Haves:Eikbank Søges:Nybank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 81 i alt)
  • Indlæg
  • #160900
    Jens1Forfatter

    Jeg ville også gerne have flyttet mine, men det kan jo være at Skandiabanken køber resterne tilbage,sådan at vi igen får en god Bank.
    Hvor har du så flyttet dine penge hen? Det var lidt for at få en ide om hvor folk flyttede hen at jeg startede denne tråd.

    #160910
    AnonymForfatter

    Helt ærligt

    Hvorfor bekymre sig nu? Jeg er kunde i Eik bank, uden depot og med et indestående under 750.000 Hvorfor spilde kræfter på at finde en ny bank netop nu? På den korte bane er det spild af tid. Enten går de konkurs – og så er dine indskud sikret. Resten skal nok gå (betalinegr osv) – eller også klare de sig, og så kan man jo se om det er besværret værd.

    Mvh Morten

    #160914
    J LarsenForfatter

    Billigste banker over et livsforløb og min bare r**.

    Man kan ikke bruge bankernes nuværende prispolitik, til at udregne hvad det koster i et helt liv.

    Gå bare lidt tilbage i tiden, og fx Danske Bank og Nordea var blandt de dyreste banker.

    Man kan kun se på hvad det koster iøjeblikket, med den måde man bruger banken på lige nu.

    Skal det gøres billigst i et livsforløb, er man nød til, med jævne mellemrum, at skifte bank, alt efter bankernes prispolitik og ens forbrug af bankens tjenester.

    #160916
    testForfatter

    der er et point her. Danske bank er jo ikke blevet undersøgt og kåret som billigst op mod alle banker

    #160918
    AnonymForfatter

    Det er frobrugerrådet, som har regnet på det! Hvorfor ikke basere sine bankforretninger på, hvad der er billigst nu istedet for, hvad der historisk har været dyrt eller spekulere på, hvad prisen er i fremtiden?

    Flere undersøgelser har vist, at Nordea og Danske Bank er billigst. Det er ligemeget for mig, hvor folk flytter deres bankforretning hen, men hvorfor betale for meget for et tilsvarende produkt.

    #160920
    AnonymForfatter

    Det er muligt, men det ændrer ikke på at jeg finder banken utroværdig når de per telefon svarer forkert. Og efterfølgende ikke vil ændre på fejlen, selvom de erkender fejlen er deres.

    Det kan være at DDB og Nordea er billigst, men er der to kunder der er ens?
    Det er udregnet på nogle faktorer som kan være meget dynamiske.
    Har man f.eks 25.000 konstant på sin lønkonto, vil jeg hellere have 0.9 % hos BRF end DDB’s 0.0 %.
    Der er heller ingen normale gebyrer på BRF’s konto. Så det blev mit valg selvom de ikke tilbyder bankoverførsler til udlandet.

    #160932
    AnonymForfatter

    Eksemplet med renten det ene og det andet sted har jeg bare regnet en smule på.
    Man kan tjene 40 øre pr. dag, hvis man bruger BRF i stedet for DB. Hvor mange af os bruger lige 40 øre jævnligt, som vi kunne have sparet? Trykket lidt for hårdt på speederen, glemt at slukke lyset, brugt 1 minut ekstra i bruseren eller lignende.

    Det er jo småting!

    Hvis man laver mange overførsler ud af banken via netbank, så bør man vælge en bank, der ikke tager gebyr for det – men helt ærligt – kommer vi til at betale 200 kr. i gebyr på et år og “mister" en indtjening på 148 kr. i renter, så er det vel også ok? Der er andet jeg ville bruge min tid på, end at skulle skifte bank hele tiden – for 348 kr!

    Kunder der bliver i samme bank og ved samme rådgiver i en længere periode får typisk bedre priser over tid.

    #160940
    testForfatter

    altså forbruger rådet undersøgelse omfattede ikke ALLE banker i dk men kun et lille udvalg af de største.

    Derfor danske bank bare en af de billigste af de store.

    gul eller blå vi bør alle ta en skrå!

    #160946
    AnonymForfatter

    Det er korrekt!Find lige en lokal mindre bank, der er billigere end Nordea? En undersøgelse fra Penge og Privatøkonomi har ligeleds Nordea og Danske Bank i toppen.

    #160976
    PrasmusForfatter

    micha: Er du sikker på BRF ikke tilbyder overførsel til udlabdet ??
    Jeg har lige opdaget at man under betaling i netbank nu også kan vælge “udenlandsk overførsel", så noget kunne tyde på at det netop er blevet en mulighed. Jeg mener ikke man kunne vælge det i går, så det er formentlig meget nyt….
    Jeg har ikke forsøgt om det virker eller hvad et evt. gebyr er !

    #160978
    AnonymForfatter

    Hej Jens

    Er selv Eik bank kunde, men må nu til at finde et alternativ. Basisbank kommer tæt på Eiklbank konceptet, nemlig ingen gebyrer, god rente og det hele baseret på netbank.

    Overraskende nok er Danske Bank også en super alternativ, specielt med deres 24/7 konto, hvor der kun er enkelte gebyrer, men fx. er valutakøb gratis mv. Jeg skifter til Danske Bank og kontoen 24/7 ligger tæt på det jeg hidtil har fået i Eikbank. Hvis man bare holder sig til at brueg netbank, og i øvrigt kun hæve kontanter i Danske Banks hæveautomat. I øvrigt har Danske Bank lige vundet et test som billigste bank i bladet Privatøkønomi og Penge.

    #160980
    J LarsenForfatter

    Basis bank ligger ikke tæt på Eikbank konceptet med hensyn til gebyr, de har nemlig et lille gebyr:

    Ingen skjulte gebyrer
    I Basisbank betaler du et årsgebyr på 300 kr

    #160996
    AnonymForfatter

    Hvorfor ikke bruge f.eks. Bank med Hjerte opsparings konto. Og en anden bank til alt det andet?

    Det gør jeg. Selvom jeg også skal finde et alternativ til EIK. 😉

    Men det haster jo ikke – Måske kommer der gode tilbud af sig selv. Som jeg forstår det, er størstedelen af EIK’s privatkunder både solide og attraktive for andre banker.

    #161020
    AnonymForfatter

    Eik Bank gav mig mulighed for nemt at oprette f.eks. 10-15 (Alt-i-Én) konti online.
    Spørg mig ikke hvorfor, men det er bare sådan jeg holder styr på min økonomi.
    Tilbyder andre (internetbanker) noget lignende?

    Mine simple og eneste krav til en god bank (i prioriteret rækkefølge):
    – God netbankløsning
    – “Ubegrænset" antal af konti
    – Nul (eller lave) gebyrer
    – Høj rente på alt indskud (selv lønkonto)

    -Allan

    #161044
    AnonymForfatter

    Har lige mailet med Basisbank – de tilbyder også at man gebyrfrit kan oprette nødvendigt antal konto – på det samme cpr.nummer og til det ene faste årlige gebyr på kr.300 – svaret var altså, at Basisbank (også her, tilsyneladende) er det bedste bud på en afløser for Eikbank, hvis man var vild med det koncept.

    Eikbank var ‘gratis’, men man betalte en årsafgift på Visakortet på kr.150.

    Basisbank koster kr.300 om året, men det er inclusive et Visa/Dankort, så den reelle udgiftsstigning ved skiftet, er kr.150 årligt.

    Til gengæld giver Basisbank jo (lige nu) en noget højere indlånsrente end Eikbank, så nu er det vist blot brugervenligheden/farten på selve Netbanken der ville være rart at få belyst….nogen der bruger/kender den??

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 81 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.