Søger finansiering af båd

Viser 9 indlæg - 61 til 69 (af 69 i alt)
  • Indlæg
  • #198804
    SchroderForfatter

    Jamen en lille opdatering..
    Det er jo næsten to år siden, at jeg skrev dette indlæg om min KÆMPE drøm..

    Jeg har købt drømmebåden nu og skal nu til at planlægge en længer sejltur, hvilket passer perfekt ind i mit liv, som det ser ud på nuværende tidspunkt, så alt er begyndt at flaske sig.. 🙂

    Kan sige at løsningen blev følgende:
    Jeg drømte om en båd i størrelsen på 50fod, men faldt simpelthen over en på “kun" 36 fod, som var PERFEKT indrettet og med ALT i udstyr, stadigvæk stål og med masser af plads. TIl gengæld er hun HYSTERISK godt vedligeholdt af tidligere ejer, som er skibsbygger og har lavet båden selv ud fra et kendt design, hvilket den bære præg af 🙂
    Banken har været villig til at låne mig til en af de store i prisen på 1mil, så da jeg kun skulle bruge det halve og havde 250.000 selv var det jo intet problem..

    Så nu lejer jeg et lille sommerhus i nærheden af arbejdet, har min dejlige båd og kan se frem til at få opfyldt drømmene 🙂

    Jeg siger mange tak til dem der i sin tid gad at give mig nogle oprigtige oplysninger, som bandt op på hvor ihærdig jeg er og ikke bare er naiv 😀

    Så til jer andre, håber jeg det hele lykkes og i finder vejen til at gennemføre drømmene, men husk en ting, som jeg har taget MEGET med i mine overvejelser, nemlig at du skal passe på du ikke bliver slave af en drøm, så går det hele lidt fortabt og bliver surt i stedet.. 😉

    #198844
    AnonymForfatter

    Hej Schroder

    Lækkert nok at din drøm kan gå i opfyldelse 🙂

    Jeg har bare lige et spørgsmål angående den frihed du har til gode via din ansættelse ved forsvaret..

    Efter mine oplysninger kan man “kun" have opsparet 6 mdr frihed i fridøgnsbanken.. Er du helt sikker på at du har et helt år stående?

    (husk du skal varsle din arbejdsgiver med et varsel der svarer til den tid du vil holde fri. Vil du holde fri i 3 mdr skal du varsle din arbejdsgiver 3 måneder forinden osv.)

    Men ellers er det da alt for fedt! God tur og vind i sejlet eller hvad man nu siger 🙂

    #198848
    Ole LaursenForfatter

    Spændende tråd. Tak fordi du vendte tilbage og gav os en opfølgning.

    #207566
    AnonymForfatter

    Du må ikke opgive din drøm!!!!
    Ja, det er sgu mærkeligt at du skal til at “forsvare" dig, og at de første der skriver til sig er dem med det negative syn på din drøm, men sådan redet bare i DK.
    Jeg ved jo ikke noget om hvordan du kan få 15.000 udbetalt mens du rejser, men kom lige til at tænke på at du vel olle vil bære skattepæogtig til Danmark mens du er på farten, og så kunne det jo være at beløbet faktisk vil være større,en det har du ko nok undersøgt.
    Jeg vol ønske dig god vind, og håber det lykkes for dig.

    P.S. Hvor ER det godt at der er nogle der tør forfølge deres drømme.

    #207568
    HalliHalloForfatter

    Niels Wilmann, ih hvor er det godt at du kan finde en 2 år gammel tråd frem, men hvis du gad læse den rigtig igennem, så ville du jo nok hurtigt finde ud, hvordan schroder får 15.000 kr. mdl. udbetalt under rejsen.

    #213224
    HalliHalloForfatter

    Til bådentusiasterne Lasse Rasch og Mikael R

    Her er måske noget stof om finansiering af båd, jordomrejse m.v.

    #213230
    SchroderForfatter

    hehe.. Der er stadigvæk liv i denne tråd 😀

    Jamen kan da give en hurtig status…

    Vi sejler næste år til august, hvilket passer med min færdiggørelse af uddannelsen, samt at jeg har bygget en passende økonomi op. Men har allerede sejlet en hel del 🙂

    Jeg er igang med en bachelor, bor på min båd, hvilket jeg/vi har gjort i 1år nu. Jeg har to arbejde, hvilket gør at jeg på nuværende tidspunkt har en god månedlig indkomst, der bruges til at betale båden af, samt ligge en meget fin opsparing til turen..

    Så det går rigtig godt med projektet og i forhold til hvor “travlt" jeg havde i starten, er jeg faldet mere til ro, med at gøre det ordenligt og få det til at passe ind.. 🙂

    #219034
    AnonymForfatter

    Hej jeg deler også drømmen om at bo i en båd og sejle på langfart på sigt , så kunne godt tænke mig at vide hvilken båd du / i har købt og hvor meget du mener du skal have sparet sammen til turen og hvor lang tid du regner med turen tid du vil bruge på turen ?

    #230590
    .Andreas.Forfatter

    Hej Scroder,
    Må jeg høre hvilken type “drømme båden" er, og hvad du ellers var interesseret i?
    Mvh Andreas

Viser 9 indlæg - 61 til 69 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.