3,50% i rente ved kun 1 års binding

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 57 i alt)
  • Indlæg
  • #169994
    HJLForfatter

    Jeg vil helt klart tilslutte mig dem der mener at 3,5% er et godt tilbud pt. her d. 15/4-2011 kl 22.33.

    Jeg tænker hvad skal vi sammenligne med her…

    Personligt står jeg mellem opsparing eller afdrag på vores F1 lån. Hvis jeg kunne få 3,5 % ville jeg da helt klart vælge det frem for at afdrage på vores F1 lån til 2% her ligger der da en let beslutning.

    Hvade jeg ingen gæld men 700tkr. så ville jeg bare være glad og kunne jeg så få 3,5% ville jeg være endnu gladere.

    #170010
    AnonymForfatter

    Til mybanker.biz:

    Hvorfor er de 3,50% ved 1 års binding nu fjernet fra jeres oversigt over de sidste 14 dages rentetilbud??

    #170078
    thsvForfatter

    Der er jo kun vist renter fra d. 14/4 og fremefter, måske de blot viser 7 dage nu, og ikke har fået ændret teksten?

    #170082
    AnonymForfatter

    Hvis nogen kunne være interesseret, så vil jeg gerne give 5 % i rente for 2 års binding, kr. 200.000 eller 4 % for 1 års binding. Skal bruge lånet primo november 11. Er der nogen som f.eks. kun ønsker at udlåne kr. 50.000 eller andet beløb er det også ok.

    #170102
    PD 99Forfatter

    Det er åbenbart nødvendigt at gentage at tråden handler om at finde det mindst ringe tilbud på placering med LAV RISIKO, f.eks. bankindlån dækket af indskydergarantien. “Jacob (29)s" privatøkonomiske problemer og det naive/desperate håb om at tiltrække risikovillig kapital bør han nok oprette en anden tråd for at diskutere – det hører ikke hjemme her.

    #170114
    AnonymForfatter

    Til PD 99: hvorfra ved du det måtte være privat økonomiske problemer? Det var blot et tilbud, hvis nogen kunne være interesseret. Min egen bank vil låne ud til ca. 6 %, men hvis nogen vil låne ud til 5 % og dermed få lidt højere rente hos mig end hvad de kan få i banken på indlån, så er det vil en Win/Win for begge parter. Så tage dine negative holdninger andet steds og lad alle komme til i debatten.

    #170118
    PD 99Forfatter

    Jacob (29) har åbenbart brug for at få det skåret ud i pap:

    Tråden handler om indlån i BANKER.

    Sætter man sine penge i en dansk bank, der efterfølgende krakker, er man dækket af indskydergaranti (op til ca. 745.000)

    Låner man sine penge til Jacob (29), og vil eller kan han pludselig ikke betale tilbage, kan det være langt sværere at få sine penge. Måske får man blot en lang næse og en masse omkostninger. Der skal derfor en anseelig risikopræmie oveni – dvs. en langt højere rente – for at det ville give mening at låne ud på den måde.

    Det er meget fint hvis Jacob (29) har høje tanker om sig selv (eller lave tanker om andre), men han bør nok indse at han ikke er så sikker som en bank med indskydergaranti.

    Jacob (29) er (måske) velkommen til at oprette en SEPARAT tråd med hans risikable tilbud. Men venligst undlad at spamme denne tråd mere.

    #170128
    AnonymForfatter

    Hold da op PD99 du opfører dig som det lille barn som ikke har fået dagens is.

    Har du aldrig deltaget i en debat, hvor man måske kommer til at berøre andre emner eller noget som er tæt på hovedemnet.

    Dit blodtryk må da stige voldsomt, hvis du ser en politisk debat 🙂

    Igennem de sidste mange år har jeg selv lånt ud og modtaget lån fra mange forskellige virksomheder, hvor lånene har været alt fra 10.000 til 300.000 til renter fra 1 % pr. kvt. til 5,75 % p.a.

    Synes emnet er relevant om ikke der kan etableres et alternativ til bankerne, så må du PD99 vælge at se bort fra mine indlæg og sikkert også andres kommentarer hertil, hvis andre måtte benytte deres ret til på lige fod med os begge til at deltage og komme med input.

    #170130
    testForfatter

    en af de helt fantastiske ting ved det her forrum er at man kan skrive helt hvad man vil uden at hverken forummet, tastaturet eller pc’er brokker sig. Man har kun sin egen sunde fornuft at validere der der skrive her med. Personer der tror at det er et godt investerings råd at låne penge ud privat til 5% giver ikke et råd som jeg mener er hver at lytte til. At sammen person påstår at han er låne op til 300.000 kroner … ja papir er tålmodigt man kan skrive på det hvad man vil

    #170136
    AnonymForfatter

    Tro det eller lad vær. Der er så mange mindre virksomheder (enkeltmandsvirksomheder og aps’er) som har har en kassekredit på ml. 50.000-1.000.000, hvor de til banken betaler 7-10 % i rente. Her kommer jeg så ind og kan tilbyde dem renter på ca. 6 %, hvor jeg fra virksomheder med overskudslikviditet kan låne til 4-5 %.

    De virksomheder (sunde), som har behov for at have en kassekredit spare et par procent, mens de virksomheder som har overskudslikviditet tjener 1-3 % i forhold til hvad de kan få i banken på indlånskonti. Mig som bindeled tjener ligeledes et par procent, så bare volumenen er stor nok, så har jeg en fornuftig indtjening. Ligeså så er der de virksomheder som endnu ikke har oprettet en kassekredit, men som overvejer spare også en del på oprettelsen, da jeg ikke tager beløb herfor. Modsat bankerne som hurtigt tager op til kr. 5.000 bare for en kassekredit på kr. 100.000.

    Så uanset om du måtte tro på det eller ej, så driver jeg i hvert fald en fornuftig forretning og alle som låner mig penge eller som låne af mig er tilfredse.

    #170142
    PD 99Forfatter

    Vil Jacob (29) oplyse en postadresse og et telefonnummer på hans virksomhed, eller er de tvivlsomme tilbud ren fantasi? Eller vil han hellere nøjes med at gemme sig bag den sædvanlige e-mailadresse?

    #170148
    AnonymForfatter

    Til Jacob:

    Og hvilken sikkerhed stiller du så for indlån?

    Du er jo næppe medlem af indskydergarantiordningen…

    #170150
    AnonymForfatter

    Hejsa, du er bestemt ikke den eneste der har lavet det nummer. Jeg låner pt. 500.000 kr. ud til en efterskole der skulle bygge en hal. Det får jeg 6% i rente på, og kan få pengene tilbage med en måneds varsel. Se det kalder jeg en god ordning.

    #170152
    PD 99Forfatter

    Var det ikke meningen at du skulle få de 500.000 tilbage 31.12.2010 (så vidt jeg forstod dit indlæg 26.10.2009)?

    #170154
    AnonymForfatter

    Jo, det er rigtigt nok, men har forlænget aftalen. da jeg ikke skal bruge pengene endnu. Så det er jo fint fortsat at få de 6% i rente. Der er jo ingen grund til at få pengene nu, når jeg ikke skal bruge dem.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 57 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.