Haves:Eikbank Søges:Nybank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 81 i alt)
  • Indlæg
  • #161048
    AnonymForfatter

    Er selv Eik-kunde og har lige været forbi Nykredit. Er der en grund til at de ikke nævnes her? – Deres Frikonto er uden gebyr – også på transaktioner så der minder de meget om Eik. Renten er dog kun på 0,25%. Samtidig mener jeg at have læst at deres netbank er en af de bedste.

    #161052
    J LarsenForfatter

    Nykredit tager 2 kr i gebyr ved hævning i fremmed automat, hvilket er mindre end mange andre banker, men til gengæld har Nykredit ikke mange automater.

    De har heller ikke gebyrfri depot, men der kan man bruge fx Nordnet.

    #161054
    AnonymForfatter

    Tænk hvis man kunne få en bank, der ikke gav tab…

    #161064
    ForbrugerenForfatter

    Utopi, med det lave renteniveau vi har nu. Men for skyldnere som mig (huslån) er det godt.

    #161076
    letbaneForfatter

    Visa/Dankort i Eik bank var gebyr-frit så længe din løn gik ind på en alt-i-et konto (så prissammenligningen holder ikke).

    Jeg er selv i Eik – og følger interesseret debatten.

    Har præcis samme betragtninger som trådstarter – Jens. Har indtil videre flyttet det meste af min opsparing fra Eik til BRF.
    MEN – hvor findes en bank med billig online-aktiehandel direkte i netbank, gratis depot, gratis overførsler (dog mod mindre gebyr på udlandsoverførsler) og gratis hævning i alle kontant-automater…

    Jeg savner allerede Eik :-/

    Har også historisk rigtig dårlig erfaring med Danske bank – selvom deres 24/7 lyder ok.
    Var der ikke noget med at Saxobank gerne ville ind på privatmarkedet – lad os nu høre jeres gode tilbud 🙂

    /Lars

    #161080
    jbsForfatter

    J Larsen, du er en klog mand. Du har så evigt ret.

    #161088
    AnonymForfatter

    Da jeg ingen lån har – kun opsparing, tager jeg det stille og roligt.
    Jeg har været inde for at se hvad andre banker kan tilbyde, og det er ikke godt nok til det, jeg ønsker.
    Der kunne jo også ske det, at EIK bank bliver solgt relativt hurtigt, hvilket jeg tror med de ganske mange velpolsterede tidligere Skadia bank (DinBank) kunder, man skal så bare være klar over, at VI bliver sorteret inden salget.

    Hvis man laver RUN på banken (det ved alle sikkert hvad betyder), er der jo ikke noget at sælge – bare tænk på Northern Rock Bank i England, det smittede af på os i Danmark med lukning til følge, selv om det var en velfungerende bank med stort overskud og mange tilfredse kunder, jeg græder stadig 🙁

    #161090
    ForbrugerenForfatter

    Den danske del var sikkert både velfungerende og havde mange tilfredse kunder, men ikke stort overskud. Det var et krav fra de engelske myndigheders side, at den danske del blev lukket, da de ikke ville støtte den danske del af forretningen. Northern Rock er/var vel det engelske svar på Roskilde Bank, EBH, Fionia Bank, Amager Banken, Forstædernes, EIK etc. De danske kunder skulle udelukkende skaffe kapital til banken.

    #161098
    testForfatter

    fuglen. det da sku ikke mig der skal finde en lokal bank der er billigere ind danske bank bare fordi jeg påpeger den løgn som danske bank og du går ud med. punktum

    #161104
    thsvForfatter

    Vi er skiftet til Nordea, hovedsageligt pga. den stigende rente på boligprioriteten, tillægget blev jo på 2 år 4-doblet fra 0,65% til 2,6%, hvor den totale rente nu er 0,7% lavere eller ca. 5.000 kr sparet i renter om året.

    Foreløbigt er vi ikke stødt på gebyrer i Nordea som fordel+kunder, og specielt Eik banks ide om 200 poster eller flere, gør jo at man kun modtager 2 kontoudtog om året, en dårlig service.

    DB 24/7 er ikke en løsning med alle de kreditkort man bliver påtvunget.

    Og de tilbyder ikke samme lave rente på boligprioriteten til alle, således som Nordea gør det.

    #161154
    PoppelForfatter

    Da Eiks indlånsrente faldt, flyttede jeg min opsparing til Danske Bank (Netopsparing) og BRFbank (Højrente m. variabel rente). De to er stadig markedsførende (på indlån uden binding og gebyrer), selvom renteniveauet er faldet over hele linien. Lønkontoen er stadig hos Eik fordi jeg endnu ikke har fundet et godt alternativ. En ting jeg savner, er Eiks (Skandiabankens) indbetalingsautomat da jeg ofte får smidt kontanter i hovedet og har nydt godt af at kunne sætte disse i banken uden for normale åbningstider. Det næstbedste er selvfølgelig en bank med masser af filialer (dvs. Danske Bank), så man kan nå i banken inden for åbningstiden. Jeg har bare svært ved at sluge de 0% Danske Bank har at tilbyde på deres lønkonti.

    #161162
    AnonymForfatter

    Det behøver nu ikke være ret meget man mister på Danske Banks 0% rente på lønkontoen. Du behøver formentlig ikke have mere end 10-20.000 kr stående i gennemsnit på lønkontoen.

    Hvis du opretter en Netopsparing (og kun sætter det ind du ikke skal bruge i nær fremtid) så kan du få 1,25% uden binding. Man skal selvfølgelig være opmærksom på at der ikke tilskrives rente i den måned hvor man hæver penge.

    Okay 1,25% er heller ikke ret meget, men man får generelt ikke ret meget på konti uden binding.

    #161174
    HalliHalloForfatter

    Kan ikke anbefale nogen at oprette en Netbankaftale i Danske Bank, da jeg vil betragte den som en konto med alt for megen fikumdik.

    Så vælg dog hellere Sparekassen i Nr. Nebel, hvor man kan få 1% mere eller 2,25% p.a.

    Havde selv på et tidspunkt et Danske Bank Netopsparing, og vil hermed anbefale DanskeBank at få nogle mere gennemskuelige produkter.

    #161200
    PoppelForfatter

    Jeg har som sagt allerede en Netopsparing som jeg har tjent styrtende på i pænt lang tid. Og det kan godt være at jeg ender med at bide i det sure æble og få en 0% lønkonto samme sted, men i så fald bliver det ikke Netopsparingen der kommer til at tage “overløbet" fra lønkontoen, for Netopsparingen er for længst fuld.

    Lige nu er Eik sjovt nok stadig mere attraktiv med sine 0,1% m.m., så jeg tror jeg bliver siddende lidt endnu (med lønkontoen).

    #161208
    AnonymForfatter

    Nu tror jeg ikke man skal lytte alt for meget en debattør, der har en enestående evne til at anbefale krakkede eller nærdøde banker så som Eik Bank og Amagerbanken.

    For et år siden, Halli Hallo, der tændte du fuldstændigt af på mig, da jeg sagde at Eik Bank var bundrådden, at de dels løb fra deres aftaler, og samlede på dårlige betalere.

    I dag vi alle se at jeg fik ret, og du tog fatalt fejl !

    Jeg har også længe sagt at Amagerbanken er bundrådden lige som Eik Bank, og havde det ikke været for Kamikaze investoren Karsten Ree, så var Amagerbanken død og borte for længst. Det er gået som jeg sagde – de gamle aktionærer ville miste deres penge på den ene eller anden måde. Enten ved en decideret konkurs, eller gennem gentagne aktieemissioner med mega kursudvanding til følge.

    Dine oprindelige Amagerbank aktier er ikke en skid værd, og jeg kan ærlig talt ikke se dine investeringsråd skulle være noget som helst værd!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 81 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.