Søger finansiering af båd

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 69 i alt)
  • Indlæg
  • #177440
    HalliHalloForfatter

    Hvem har skrevet denne tekst? Der er ikke noget navn ud for indlægget længere.

    Det ligner til forveksling en flittig skribent ved navn “test", men er ikke helt sikker…..

    Hvordan kan navnet pludselig forsvinde? Hvem kan hjælpe med besvarelse af mit spørgsmål?

    #177444
    HalliHalloForfatter

    Har lige skrevet i denne tråd, og kunne se: Når man besvarer med citat, så fremgår det at det er hr. test, der har skrevet indlæggene, hvilket forekommer endnu mere mærkeligt på mig. Ikke at han har skrevet dem, men at han ikke længere står opført som skribent som alle vi andre (ude i venste kolonne), der af og til skriver en linie eller 2 herinde.

    #178958
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg syns det lyder som en rigtig god ide.

    Jeg er selv en ung gut på 27 år, som har boet på min 46 fods sejlbåd i 5 år. Det er skønt. Jeg har et godt lån i min bank.

    Du er meget velkommen til at kontakte mig på 27128523. Og du er altid velkommen til at kigge forbi, til en sejltur. 🙂

    Venlig hilsen Michael

    #178994
    HalliHalloForfatter

    Har du ikke mulighed for at finde kontakter andre steder end herinde?

    Jeg er næsten sikker på at “test" allerede har kontaktet dig eller i hvert fald vil gøre det. Han savner nemlig udfordringer og er samtidig uddannet maskinmester, hvorfor kan vil kunne klare alt i maskinrummet og du kan så koncentrere dig om at rebe sejl m.v.

    Hvis I så også kunne få Tove til at melde sig ville det jo være fint nok, hun kunne så servicere jer lidt med et par kolde øller i ny og næ, lave mad og klare opvasken m.v.

    God tur på rejsen rundt i verden!

    #180354
    SchroderForfatter

    Så er jeg tilbage og har lidt update..
    Jeg er jo en ung mand med mange jern i ilden og eftersom jeg gik ud af hussalg med minus (har en god opsparing som kunne dække beløbet), måtte jeg være realistisk og spare sammen, før jeg køber. Har nu igen de penge der for mig selv, var et krav..

    Som det ser ud nu, så er jeg i gang med at regne på muligheden for et lån til drømme båden. Banken som jeg faktisk har synes værende mest prof og lydhør til mig, er faktisk Vestjysk Bank. De er i øjeblikket ved at regne på det hele og hvordan garantien, samt panten skal laves på båden. De virker også utrolig interesseret i mig som kunde..

    Jeg kender godt til Vestjysk Bank og deres ”problemer”, men hvad er jeres vurdering af at optage et lån hos dem? Nu spørger jeg ikke om det er dumt at bo i båd, dumt at låne penge, men om banken.. 😉

    Hvis banken godt er klar over det bliver med røven i overfladen eller måske må lade sig sælge, hvorfor har de så en interesse i låne ud til mig? Så god forretning er jeg vel heller ikke?

    #180360
    NultopskatForfatter

    Banker lever nu engang af at låne penge ud.. at så nogle banker (ingen nævnt ingen glemt) har glemt det forhold og kun tænker på at få deres udlån betalt tilbage er en anden historie.
    Vestjysk bank ejes vel efterhånden halvt af staten/finansiel stabilitet, så du behøver næppe frygte en omvæltning..

    #180362
    SchroderForfatter

    Ja, det er rigtig nok, mange har glemt det forhold med at låne ud..

    Okey, men ved nu ikke om de ejes af FS endnu, men jo, du har ret, at de udskyder deres krav ved at fusionere.. Og ja, ved hele taget at være så presset, så

    #180364
    SchroderForfatter

    Ja, det er rigtig nok, mange har glemt det forhold med at låne ud..

    Okey, men ved nu ikke om de ejes af FS endnu, men jo, du har ret, at de udskyder deres krav ved at fusionere.. Og ja, ved hele taget at være så presset, så “ejer" Statens FS dem vel, lige som realkredit ejer de fleste danske huse, på grund af deres overlån..

    Er bare meget påpasselig, med ikke at blive slave af min drøm..

    #180368
    MichaelForfatter

    Hvis banken krakker og overtages af FS vil alle udlånsrenter blive sat op da FS ikke må være en konkurrent til den øvrige banksektor. Det betyder, at man enten må finde sig i alvorligt høje renter eller finde en anden bank, men det er der jo ingen garanti for at man kan.

    #181466
    AnonymForfatter

    Hej
    Har du prøvet Himmerlandsbanken. Vi har et godt og billigt bådlån hos dem.
    Held og lykke med projektet.
    Vh, Niels

    #181514
    SchroderForfatter

    Mange tak Niels

    Lige en opdatering..
    Er det efterhånden lykkes noget nærmere drømmen:)

    Fandt en lille 49fod fra 1998 af stål til en MEGET fornuftig pris 🙂 Og i mit drømme mærke.
    Fandt vest jyskbank, så er/var villig til at sammenarbejde med mig, ud fra den økonomi jeg ligger inde med 🙂

    Så nu skal jeg en tur til Holland og have en bådsagkyndig til at gennemgå båden og så ligger pengene på deres bord 🙂

    #181532
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Du kan evt. forsøge at tjene lidt ekstra ved at skrive nogle artikler til en avis eller lignende, hvis du har mod på den slags.

    Ellers god tur, når du kommer så langt!! og super at du gør det!!

    #182990
    AnonymForfatter

    Hejsa,
    det lyder som er mega fed og spændende ide. Men jeg undre mig lidt over hvordan du kan få løn på turen? hvilket arbejde har du siden det kan lade sig gøre?
    mvh rasmus

    #182994
    fk2001Forfatter

    Spændende indlæg. Det er altid fedt at læse om mennesker der brænder for noget, vover noget i livet og ikke lider for meget af den danske tryghedsnarkomani. Har du købt båden? Hvis ikke, hvad med at leje, lease, frem for køb? Kan man mon finde en sponsor?

    #182996
    SchroderForfatter

    Godaften..

    Jamen som det ser ud lige nu, så er det lidt i bero..
    Jeg var i Holland igen her i uge 24, for at bese en båd (yacht).. Den er perfekt til mig og mine behov, men desværre kan vi ikke blive enige om prisen..
    Jeg har fudnet mig en bank, som vil låne mig og har guvet mig et bevis på dette :).. Men som tiden går, får jeg jo sparet mere og mere op..

    Så i øjeblikket, så venter jeg til enten at der dukker en anden op, lige så god båd, eller at han bliver mør nok, til at ville forhandle..

    Og JA, det er en MEGA stor drøm og det er simpelthen noget jeg VIL gennemføre, men vil heller ikke blive slave af min drøm, derfor tager jeg mig tiden og venter til det er HELT perfekt 🙂

    For øjeblikket har jeg dog købt en 4×4 autocamper og køre til Marokko 5uger i sommerferien, så lidt frisk luft får jeg da 😉

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.