Horrible hævegebyrer i Danske Bank

Viser 12 indlæg - 76 til 87 (af 87 i alt)
  • Indlæg
  • #161440
    testForfatter

    tak for at i bringer denne tråd fremigen. Det giver mig som altid anledning til at smile når jeg læser halihalo’s indlæg. Tak for det.

    #161458
    HalliHalloForfatter

    Kan blot tilføje at jeg naturligvis også har ringet på tlf. 70123456 for at høre hvilket produkt jeg ville kun få ved at bestille en 24/7-konto ved henvendelse til en filial.

    Der blev sagt, at jeg så ville kunne nøjes med 1 kreditkort og kassekreditten. Og hvis jeg ikke ville dette så kunne jeg få en Basiskonto. Grunden til at de skriver at man ringe er selvfølgelig for at prakke en noget anden på i stedet.

    Når I er så kloge, så oplyst mig venligst hvad det er der er til forhandling og hvad det er for betingelser I har fået 24/7-konti på i banken. Og hvor står det i bankens betingelser?

    Og kom så ikke bare med, at man bare kan klippe kortet/ne i stykker.

    Til test, brug noget mere tid på at finde et godt betalt arbejde, fremfor at bruge din tid ved at arbejde for Mybanker.

    #161460
    AnonymForfatter

    Hej til jer her i tråden – og især til HalliHallo. Jeg hedder Jonas Torp og arbejder som kundetilfredshedschef i Danske Bank, og jeg har læst indlæggene i den her tråd.

    Jeg kan forstå, at der er nogle uklarheder omkring vores produkt Danske 24/7, og inden jeg kommer med et længere svar, vil jeg sige, at I altid kan kontakte os døgnet rundt på tlf. 70123456, hvis i vil vide mere om produktet eller andet – ligesom HalliHallo netop har gjort.

    Sagen er, at Danske 24/7 er et gratis standardprodukt til dem, der selv kan styre og overskue deres økonomi. Det bestilles som regel online. Se gerne her: http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Konti/konti-fra-18aar/Danske-24-7/Pages/Danske-24-7.aspx?sc_clink=Fordele|Laes-Mere|Danske-24-7.

    Kreditkortene er tænkt som en form for reserve, for selvom man kan overskue sin økonomi, kan man have brug for ekstra kreditkort og en kassekredit, når man fx er på rejse. VisaDankortet har en begrænsning, da du maximalt kan hæve for 2.000 kr. i kontanter per dag i udlandet – og maksimalt 20.000 kr. på 30 dage. Booker du fx hotel online med VisaDankort vil din daglige forbrugsgrænse hurtigt være nået. Derfor stiller vi også fx Master Card Basis og American Express til rådighed med Danske 24/7, som supplement til VisaDankortet. Det synes vi selv, er ret fleksibelt for dig som kunde. Samtidig er der købsforsikring på American Express, så hvis du fx taber din mobiltelefon– købt med American Express – og den går i stykker, kan du få den erstattet.

    Omvendt – har du ikke brug for de ekstra kreditkort, fordi du fx ikke rejser, så er det dit valg ikke at gøre brug af dem – men de følger med vores produkt, som altså er gratis.

    På den anden side kan du ved at kontakte din afdeling få et skræddersyet Danske 24/7, der passer bedre til dine behov. Men lige meget hvad – skal du kreditvurderes og have kreditfaciliteter, altså kassekredit og/eller kreditkort for minimum 40.000,- kr.

    #161464
    AnonymForfatter

    Hej igen – Jeg vil – som kundetilfredshedschef i Danske Bank – gøre opmærksom på, at vi flere gange er blevet kåret til at være blandt de billigste banker – set over et livsforløb. Jeg går ud fra, at de fleste af jer her i forumet – da I lyder til at følge med udviklingen i finanssektoren – har opdaget, at Danske Bank for tiden er pakket ind i gult. Vi har i mange år haft konkurrencedygtige priser. Og selvom det er dokumenteret flere gange af uafhængige undersøgelser – ikke mindst af Forbrugerrådets magasin Tænk Penge – tror mange stadig, at vi er en dyr bank. Det ærgrer vi os over – gule og blå, fristes jeg til at sige. Vi skal ikke være en discountbank. Vi er selvfølgelig den samme bank som altid, bygget op omkring både god rådgivning og billige priser, fordi vi har stordriftsfordele. Vi er tilbage ved vores velkendte blå farve om få uger. Jeg tillader mig at henlede opmærksomheden på vores hjemmeside og på vores nye facebookside: http://www.facebook.com/danskebank., hvor man kan læse mere.

    #161466
    AnonymForfatter

    Som Gummisko siger, er det rigtigt, at vi ikke tager gebyrer for opbevaring af danske aktier i depot. Mvh Jonas Torp, kundetilfredshedschef i Danske Bank.

    #161468
    AnonymForfatter

    Hej igen. Vedr. vores Danske Netopsparing er det rigtigt, at der skal stå min. 40.000,- kroner på kontoen, og at renter ikke tilskrives den måned, hvor man hæver penge fra kontoen. Mvh Jonas Torp, kundetilfredshedschef i Danske Bank.

    #161476
    HalliHalloForfatter

    Tak Jonas Torp, så er det hele på plads.

    Det af dig oplyste svarer nøjagtigt til det jeg har fået oplyst på Jeres ved at ringe på tlf. 70 12 34 56.

    #161478
    ForbrugerenForfatter

    Men det var så ikke helt det du skrev. Du skrev, at man skulle have mindst et kreditkort og Jonas siger, at man selv kan vælge, dog skal man have kreditfaciliteter for 40.000 kr.

    Til Jonas. Jeg formoder, at I får rettet op på fejlen på http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Konti/Prisliste-for-Basis-BasisPlus-24-7Ung-24-7.pdf, så når vi går ind og kigger om f.eks. en uge, så står de rigtige regler mht. kreditfaciliteter.

    #161480
    ForbrugerenForfatter

    Og så vil jeg godt give dig den anerkendelse HalliHallo, at du sørme fandt en fejl til, denne gange hos DB i deres brochure http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Konti/Prisliste-for-Basis-BasisPlus-24-7Ung-24-7.pdf

    #161504
    HalliHalloForfatter

    Grunden til at jeg skrev sådan var, at den pgl. medarbejder ikke på stående fod vidste om man kunne fravælge begge kreditkort. Hav vidste kun at det ene kune fravælges og at kassekreditten var obligatorisk.

    Han tilbød dog at undersøge spørgsmålet, men da det for mig var og er lidt hypotetisk afslog jeg at han skulle bruge tid på dette.

    På den baggrund skal jeg således blot opfordre samtlige bankansatte til at sætte sig grundigt ind i deres banks produkter, så kunderne til enhver tid kan få et kort og klart og ikke mindst hurtigt svar på deres forespørgsler.

    #161508
    ForbrugerenForfatter

    Og det er jeg så helt enig i.

    Jeg regner stadigvæk med, at Jonas lader høre fra sig igen angående fejlen i deres prisliste.

    #161746
    AnonymForfatter

    Hej igen, Jonas Torp her fra Danske Bank. Indrømmet – det kan læses forkert, og vi må overveje, om vi skal omformulere det. Men man skal godkendes til kreditter på 40.000 kr. og have faciliteterne til det – dvs en kombination af kredit på selve Danske 24/7 kontoen og kreditkort på 40.000 kr. Med tre kort på henholdsvis 20.000, 10.000 og 10.000 kr. som minimum giver det jo mindst 40.000 kr. Men fravælges det ene kort, skal summen af kassekreditten på mindst 20.000 kr og et kort alligevel give 40.000 kr. Mvh Jonas

Viser 12 indlæg - 76 til 87 (af 87 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.