Dokumentfalsk / Danske Bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 57 i alt)
  • Indlæg
  • #149880
    NultopskatForfatter

    Rolig nu allesammen.

    Gitte, det var en meget udbredt fremgangsmåde for en ca. 2 år siden at udlændinge fremsendte en for stor check på køb af (ofte biler) fra annoncer. Efterøflgende ville pågældende udlænding henvende sig og oplyse at der var tale om en fejl og bede om at det overskydende blev betalt tilbage…

    Du plumpede ikke i fælden, men mistænkte checken for at være dækningsløs.

    Dette ved Politiet selvfølgelig godt, så tag det helt roligt, det er blot en normal fremgangsmåde at sigte dig…Fordi hvis nu du havde etc…så kunneman ikke retsforfølge dig om du ikke havde været sigtet.

    #149882
    AnonymForfatter

    Hej

    Denne fremgangsmåde er desværre stadig igang. En bekendts bekendt satte en strikkemaskine til salg på nettet for ca. 2 måneder siden og blev kontaktet af en “køber" fra Irland. Derefter kom der en FOR STOR check fra denne “køber", men damen havde hørt om svindelen og “køber" fik en telefonisk skideballe og checken revet i stykker.

    #149884
    AnonymForfatter

    Kære Gitte

    Sikken øv-historie.

    Måske du kunne prøve at ringe til DDB’s juridiske afdeling og få en snak med dem. De må jo have materialet fra dengang, og der ligger sikkert noget på skrift i “sagen", som kan dokumentere forløbet. Bed dem om at hjælpe dig – da du jo er uden skyld i det skete. Måske det hele beror på en fejl fra en eller anden medarbejders side. Når du har talt med dem, så ved du i hvert fald, hvor du står. Og måske du så slet ikke behøver at foretage dig noget, hvis din samtale får et tilfredsstillende resultat for dig.

    Af hjertet held og lykke til dig.

    MVH/Nuser

    #149892
    AnonymForfatter

    :-), ved ikke hvorfor men er faktisk rolig nu..Har ingenting at have dårlig samvittighed over. Og ja har lige siddet og læst at jeg ikke var den eneste og prøver at få kontakt til andre så de måske kan hjælpe med hans “navn" osv .Tror han kaldte sig John..

    Blev bare noget paf..ved systemet er langsomt..Men så langsomt..

    Desuden er jeg flyttet fra Sjælland til Fyn i mellem tiden, så tror jeg ringer og får en snak med det politi der havde det dengang..For jeg er 95% sikker på at jeg talte i telefon med en betjent i dagene efter det med banken..

    Det undre mig dog lidt at det er dokumentfalsk..Ikke checkfalskneri jeg er sigtet for..

    Men som sagt vil jeg tale med politiet fra dengang, for de to fra igår vidste ingenting andet end de skulle fortælle mig sådan og sådan og få en forklaring..

    #149928
    AnonymForfatter

    Kære Gitte,

    Mit navn er Jonas Torp, og jeg er kundetilfredshedschef i Danske Bank.

    Jeg har læst dit indlæg, og det lyder som et mystisk forløb, som vi selvfølgelig vil kigge nærmere på med det samme. Jeg foreslår, at du ringer til mig på tlf.: 33 44 00 00, så vil jeg tage mig af sagen.

    #149930
    AnonymForfatter

    Jeg synes det er flot, at Danske Bank af egen drift lige ser nærmere på hvad der er op og ned i denne sag, så kunden kan blive behandlet korrekt, og så der ikke opstår unødvendig mytedannelse.

    Hatten af for det! Det viser, synes jeg, at Danske Bank tager sine målsætninger om at forbedre kundetilfredsheden alvorligt.

    #149932
    AnonymForfatter

    I det øjeblik der rejses anklage (og det er ikke tilfældet endnu – du er kun sigtet) har du ret til en beskikket advokat. Ydermere har du selv lov til at vælge denne (advokaten kan dog takke nej). Men hvis du ikke kender en, får du beskikket en helt uvildig advokat af systemet. Så du behøver ikke at bekymre dig om udgifter til retsbistand.

    #149934
    NultopskatForfatter

    Jep..virkelig flot, først politi anmeldelse, dernæst undersøge kunde tilfredshed…

    Måske omvendt rækkefælge havde været mere kundevenligt..?

    Eller måske Danske bank skulle tilbyde aviser til deres ansatte…;o)

    #149936
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke denne lille sag er en storm i et glas vand.

    Nå, men vi hører vel noget i morgen fra Gitte, da hun jo er opfordret til at ringe til Jonas i Danske Bank, og så kan det vel ikke gå hurtigt nok med at få afklaret sagen.

    I øvrigt er jeg forundret over at hun ikke er blevet godkendt i Mybanker endnu, da det hele står med rødt. Var det ikke en idè at lave dette om, så man ikke kan skrive før man er blevet godtkendt eller har godkendt sin oprettelse via sin E-Mailadresse????????????Jeg syntes det er ved at tage overhånd herinde.

    Og jeg er sikker på at Jonas Torp også vil sætte pris på dette, og måske igen vel reklamere herinde for banken.

    #149938
    AnonymForfatter

    Hej Jonas…

    Mange tak for det. Det er jeg virkelig glad for. Har først set din annonce nu, men vil helt sikkert kontakte dig fredag formiddag. Har fri omkring 10 (Arbejder om natten)

    Har altid været glad for Danske Bank, så synes det er fantastisk hvis vi selv kunne finde ud af det.

    Hallihallo..Nogen gange MÅ du altså tro på at der er nogle mennesker der ikke lyver osv, ved godt det er svært for dig..

    Jeg står i rødt fordi jeg IKKE modtager aktiveringslink fra Mybanker. Men gider ikke ud på den bane..

    Jonas det/du er super..

    Vil lade jer alle vide hvordan det forløber..

    #149940
    HalliHalloForfatter

    Gitte,

    Nå, jeg troede du var ganske ny herinde, men du har åbenbart bare fået dig et nyt navn.

    Men det er korrekt at jeg har sund mistroiskhed overfor visse stille spørgsmål herinde, dog uden at tro at alt er det pure opspind.

    Og jeg går selvfølgelig udfra at Jonas også selv kommentere sagen herinde efter at du har talt med ham ellers tager jeg selv en snak med ham om dit spørgsmål, hvilket du vel ikke kan have noget imod.

    #149942
    AnonymForfatter

    Jo jeg er ny skriver, men har længe fulgt debatterne herinde..

    Du må da meget gerne kontakte Jonas, det vil jeg da absolut ikke have noget imod.

    Måske har du ret i det er en storm i et glas vand, men for mig personligt der går på arbejde, betaler regninger osv så er det en tornado når der står 2 betjente og siger jeg er sigtet for dokumentfalsk..Jeg personligt ser så mit liv smuldre (Lige til at starte med i hvert fald..Nu idag er jeg ikke så “forfjamsket")

    Men kan du så sige mig hvorfor jeg ikke får aktiveringslink? Er det fordi jeg bruger ofir email? Har prøvet 3 gange uden held…

    #149944
    RedaktionenForfatter

    Kære Gitte

    Jeg så lige dit indlæg – jeg har gjort dig aktiv. Jeg ved ikke så meget om edb (hellere være ærlig :-)) – så jeg beder lige vores edb-drenge om at se på, hvad der har gjort, at du ikke har fået et aktiveringslink.

    Jeg beklager mange gange, men som sagt, jeg er kun almindelig edb-bruger, så derfor kan jeg i denne sene nattetime ikke give dig nogen forklaring.

    Mange venlige hilsner
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner

    #149946
    AnonymForfatter

    Hej

    Du får intet ud at ringe. Banken har tavshedspligt om deres kunders forhold. Det følger af lov om finansiel virksomhed. Så derfor skal Jonas Torp heller ikke give en redegørelse i denne debattråd. Og hvorfor skal du i øvrigt blande dig i Gitte og Jonas Torps dialog? Det må da være en sag mellem Gitte og banken. Således synes jeg, at du blander dig i noget, som er dig helt uvedkommende. Hvis Gitte vil fortælle, hvad der sker, så må det da være hendes sag. Og personligt synes jeg faktisk, at det er sejt, at Jonas Torp i DDB af egen drift tager kontakt til Gitte for at hjælpe hende. Han kan jo ikke vide, hvad de forskellige medarbejdere gør rundt omkring i banken, ligesom sikkert ingen på nogen som helst arbejdsplads i DK har styr på, hvad en kollega måske har gang i. Så hatten af for Jonas Torp, at han vil prøve at finde ud af det, og jeg er ret sikker på, at sagen ender lykkeligt for Gitte :-).

    MVH/Nuser

    #149948
    AnonymForfatter

    Elisabeth..Mange tak for hjælpen :-)Havde nu sendt en mail til jer og havde tålmodigheden, men det stødte åbenbart nogle at jeg var rød

    Nuser, tak for ordene. Går ikke ud fra at han vil tale med Jonas om min konkrete sag, for det er jo almen viden at det må man ikke. Men hvis han vil sludre med ham om div ting kan jeg jo ikke være til hinder for at han gør det.

    Og ja man må sige at det Jonas har gjort her er fantasisk, og glæder mig til hvis eventuelle misforståelser kan blive redet ud. Og så gør det mig rolig i sindet at skulle tale med én fra Danske Bank.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 57 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.