Horrible hævegebyrer i Danske Bank

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 87 i alt)
  • Indlæg
  • #160138
    testForfatter

    er dB så ikke længere en “lorte" bank? l0l

    #160140
    AnonymForfatter

    Det er simpelthen ikke rigtigt. Jeg bestilte for nogle måneder siden (via nettet) en 24/7-konto udelukkende med det formål at prøve DBs netbank (som i øvrigt viste sig at være særdeles velfungerende). Da jeg ikke var kunde i forvejen blev jeg telefonisk kontaktet af banken, som skulle bruge lønsedler mv. for at kunne oprette kredit og kreditkort. Jeg oplyste så at jeg ikke på nuværende tidspunkt havde brug for kredit og kreditkort, hvorefter de oprettede kontoen uden dette (og udne at have behov for lønsedler mv.).
    Altså er de nævnte produkter ikke noget krav.
    Men hvad er iøvrigt problemet hvis du får et kreditkort? Hvis du ikke vil bruge det kan du jo blot klippe det i stykker eller gemme det væk, og hvis du ikke har brug for kredit, så lad dog være med at bruge den. Jeg erindrer at du er meget begejstret for EIK Bank. Der er proceduren nøjagtig den samme. Som ny kunde får du som standard en kredit på 10000 kr., med mindre du frabeder dig det.
    Hvorfor er det et problem for dig at DB har en standardpakke, mens det er OK at EIK har?

    #160150
    AnonymForfatter

    Jeg kan bekræfte at man som kunde i Danske Bank 24/7 koncept ikke behøves at have kredit konti tilknykket af nogen art, hvis du ikke ønsker det. Som der tidligere er skrevet kan du jo bare klippe kortet i stykker – jeg synes det fungerer perfekt og det er gratis ligesom Nordeas gratis hverdag!

    #160160
    HalliHalloForfatter

    Nå!Nå!Nå! Nu er hele Danske Banks produktpakke til forhandling…

    Jeg kan blot henvise til deres brochure: “Daglig økonomi i Danske Bank", hvor der ordret står: “Det hele følger med – dog kan der fravælges det ene kreditkort". De medarbejdere jeg har talt med har endvidere oplyst, at det forholder sig således.

    Jeg er endvidere ikke primærkunde i Danske Bank, ligesom jeg kan fortælle at jeg er gammel Girobank og senere BG-Bankkunde, som er tvunget med over i Danske Bank.

    Alt er ikke dårligt i Danske Bank, f.eks har de meget fine mønttællere, som jeg ofte bruger når sparegrisene skal slagtes.

    Generelt kan syntes jeg imidlertid at banken er for dyr med mange af deres produkter, f.eks kurtage for handel med værdipapirer og opbevaringsgebyrer (depot). På den anden side set, så vil det nødvendigvis altid være sådan med store banker. Vil nogen betale ekstra der for den samme “vare" man kan få billigere andre steder, så for min skyld ingen alarm.

    #160164
    AnonymForfatter

    Man må ikke hæve ekstra i butikkerne, så det er ikke rigtigt det som bliver skrevet.
    Alle butikker siger nej til MasterCard.

    #160170
    ForbrugerenForfatter

    Niks, som jeg har skrevet tidligere, så kan du hvis du har et MasterCard hos fdb-betalingskort hæve penge i medlemsbutikkerne (FDB butikkerne).

    Hvis du nu gad at undersøge hvad folk skriver her inden du kommer med en afvisning, så kunne du finde fakta. Prøv at læse her http://www.fdb-betalingskort.dk/content.ap?thisId=5, hvor jeg vil fremhæve følgende sætning “Hæv kontanter uden at betale gebyr

    Kortet kan også bruges til at få rede penge i hånden. Hæver du dine kontanter i medlemsbutikkerne, skal du ikke en gang betale gebyr for det."

    Og det er et MasterCard der er tale om her. Jeg har det selv og jeg HAR hævet penge på det i COOP’s butikker. Men hvis du har et MasterCard fra en ANDEN udbyder, så er det rigtigt, at man ikke kan hæve penge på det i butikkerne.

    #160214
    HalliHalloForfatter

    Jeg håber at Danske Bank ser dette indlæg, og vil regøre for hvad der er rigtigt og forkert vedr. 24/7-kontoen.

    Det kan da ikke være rigtigt at jeg får andre oplysninger af nogen af bankens medarbejdere (som dog stemmer overens med bankens brochure), og så flere skribenter skriver at det slet ikke passer.

    Jeg ved at Jonas Torp tidligere er gået i nogen rejste sager herinde. Der var noget med pige ved navn Gitte fra Fyn, som blev hjulpet.

    Banken kan da ikke være tjent med at der er tvivl om deres 24/7-produkt, da kunderne jo bliver utilfredse, hvis ikke de kan forstå produktet.

    #160218
    AnonymForfatter

    Det fremgår tydeligt af flere indlæg ovenfor at man kan tilpasse 24/7 produktet efter behov ved at ringe til banken – og det står også på hjemmesiden.
    Hvorfor tror du ikke på os, der har prøvet det?
    Er det mon blot for at holde diskussionen kørende længst muligt, vil du ikke forstå det vi skriver, eller kan du ikke forstå det?
    Jeg ved snart ikke hvad der er værst.

    #160226
    ForbrugerenForfatter

    Har du overvejet muligheden for, at hallihalløj i virkeligheden er en troll?

    #160264
    HalliHalloForfatter

    Dine frækheder springer jeg over, jeg er ret tykhudet.

    Hvis ikke Danske Bank kommer på banen med at oplyse hvad der er hoved og hale vedr. deres produkt, så vil jeg tillade mig at skrive til banken med anmodning om en stilligtagen. (Det har jeg vel lov til?).

    Banken averterer oven i købet her på dette site, så jeg mener potentielle kunder bør vide besked om hvilke valgmuligheder de har. Og klarhed om en banks produkter fremmer jo ligesom også kundetilfredsheden betydeligt.

    #160270
    testForfatter

    halihalo

    ofte er det du skriver ganske latterligt. Tak for det. Man kan altid bruge et godt grin. Men jo skriv du bare til danske bank. Jeg er sikker på at de står i kø for at betjene dig efter den mail.

    #160312
    HalliHalloForfatter

    Fortsætte du bare med at være fræk og nedladende.

    Jeg kan godt fortsætte i samme rille, jeg syntes det er flot at du pludselig kan skrive fuldt korrekt med store og små bogstaver. Af og til er det næsten umuligt at forstå hvad du skriver og mener.

    Jeg går ud fra at du er blevet så gal over mit indlæg, at du har glemt at forstille dig, som en der er ordblind. For når du HD-er (ikke økonomon)af uddannelse, så går jeg ud fra at det skrivemæssige er i orden. Ellers hænger jobbene ikke på træerne. Selvfølgelig har du lige været arbejdsløs? Eller hvad?

    I hører fra mig når jeg får svar fra DanskeBank, det da nemlig muligt at de har gjort produktet mere fleksibelt.

    #161434
    HalliHalloForfatter

    Så har jeg på ny spurgt i Danske Bank om hvad der kræves for at blive 24/7-kunde.

    Atter oplyser banken det samme som jeg fik oplyst tidligere, se venligst her:

    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Konti/Prisliste-for-Basis-BasisPlus-24-7Ung-24-7.pdf

    Her står tydeligt:

    Med Danske 24/7 følger automatisk Danske Netbank, E-boks, Visa/Dankort, en kassekredit på 20.000 kr, MasterCardBasis med en kredit på 10.000 kr. og/eller AmericanExpressCard med en kredti på 10.000 kr. DU KAN IKKE FRAVÆLGE DE NÆVNTE PRODUKTER. Danske 24/7 tilbydes efter kreditgodkendelse.

    Ovennænvte blot til orientering, da Forbrugeren, Hercules og Fuglen alle har hævdet at det ikke passer hvad jeg har oplyst, og hele produktpakken skulle være til forhandling.

    Jeg forventer ikke nogen undskylding, men lad være med at være så påståelige, når I ikke hvad I taler om.

    #161436
    ForbrugerenForfatter

    Blot til orientering, så som jeg tidligere har skrevet, så står der følgende her : http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Konti/konti-fra-18aar/Danske-24-7/Pages/Danske-24-7.aspx?tab=1, kan du se, at der står “Produkterne kan ikke ændres, når du bestiller online. HVIS DU HAR ANDRE ØNSKER TIL SAMMENSÆTNINGEN AF PRODUKTER, SKAL DU vælge en af vores andre lønkonti eller RINGE TIL OS PÅ 70 123 456.".

    Hvad blev der, af at du ville kontakte DB som du havde lovet? Prislisten du har fundet gælder KUN når man bestiller på nettet. Jeg ser frem til, at se det svar du får fra DB.

    #161438
    ForbrugerenForfatter

    Og nej vi har ikke sagt, at hele produktpakken er til forhandling. F.eks. er netbank og e-Boks obligatorisk.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 87 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.