Horrible hævegebyrer i Danske Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 87 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91249
    AnonymForfatter

    Sidste år fik jeg pludselig og uopfordret udskiftet mit gode gamle hævekort i Danske Bank til en ny MasterCard.

    Jeg klagede over dette til afdeling, men hjalp intet, da alle vist skulle have nye kort. De sagde oven i købet at det var en stor fordel for mig, da jeg nu skulle kunne hæve på det overalt i verden og også købe varer på det.

    I fredag stod der 1000 kr. på min konto. Jeg købte om aftenen lidt benzin til plæneklipperen og kioskvarer for kun 195 kr. nede på tanken.

    I lørdags ville jeg så hæve 800 kr. på kortet, men kunne kun få 300 kr. af mine penge.

    Hvorfor kan man ikke disponere over sine penge i weekenden? først her til morgen står de fejlagtige 500 kr. igen på min konto.

    Siden jeg fik det nye kort har jeg hævet på det 52 gange i Jyske bank, da der ligger en filial lige over for hvor jeg bor. Jeg har lige set at det har kostet mig 52 x 10 kr. i gebyrer til banken.

    Hvordan kan man tage 10 kr. for at hæve fra en automat? Jeg troede det kostede 3-5 kr. pr. gang. Jeg følger mig virkelig i den grad snydt og bedraget af Danske Bank.

    Så er det man mon tænker på om Danske Bank blot har udskiftet mit gode gamle interne kort for at tjene ekstra “kassen" på gebyrer m.v. på uvidende kunder.

    Kan man slet ikke få et internt hævekort i nogen bank mere?

    #157680
    AnonymForfatter

    Mange banker tager 5-10kr. for at benytte øvrige bankers pengeautomater – det er der ikke noget nyt i…

    Hæv i kiosken ved siden af din lokale Jyske Bank – og spar gebyret!

    #157686
    AnonymForfatter

    Det er fuldt ud normalt at man når man anvender mastercard til eksempel benzin mm at der “låses" 500 kr af det tilgængelige beløb på kontoen. Pengene vil altid “frigies" efterfølgende bankdag.

    #157688
    thsvForfatter

    1) hæv penge sammen med dit indkøb i supermarkedet, de tilladder op til 3.000 kr hævning ved køb at varer (du kan jo bare købe en sodavand f.eks.).

    2) Eik bank har da stadig gratis hævninger i pengeautometer, men er begrænset til 2.000 kr pr. dag.

    Brug så vidt muligt dit Dankort og ikke masterCard eller Express kort, det er jo egentligt lidt bondefangeri fra Danske Banks side, at man påtvinges kreditkort man ikke har brug for.

    I følge prislisten burde en kontanthævning koste 1% i gebyr, dog mindst 20 kr pr. gang!
    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Kort/Prisliste-for-mastercard-BASIS-med-24-7.pdf

    #157700
    AnonymForfatter

    Til THSV:

    Bondefangeri er vidst et meget stærkt ord at bruge – når der er tale om et Mastercard Direct dvs. et betalingskort (debetkort) – hvor der ikke er tilknyttet en kredit!

    #157702
    AnonymForfatter

    Til Trådstarter:

    Før i tiden kunne du IKKE bruge dit gamle Danske Bank hævekort i Jyske Bank automaten… Så det er vel en service fra DB at du nu kan hæve penge et par skridt fra din bopæl?

    #157720
    AnonymForfatter

    Jeg har skam prøvet at hæve i Fakta, men de sagde at det ikke var muligt at hæve over på et MasterCard, så det er vel rigtigt.

    Det er det også det store hævegebyr jeg er utilfreds med på 10 kr. pr. hævvning jeg studser over. Jeg ved da godt at bankerne skal tjene penge, og ville da også være indstillet på at betale indtil 5 kr. pr. hævning, men da ikke 10 kr., hvilket da tenderer til bondefangeri, som en skriver i tråden.

    Jeg var meget tilfreds med mit interne hævekort og ville have beholdt dette, men som sagt ikke muligt.

    Derfor troede jeg egentlig om der var nogen her der vidste om andre banker behandler deres kunder på samme måde, d.v.s. tvinger almindelige kunder til at have et MasterCard i stedet for et intert hævekort.

    Ulempen ligger som jeg har skrevet også i, at man ikke kan disponere over sit tilgodehavende, da man aldrig ved hvad de har reseveret. Det lyder tåbeligt at der skal reseveres penge, når nu kortet ikke kan gå i minus.

    Jeg vil nok lige gå over i Jyske Bank for at se hvad de kan tilbyde – dyrere kan det i hvert fald sikkert aldrig blive i min nuværende bank.

    #157724
    AnonymForfatter

    Få et almindeligt Dankort i stedet, det er langt billigere end et Master Card.

    Et mastercard, er for den der ønsker at hæve kontanter, en både dyr og dårlig løsning, uanset hvilken bank du er kunde i.

    #157728
    AnonymForfatter

    Nu har jeg fundet en artikel på nettet, hvor Danske Bank har oplyst, at det koster 4-5 kr. at hæve i fremmede automater

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article1806217.ece

    Og jeg skal betale 10 kr.

    Der er noget der ikke stemmer eller er det virkeligt steget så meget på knapt 1 år?

    I øvrigt ønsker jeg ikke at have Dankort. Jeg var rigtig godt tilfreds med mit hævekort, som jeg ikke kunne beholde. Der var altid orden i det, og jeg kunne hæve uden at de reseverede penge hen over weekenden.

    Men hvorfor mon Danske Bank ikke gør det frivilligt med prakker 300.000 kunder dette nye kort på? Jeg har uvidende betalt et gebyr på 520 kr., så mon ikke dette gebyr skæpper godt i bankens pengekasse, da jeg nok ikke er den eneste “dumme kunde".

    #157740
    testForfatter

    mastercard har altid været dyrt. kan ikke få et almindeligt dankort?

    #157748
    NicklausForfatter
    #157750
    NicklausForfatter

    Nå, mit indlæg blev vist klippet ud.

    Det eneste “dumme" ved dig er at du insisterer på ikke at få et dankort. Det må du sådan set også selv om, men med det ville du have mulighed for at hæve gebyrfrit i supermarkeder og lign. Du kan ikke klandre Danske Bank for din egen mangel på fleksibilitet mht. kort.

    #157786
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke skrevet indlægget for at man skal have ondt af mig, jeg kommer nok over at jeg føler mig snydt af Danske Bank.

    Når jeg kikker jeg i bankens prisliste, så ser det ud til at det ikke er alle, der skal betale 10 kr. for at hæve i fremmede automater, men kan nøjes med 5 kr.

    Det vil sige at de har både A og B kunder, hvor den ene kundegruppe skal betale 100% mere for den samme ydelse, hvilket jeg finder meget utiltalende.

    For nogle måneder siden skulle min mor indbetale 2000 kr. på min konto nede i min afdeling. For at hun kunne få lov til dette skulle hun betale ekstra 25 kr. Hun spurgte om det var noget nyt og hvorfor? Der blev svaret at det var et nyt gebyr, der var indført, da de havde enormt store tab på deres kunder. Så derfor var det desværre nødvendigt at indføre nye gebyrer.

    Er dette kundevenligt? Efter min mening NEJ,og atter NEJ.

    #157788
    NicklausForfatter

    Hold nu op med det brok, det er helt almindeligt at banker giver fordele til de kunder, der samler flere af deres aktiviteter i samme bank, og Danske Bank er ingen undtagelse.

    Mht. gebyret for din mor så er det jo dyrt for banken at skulle have en medarbejder til at sidde ved skranken og ordne den slags. Havde hun brugt netbank havde det sikkert været gebyrfrit, for det er meget billigere for banken hvis folk ikke kommer rendende nede ved kassen til alle mulig ting, og derfor prøver de også at gøre det mere fordelagtigt for kunderne at benytte den type services.

    #157798
    PrasmusForfatter

    Der er vel ikke den store forskel på DB’s 25kr for en indbetaling og så posthusets 20kr for at betale et giro kort. At jeg så synes det er vandvittige gebyrer er min personlige sag. De er begge selvstændige/private virksomheder som naturligvis skal have lov til at bestemme deres priser for de ydelser de tilbyder, inden for lovens rammer naturligvis.

    Som forbruger kan man jo så vælge om man vil benytte de ydelser, finde en anden virksomhed med lavere gebyr i forhold til ens brug, eller benytte andre og billigere løsninger, f.eks. netbank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 87 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.