Søger finansiering af båd

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 69 i alt)
  • Indlæg
  • #171442
    AnonymForfatter

    Nu er det jo sådan at folkene i baserk har det med at dø.
    2 skibe i beserk sunket og flere menesker døde.

    #171446
    testForfatter

    At sejle i polarhavet er farligt. I det heletaget er det farligt at sejle langfart. Det er også farligt som 27årige at ha en gæld på 1 mil uden noget af værdi.
    I iøvrigt ja både baserk et og to forliste men det skal du se i forhold til de mil der er rejst og det farvande der er rejst i. Der findes ikke ret mange sejlskib der kan klare en storm i polarhavet

    #171450
    AnonymForfatter

    Glem alt om at købe båd men lej en båd istedet og sejle det græske øhav rundt, der er så mange skønne øer som du sagtens kan få 1 år til at gå med, start eventuelt på Santorini. Der er større udvalg af udlejningsbåde i Athens. Søg på Rent a boat Athens og du får links nok.

    #171452
    SchroderForfatter

    Vil lige gøre opmærksom på, at det er også et hjem jeg køber. Altså jeg skal bo i båden fast.
    Så jeg tænker på det som et “hus". Derfor jeg har fundet en båd som “holder" sin pris.

    Men betænksomt af jer, at fraråde mig at gå ud i “gæld" på baggrund af et lån. Men som beskrevet ikke råd jeg kan bruge til noget.

    Og med hensyn til min vilje og økonomi, aå er jeg ikke rigtig den forkælet type, køre nu i en gammel Golf 1 fra 82, ingen lækker ting som mobil (den er fra 2004). Spare som sindsyg og har mens jeg har haft hus, kunne spare 200.000,- sammen ud over jeg betaler 9000,- om måneden til at afdrage mit lån hurtigere end beregnet. Har haft privat værksted ud over det til 2000,- om måneden. Så ja, jeg kan sagtens holde et skarp økonomisk linje.
    For mig er penge ikke vejen til lykke, altså kan sagtens lave mange ting som gør mig lykkelig, men ikke koster penge. Altså typen der slæber min gamle 470jolle efter min Golf i hele dk og nyder frisk luft, svømning, cykling, løb, march træning, styrketræning og andet sport. Og det koster ikke lige så meget, som jer andres 2 gange ferie om året med familien til udlandet, samtalekøkken max 2år gammelt og jeres sølv/sort stationcar fra 2006 og frem. (Nå vi nu gerne må bruge fordomme som argumenter)

    #171454
    SchroderForfatter

    Jeg vælger ikke at svare på alle de tossede kommentare om skibene Baserk og dets mandskabet + holdningen til sejllads.. Små venner, det er jo ikke argumenter.
    Det samme som hvis jeg fraråder jer at køre bil på motorvejen, med argumentet om at 2 biler med unge mænd er kørt sig ihjel og derfor må det være farligt at køre på motorvej. Det ville da være, fra min side, at tale ned til jer. At sammenligne jer med 2 idioter der ikke respektere deres liv eller andres.

    Og jeg har fået de råd jeg kan bruge til noget og lukker debatten fra min side. Takker for interressen og til de få som har kommet med konstruktive råd.

    #171456
    HalliHalloForfatter

    Schroder: Dygtig dreng, du skal nok drive det vidt…………

    #171458
    MichaelForfatter

    Jeg undrer mig gang på gang over mennesker som stiller det klassiske spørgsmål “kan jeg låne til blabla…" herinde og så bliver mopset over de svar der kommer.

    Det her er IKKE er kreditgodkendelses-forum. Der er ikke én eneste levende sjæl her der hverken kan godkende eller afvise en låneansøgning. Vi giver vores mening til de spørgsmål der kommer og kan man ikke lide farven på svarene, jamen så er der da en helt enkel løsning på det: Lad være med at stille spørgsmålet! Det virker som om, at mange søger bekræftelse på deres håbløse idéer selvom de jo dybest set godt ved at det er umuligt.

    Trådstarter: Gå i banken og få svar på dit spørgsmål fremfor at spilde tiden her.

    #171476
    AnonymForfatter

    Michael, hvor giver han udtryk for han ikke kan klarer svarene han får?
    Han sorterer i dem. Har ikke brug for at høre om bådulykker. Og han takker for kommentarerne til usikkerheden i hele foretagenet osv, men begrunder så også hvorfor han er villig til og mener han kan tage chancen.

    Har hørt meget værre reaktioner på negative svar til “kan jeg låne til…" 🙂

    #171478
    testForfatter

    Fakta er at der ikke er nogen af svarene der har udtrykt en tro på at en sådan låne ansøgning vil nyde fremme som her skidtseret.

    Unge mand vent eller reducere størrelsen af båden.

    God vind

    #171688
    SchroderForfatter

    Vil lige følge op på mit indlæg.
    Jeg har nu kontaktet 2 banker.

    Nordea er villig til at låne mig beløbet når huset er overdraget/beløbet er betalt. Så det er dejligt og til en rimelig rente.

    Sydbank (søfinans) har desværre sagt nej til mig som låner, da deres kreditchef mener ikke at de vil gå ind et sammenarbejde på grund af jeg skal bo i båden. Ellers er min økonomi blevet godkendt og var min adresse reg et andet sted, havde det ikke været et problem. Hvilket jeg undre mig over, men jeg må jo en tur til Åbenrå og tage en snak/møde, plejer at hjælpe at se hinanden i øjnene. For de er en meget seriøs partner at sammenarbejde med, med hensyn til deres kendskab til bådkøb/rådgivning/bådsagskyndig o.s.v. Dog er deres rente 0,45% dyere end Nordea.

    Jeg takker endnu en gang for interressen..

    #173240
    AnonymForfatter

    ohøj

    Jeg har præcis samme ide som dig. Så du er ikke den eneste galning! Jeg er meget interesseret i at høre om dine erfaringer med finansieringen eller andre problemer, du vil dele.

    #173254
    SchroderForfatter

    Hej Martin

    Dejligt at høre, er efterhånden kommer lidt ind i verden af “tosser" der levetlivet frit i skibe.

    Jamen lige nu sker der ik så meget.. Jeg troede, at jeg havde fået solgt mit hus, men desværre stoppede jeg handlen, da de nye købere ville have mig til at betale for nogle vanvittige udgifter om at rette grunden op.

    Jeg har undersøgt og jeg har fundet ud af, at Nordea må være banken jeg skal gå til. Søfinans har jeg haft kontakt til, men fordi jeg kom til at nævne at jeg ville bo i båden, sprang de fra. Så hvis du skal i kontakt med dem, så sig du vil bo hos en kæreste og have båden ved siden af. Noget mærkeligt noget efter min mening, da båden er i bedre hænder hvis man bor i den..

    Nordea har til gengæld en bedre rente.
    Jeg fik lov til at låne af Søfinans, end til jeg fik sagt jeg ville bo i den..
    Nordea har også givet mig lov til at låne til båden, men det er 1 måned siden..

    Så nu må jeg se hvad der sker, tager det stille og roligt. Jeg har solgt mine biler (5stk) og lukket/solgt mit autoværksted, købt mig en 20″ container (isoleret) og opbavare nu mine vigtige ejendele i den. Så der er da handling bag drømmen..

    #173314
    AnonymForfatter

    Jeg har talt med Danske Bank om køb af sejlbåd som bolig. De foreslog faktisk et regulært boliglån blot med 25-30% udbetaling i stedet for de normale ca. 5%. De har en medarbejder, som har forstand på husbådsproblematikken.

    #173320
    SchroderForfatter

    Så det gør de? jamen du må meget gerne vende tilbage, for kan måske bruge det til en forhandling med min egen bank eller måske et bankskifte..

    #173332
    HJLForfatter

    Jeg syntes bestemt også idéen om at bo i en båd lyder spændende. At sejle jorden rundt endnu mere spændende.

    Hvor mange år vil de forskellige banker finansiere båden over?

    At bankerne tilbyder lån som andelsboliglån, boliglån over 20 år osv. lyder vildt. Jeg kunne forstå hvis der var tale om en af de her store fastliggerbåde. Her er vel ikke tale om en husbåd i den forstan ordet husbåd skal forstås eller skal jeg holde mig på land?

    En husbåd, er det ikke sådan en der altid ligger i havn og som er bygget op som en kæmpe tømmerflåde?

    Uden at vide et klap om både, så slider det vel på en båd at sejle jorden rundt, så den holder vel ikke prisen helt som du måske er “vand" til fra en gammel veteranbil.

    Jeg havde engang selv samme tanke og læste mig frem til at nogle af dem der gør den slags (rejser jorden rundt) de finansiere turen delvist ved at have betalende gæster (gaster?) med om bord. Det var måske en idé. Hvad laver man i øvrigt der helt alene langt ude på vandet i 365 dage, nå never mind, jeg får aldrig lov af konen.

    Så vidt jeg ved så finansiere Danske bank altså både i max. 15 år og renten ligger over det Nordea kan tilbyde til fordel + kunder. Blot til info og det kan godt være de har en mand der kan omdøbe båden til en husbåd så den kan klares som et boliglån.

    Kom glad 🙂

    Mvh HJL

    ps. hvis I er 2 her på siden med samme drøm så kunne i måske skiftes til at være styrmand!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.