Haves:Eikbank Søges:Nybank

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 81 i alt)
  • Indlæg
  • #161390
    AnonymForfatter

    Hej Jens1

    Jeg vil bare opfordre alle gamle SkandiaBanken-kunder, der gerne ser dem købe resterne tilbage efter EIKBank, til at kontakte Markedssjef Magnar Øyhovden på email: magnar.oyhovden@skandiabanken.no eller telefon: Mobil 0047 959 40 038, Tlf 0047 55 26 00 38

    Det har jeg selv gjort, og hvis vi er mange nok, vil de nok overveje det 🙂

    #161392
    AnonymForfatter
    #161426
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke selv prøvet, men under prislisten står der: tilbydes ikke

    #161432
    AnonymForfatter

    I den nye prisliste står der:
    Overførsler til udlandet
    EU-betaling til udlandet via netbank*) 20 kr.
    EU-betaling til udlandet via BRFbank 35 kr.

    #161484
    AnonymForfatter

    Poppel skriver at han/hun har tjent styrtende med penge på en netopsparing???

    Kan vi andre ikke lige få et tip til hvordan det lader sig gøre.

    Til alle andre:

    ALLE almindelige bankopsparinger giver store TAB. Man skal over 5% bare for at holde skindet på næsen.

    Jeg vil derfor opfordre alle Danskere til at presse bankerne til det yderste, for at få tabsfri indlån – Alternativt bør vi alle boycotte Bankerne og hæve alle vore indskud.

    #161492
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    Hvad er der af fikumdik ved at oprette en netbankaftale i DB?

    Uddyb venligst!

    #161496
    Jens1Forfatter

    Jeg vil sende en mail, og håber vi får vores gode bank tilbage.

    #161498
    Jens1Forfatter

    Jeg prøver igen, men det ser ikk ud til jeg får citatet med.?
    Jeg vil sende en mail til skandiabanken.no, og håbe at skandiabanken køber sig tilbage til Danmark.

    #161500
    PoppelForfatter

    Jeg mente bare at jeg har fået 1000-vis af kr. mere i renter med DB Netopsparing end jeg ville have fået ved at lade pengene blive stående på Eiks Alt-i-et konto.

    Hvad mener du med tab? Er det gebyrer du snakker om? (Jeg betaler ingen gebyrer i nogen af mine 4 banker). Eller mener du indlånsrenten i forhold til inflationen? Eller i forhold til en investering i obligationer/aktier?

    #161502
    PoppelForfatter

    Det var MyMoneys indlæg jeg svarede på. Der lader til at være problemer med citaterne.

    #161542
    AnonymForfatter

    @Poppel

    I forhold til inflation og topskat. Ja der er tale om store tab for indlånerne.

    Et fuldstændig absurd scenarie, hvor nationalbankerne leverer nærmest gratis penge til bankerne, mens indlånerne præsenteres for kæmpe tab.
    Det bør selvfølgelig aldrig udløse TAB, at låne banken penge.

    Det monetære system er simpelthen Mafiaen gange 10(ikke at der nødvendigvis er en forskel, det er nok bare kassetænkning).

    Henry Ford skrev det allerede for mange år siden:

    “It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning”.

    At folk så stadig finder sig i det, skyldes vist bare fortsat uvidenhed, og at alle med indflydelse og evne til at oplyse folket, har det meget bedre med at profiterer på pøblens bekostning.

    #161546
    AnonymForfatter

    Det er vigtig at vide, at bankerne i sig selv ikke skaber nogen som helst værdi. Det er ren service virksomhed.
    Servicen skulle være, at de kanaliserede kredit ud til sunde virksomheder baseret på en proffesionel kreditvurdering.
    Men hvordan er det så lige det gået med det? Nej vel, mildt sagt ikke særlig godt.
    De har haft langt mere travlt med at opfinde stærkt tvivlsomme produkter, som læner sig betænkeligt op ad regulær økonomisk kriminalitet.
    konsekvenserne af denne aldeles uønskede adfærd, er vist efterhånden blevet tydelig for de fleste.

    #161556
    AnonymForfatter

    Til My Money
    Det er så sandt, som det er skrevet.
    Bankerne tror efterhånden, det er dem, der regerer de forskellige lande – meeen er det ikke også det, der er sket?

    Jeg ved ikke, hvordan det er i andre lande, men alene det, at vi her i landet er tvunget til at have en bankkonto (NEM KONTO) for at modtage løn/pension/offentlige ydelser i det hele taget, giver jo bankerne en forrang i forhold til andre private virksomheder, og dermed en god indtjening uden at løfte en finger.

    Jeg må sige konkurrencen i bankerne er IKKE eksisterende på nuværende tidspunkt, hvis den nogensinde har været det.

    #161638
    hundemandenForfatter

    Min kone og jeg er fristet af Spar Sallings ekstraordinære gode renter
    og vilkår i forbindelse med at vores mangeårige engagement med EIK/
    Skandiabanken løber ud i sandet.

    Spar Salling tilbyder en lønkonto med 1,25% i rente og en
    højrentekonto som giver 3%. Derudover er visa, netbank o.s.v. gratis.

    Eneste minus er et garantbevis på 20.000 kr, som jo er i farezonen
    hvis banken går ned…

    Jeg har søgt på nettet vedrørende Spar Salling, men jeg syntes det er
    svært at gennemskue om de er sunde/usunde ud fra læsning på nettet. De
    ligger i et risikoindex der er på 460? Eik lå i indexet på 560, men
    jeg har på fornemmelsen at der ligger nogle helt andre kræfter bag Eik
    kolapset?

    Kender du Spar Salling og kan du måske berolige mig med hensyn til at
    mine 20.000 ikke blot smides i endnu et bankkrak i nærmeste fremtid???

    Jeg syntes selv Spar Salling ser yderst fornuftig ud som alternativ
    til Eik, og jeg har d.d. skrevet til dem for at få en samtale om en
    flytning. De vil selvfølgelig fortælle mig at de er en bundsolid
    sparekasse, men hvad mener du?

    Har du inside viden?

    Kort svar imødeses.

    Med venlig hilsen

    Henrik – Herning

    #161644
    AnonymForfatter

    Hvis I bare sørger for ikke at indskyde mere end 750.000 kr pr person, så kan I være nærmest ligeglade med om banken på et tidspunkt krakker.

    I er så dækkede af 1,5 mio. af indskydergarantifonden (forudsat i begge står som kontohavere på den pågældende opsparingskonto).

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 81 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.