Dokumentfalsk / Danske Bank

Viser 12 indlæg - 46 til 57 (af 57 i alt)
  • Indlæg
  • #150824
    AnonymForfatter

    Hej test og tak..

    Nej synes også selv det ville være at køre den for langt og tror heller ikke det vil gavne nogen eller noget 🙂

    #150836
    PrasmusForfatter

    Hvad med at spørge Jonas om han mener du bør søge erstatning eller klage, han har alligevel haft fat i deres juridiske afdeling og der må være nogen som er inde i sagen som hurtigt kan sige om det er noget du bør gøre eller ej.

    Du kan jo altid sige, at du er blevet opfordret til det, men ikke selv mener det er nogen god ide og du helst bare vil lægge det bag dig – men vil dog gerne have hans eller hans baglands vurdering. Det er jo ikke (heldigvis) hver dag man er ude for at blive tiltalt osv. så man har jo ikke en erfaring.

    På den måde træder du ikke nogen over tærene eller lyder som en der ønsker at malke situationen (hvilket du bestemt ikke lyder til her i tråden, blot sagt for at du ikke skulle misforstå min sætning).

    Sidst en tak fordi du fulgte op på din sag, det var rart at læse, at det endte godt, jeg var ærlig talt noget nervøs på dine vegne.

    #150858
    KlodshansForfatter

    Politiet har da FORHÅBENTLIG så meget indsigt i hvad der foregår på Internettet for tiden at de er klar over at det pt. er meget almindeligt at danskere, der har alt for biler til husdyr til salg bliver kontaktet af udlændinge, som foregiver at ville købe deres vare og så sender dem en alt for stor falsk check i håb om at prøve at logge dem til at tilbage føre det overskydende i rigtige ærlige penge.

    Tag en tur og søg på nettet. Der er rigtig mange der bliver forsøgt narret på den måde. En smule rettidig omhu fra en betjent burde få han til at se at det var mere sandsynligt at du var offer.

    Her er nogle eksempler:
    http://jp.dk/indland/krimi/article1664247.ece
    http://www.mathx.dk/dotnetnuke/Blog/tabid/74/EntryId/34/Falsk-henvendelse-pa-annonce-pa-Facebook.aspx
    http://netnatur.dk/netjaegeren/kort-nyt/arkiv/advarer-mod-en-hollandsk-hundekoeber/

    Det kan også være det her – et andet lignende svindelnummer:
    http://www.bt.dk/krimi/bande-koeber-dyre-biler-med-falske-checks
    http://politiken.dk/indland/article633573.ece

    #150860
    HalliHalloForfatter

    Gitte roser DanskeBank i overstrømmende vendinger, hvilket virker meget påfaldende.

    Banken har jo også et imageproblem af dimensioner som skal forsøges indhentet.

    Om Gitte reelt har troet at hun kunne blive straffet for noget hun ikke har gjort er et godt spørgsmål.

    Det korte af det lange er at DanskeBank er en af de dyreste banker at være kunde i medmindre du måske kan blive 24/7-kunde, men det er langtfra alle der kan det. Og for disse kunder er banken bestemt ikke interessant.

    #150870
    AnonymForfatter

    Jeg skrev om et problem og ikke for at promoverer Danske Bank og jeg beklager da hvis min tak for hjælp til dem kan virke stødende.

    Jeg har min lønkonto hvor der går penge ind, jeg betaler mine regninger og bruger stort set resten på diverse resten af måneden. Jeg har ingen lån i banken eller stor opsparing. Så det kunne have været hvilken som helst bank, nu er det altså bare hos dem jeg er kunde.

    Prasmus. Tænkte godt på at spørger ham men er kommet frem til at jeg sådan set bare er glad for ikke at have det hængende over hovedet og derfor er sagen for mig afsluttet. LOL..Hvis vi dog bare havde været i USA, så kunne jeg vel få nogle millioner i erstatning (Bare pjat HalliHallo)

    Klodshans. Ja læste allerede om det dengang. Også derfor det kom bag på mig at jeg blev sigtet idet jeg faktisk HAVDE talt kort med politiet om det få uger efter det skete. Men som skrevet før..Måske det bare var en menneskelig fejl..

    Om jeg troede jeg ville kunne blive straffet? Ja det gjorde jeg faktisk idet jeg var blev sigtet. Er ikke så kølig HalliHallo og tog derfor sagen meget alvorligt. Dumt, måske. Overilet, ja da. Men menneskelig, så absolut.

    #150920
    NultopskatForfatter

    Jeg ved ikke hvilken verden Hallihallo lever i, men masser af mennesker både i Danmark og resten af verden bliver da hver dag straffet for noget de ikke har gjort, det er fuldstændigt irrelevant hvad du reelt har gjort, det der tæller er, hvad dommeren (evt. juryen) mener at du har eller ikke har gjort.

    At Både politiet og Danske bank efter min ringe mening så optræder utroligt klodset er en anden sag.

    #150922
    AnonymForfatter

    Som jeg læser Gittes indlæg, er det da helt klart Danske Bank der har gjort i nælderne.

    At man så i Danske Bank har set indlæggene – især generalens af 6.1.d.å. kl. 12.13 – så er det da med til at få Jonas Torp op at stolen.

    Jeg er meget glad på Gittes vegne – men kan ikke deltage i lovprisningen af JT eller DB -og håber, at de sender blomster, chokolade og rødvin til Gitte med en undskyldning.

    #151072
    AnonymForfatter

    Hvis ikke manden har fået din bil, smider man da cheken ud !!!

    #157092
    RedaktionenForfatter

    Kære debattører

    Så har vores debatforum atter blevet eksponeret.:-)

    Læs her http://politiken.dk/tjek/dagligliv/husholdning/article1006296.ece

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #157264
    PD 99Forfatter

    Jeg forstår ikke helt at trådstarter “takker" Danske Bank i så rosende vendinger.

    Hvorfor “takke" for at Danske Bank retter en fejl?

    Sigtelsen kommer vel ikke ud af den blå luft, men skyldes vel Danske Banks henvendelse til politiet?

    Hvad vil den frafaldne sigtelse i øvrigt betyde for trådstarter, hvis hun søger et job, der kræver sikkerhedsgodkendelse? (Det er muligt at det ikke officielt betyder noget, men reelt?)

    Har Danske Bank på nogen som helst måde undskyldt eller kompenseret trådstarter for den ubehagelige oplevelse? Har trådstarter fået erstatning for uberettiget sigtelse?

    Danske Bank kan måske ikke udtale sig om konkrete kundeforhold, men så kan banken udtale sig om bankens generelle politik.

    Men ja, virksomheder gør klogt i at følge med på nettet og forholde sig til kritik. Såfremt en virksomhed er skyld i uberettiget sigtelse, finder jeg det helt på sin plads at skrive om det, så andre ved, hvad de risikerer.

    #157268
    AnonymForfatter

    Er både led ved og glad for jeg nævnte bankens navn i dette indlæg.

    Glad for at det blev set af banken og fik hjælp. Led ved at det kan hidse folk op hvilken bank JEG har og hvad JEG synes om dem!! I dette forum er det desværre sådan at “Sig os din bank og vi lyncher dig!"

    Ved faktisk ikke hvordan sigtelsen opstod og er på sin vis også ligeglad. Den er frafaldet og kommer ikke til at betyde noget for et eventuelt jobskifte mm.

    Er på ingen måde gået videre med sagen så nej er ikke blevet kompenseret eller fået erstatning og vil ej heller gå efter det. For mig er denne sag mellem MIN bank og jeg afsluttet.

    En hilsen fra trådstarter som er kommet videre..

    #157270
    PD 99Forfatter

    Jeg beklager, hvis trådstarter opfatter det som kritik af hende – det var absolut IKKE hensigten. Trådstarter og andre er meget velkommen til at være glade for Danske Bank, hvis de skulle have lyst til det – jeg forhindrer dem ikke.

    Men der findes også ANDRE forbrugere i dette land, som måske stiller lidt større krav til deres bank, og som ikke ville bryde sig om at blive sigtet uberettiget pga. bankens henvendelse til politiet.

    Men fint at det nu kommer frem, at Danske Bank tilsyneladende ikke har taget initiativ til at undskylde eller kompensere kunden for den ubehagelige oplevelse. Vi kender selvfølgelig ikke alle detaljer, så det er da også muligt at Danske Bank vil mene at banken er helt uden skyld.

Viser 12 indlæg - 46 til 57 (af 57 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.