

    #110910
    AnonymForfatter

    Morfar. Jeg bad heller ikke om din sympati eller forståelse. Og nej jeg fik ikke afvide hvad det drejede sig om andet end at jeg skulle komme til afhøring.

    Jeg havde ondt af mig selv da det skete, men nu er det et overstået kapitel, men kan nu stadig ikke lide banken 🙂 Athena… jeg ved ikke om det er en mulighed men handelsfinans prøv dem, de er dyre, men det virker som om de låner ud til højer og venstre. men igen De er dyre og ved ikke om de godtager de når du er i Rki

    #110914
    MichaelForfatter

    Fra http://www.handelsfinans.dk:

    “For at kunne søge om EkspresKonto skal du være fyldt 18 år og ikke være registreret i RKI"

    Så heller ingen mulighed der. Lån pengene privat af familie eller venner Athena. Det er eneste mulighed du har, hvis du absolut skal bruge dem her og nu. Der er ingen – jeg gentager INGEN – andre muligheder for dig at låne.

    #110924
    AnonymForfatter

    Jeg giver anonym fuldstændig ret, der er kum en vej når man er i rki og ikke ejer fast ejendom med friværdi. Betal de 1000 kr af på sin gæld hver mdr. Alt andet er spild af tid.

    #110930
    AnonymForfatter

    Har aldrig været i RKI og kommer det aldrig. Men jeg forstår det nu også sådan at det er opfundet for at firmaer der låner penge ud, kan se hvem der er dårlige betalere. Hvem gider låne penge ud til folk der ikke kan finde ud af at styre deres økonomi i forvejen?

    #110934
    AnonymForfatter

    Jeg har været i RKI og kom ud af det ved egen hjælp, og ja i mit tilfælde var det selvforskyldt, dumhed ja, dovenskab nej, ligegyldighed i det øjeblik ja.

    Men ikke alle ender i RKI fordi de ikke vil betale, nogle mister måske arbejde, nogle bliver syge osv. det mener jeg absolut ikke er selvforskyldt hvis man sådan lige pludselig ikke kan arbejde mere.

    så man kan ikke bare generalisere og sige alle der er i RKI er fordi de er dovne/dumme/ligegyldige osv.

    og selvfølgelig RKI er aldrig sjovt, men man kommer ud af det igen på en eller anden måde, og så kan man være glad bagefter og få sit liv på ret køl igen.

Viser 15 indlæg - 91 til 105 (af 263 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.