Horrible hævegebyrer i Danske Bank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 87 i alt)
  • Indlæg
  • #158020
    testForfatter

    ahk øh post danmark er først og fremmest pakkepost og breve. ikke giro kort. hvordan sku man bære sig ad med at udkonkurrerer gratis net bank med giro kort der kræver kassebemanding?

    #158024
    ahkForfatter

    Oh, jamen, jeg siger ikke at Postdanmark ikke har nogle svære udfordringer! De er en virksomhed af i går og har de moderne digitale konjunkturer imod sig. Alt jeg siger er blot, at deres forretningsstrategi mht. portoafgift minder mest af om strudsen, som tror at faren går væk når den ved at stikke hovedet i jorden ikke længere kan se den. At sætte portoen yderligere i vejret, mens servicen som bekendt bliver endnu mere fornærmeligt ringe, er at save den gren over de sidder på. Snart vil det være billegere at tage fri fra arbejde og bestille en taxa, når man skal sende et brev, for således selv at levere det til modtager.

    Mit gæt er, at det er simpel udygtighed som har ført til at Postdanmark er kommet så langt ud som tilfældet er. Dette bygger jeg på et læserbrev fra etatens øverste chef, som jeg læste i JP for nogle år siden. Her tog han til genmælde overfor en eller flere læsere som mente at Postdanmark med deres indviklede design af “reklamer nej tak" modellen tilsigtede at ramme flest mulige husstande med reklamer. Han bekendtgjorde, at dette aldrig havde været hensigten. Og her var det så at jeg nær havde tabt næse og mund! For hvis manden ikke kan se, at forretningsmodellen i sig selv taler sit eget utvetydige sprog (præcist som udlagt af læseren/læserne) – ja, så er han ganske enkelt for dum til at bestride sit fornemme job! Ja, jeg vil gå end videre: alene det, at han tror at han kan slippe afsted med en sådan løgn (han må og skal vide at han lyver!) viser en eklatant mangel på dømmekraft! Jeg erindrer ikke hans navn, men dette ligger et par år tilbage, og det forekommer mig at han på daværende tidspunkt havde beklædt posten i en årrække.
    Mvh
    AHK

    #158152
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne, som oplyst ovenfor, flytte over i Jyske Bank.

    Er der nogen der kan anbefale denne bank? Eller er der bedre?

    Jeg har kun indlån og pensionsopsparing i Danske Bank.

    #158180
    HalliHalloForfatter

    Der er ikke rigtig nogen der vil hjælpe dig med at vælge bank, når det drejer sig om at komme væk fra Danske Bank.

    Men jeg kan foreslå dig EikBank, som en absolut god bank. Og så er den især god, når du har indlån, som pensionsopsparing, hvor du ikke betaler høje depotgebyrer som i Danske Bank.

    Jeg har ejet Danske Bank-aktier, og selv som kunde der skal man betale for både køb og opbevaring. Noget som er helt gratis i de fleste andre banker.

    #158190
    AnonymForfatter

    Horible gebyrer, det ved jeg nu ikke. Så på forsiden af deres internetsite at EU-overførsel til/fra
    udland er blevet gratis, men kan ikke finde noget derom i deres “vedtægter" af 1.november 2009.
    Igen drejer det sig om når en bank tilretter deres gebyrer, at tilretningen kommer hele vejen rundt i systemet.

    Ang Eik Bank´s gratis Visakort, værdi 150 kr, og Nemkonto 0,1% rente, der kan det bedst betale sig at skifte til en bank der giver 0,125% på lønkontoen, og betale for Visakortet, vel at mærke, hvis du har mere end 600.000 kr stående i Eik Bank

    #158194
    AnonymForfatter

    Horible Gebyrer, jeg ved nu ikke…

    Forbrugerrådets objektive undersøgelser har vist, at Danske Bank, Nordea og Nykredit Bank – tre af landets største banker, faktisk har de laveste priser.

    Alt inklusive, er det faktisk de små banker, der er dyrest.

    Men igen, hvor meget skal man egentlig lytte til manden (Halli Hallo) der gennem snart 2 år har anbefalet os alle at købe Amagerbank-aktier og skifte til denne fremragende bank?
    I dag kan vi jo alle se, at dette træk ville have været, og fortsat er, fuldkommen hovedløs gerning!

    #158198
    testForfatter

    gratis visa kort er der rigtigt mange der tilbyder. Et stort problem for mig ved eik bank var del deres urimelige gebyre ved overtræk på en konto og det faktum at man ikke kan hente rejse valuta. for slet ikke at tale om at de hævede gebyret på min boligprioritet til det urimelige. Det var de gratis hævninger på visa kort der i sin tid trak mig over til en ren internet bank, scandia. Eik bank er en ren internet bank med de ulemper det giver.

    #158200
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    Danske Bank tager IKKE gebyr for opbevaring aktier i depot !!

    #158202
    AnonymForfatter

    Til Bosol:

    Hvem pokker er dum nok til at have 600.000 stående til 0,125% ??

    Underligt indlæg !!

    #158228
    HalliHalloForfatter

    BoSol, når det ikke står i deres gældende vedtæger af 1.NOV 09, så er der nok tale om falsk markesføring for at vildlede sine kunder.

    Eller et produkt som kun er for en mindre kundegruppe.

    Mange af deres produkter er nemlig temmelig uigennemskuelige som f.eks deres “Netopsparing", hvor du vist først får af renter af et indestående over 40.000 kr. og igen renter i den måned, hvor du hæver dine penge.

    #158230
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    Det fremgår meget tydeligt af DB’s hjemmeside, at der ikke godskrives rente i den måned hvor der hæves på Netopsparing.

    Og til din orientering har Nordea også en opsparingskonto med disse vilkår!

    #158264
    HalliHalloForfatter

    Gummisko, at Nordea måske har et tilsvarende produkt bliver det da ikke mere gennemskueligt af.

    Det kan også være at BoSol har fået noget galt i halsen vedr. de gratis betalinger til udlandet, når han ikke kan finde det i bankens bestemmelser.

    Jeg ved det ikke og er fakstisk også ligeglad.

    #158290
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    Derfor står det stadig ret tydeligt på DB’s hjemmeside, at min. indskud er 40.000 og at der ikke tilskrives rente i måneder hvor der hæves på Netopsparing!

    Jeg nævnte Nordea da det viser at det er et meget brugt produkt i storbankerne, og at begge banker tydeligt skilter med vilkårene – men du undersøger åbenbart ikke tingene inden du brokker dig!

    Ligesom det også fremgår af deres betingelser (kan også findes på hjemmesiden) at der ikke er gebyr for at have et opbevaringsdepot til værdipapirer i DB.

    #158292
    AnonymForfatter

    Værdipapirer i denne sammenhæng = aktier.

    #158316
    HalliHalloForfatter

    Så vidt jeg husker får man i Danske Netopsparing slet ikke renter før man når op over 40.000 kr. eller er det lavet om?

    Og over 40.000 kr. hvad får man så? Hvem ved det? Og er det så af hele beløbet er kun af det over 40.000 kr.

    Personlig syntes jeg stadig det er et uigennemskueligt produkt, men sådan er vi jo så forskellige.

    Apropos depotgebyrer i Danske Bank:

    Jeg blev altså trukket nogle småbeløb flere gange om året og de blev bare trukket uden at blive varslet på PBS eller lignende. Depotet har jeg stadig, så nu er jeg spændt på om de også skal have penge for det eller måske en dygtig mand herinde ved noget om det?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 87 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.