Northern Rock lukker i Danmark

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 46 i alt)
  • Indlæg
  • #119976
    AnonymForfatter

    Okay …!

    Ja, det her bliver jo endnu værre. Det her er jo ikke en gang kun tale om en tilsnigelse eller pyntning af sandheden.
    Det er jo direkte løgn, når Brian Toft, EIK-Bank udtaler, at “vi åbner en konto der svarer til de betingelser, som man har i Northernrock"

    #119978
    Michael01Forfatter

    Det har du også opdaget !!!

    TV2 må jo også føle sig snydt

    #120010
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved, hvad FIH Erhvervsbank kommer med den 1. april?

    #120066
    AnonymForfatter

    Hold da kæft hvor indviklet at komme med en kommentar.

    Kodeord osv. Jeg har sgu da en gang for alle tilmeldt mig. Troede jeg – naivt.

    Det her drejer sig jo ikke om at stjæle penge fra andre. Bare om kommentarter, synspunkter. Udveksling af erfaringer.

    Lidt ærgerligt. Det er ellers et godt forum at udveksle viden og synspunkter på.

    Hvorfor så så besværligt gang på gang at logge på?

    Jerry

    ————–
    Kommer jeg på?

    #120068
    AnonymForfatter

    UPS! Det lykkedes, jeg kom på. Hurra!

    Jerry

    #120076
    Michael01Forfatter

    Kunne ikke lige finde en fælles mail adresse på dem.

    Måske følger de med her på siden, men man kunne jo kontakte dem her efter påske.

    Mener de udtalte sig tidligere om at tangere NorthernRock´s tilbud.

    #120078
    Michael01Forfatter

    FIH Bank altså

    #120152
    AnonymForfatter

    Morsø Sparekasse måske?

    Toprente konto pt. 4,61% ved min. indskud på 250.000
    2 gratis ind/udbetalinger per måned.

    http://www.morsoesparekasse.dk/index.asp?display=page&p_id=267&unfold=1,9,196

    #120176
    AnonymForfatter

    kom nu drenge og pir’!

    Drop nu den snak om indlånsrenter – det er jo ikke en skid – og slet ikke efter inflationen har taget sin STORE del af kagen, og SLET ikke hvis man betaler TOPSKAT!!!

    Invester jeres penge – og hvis det skal være sikkert så invester dog i korte obligationer……

    #120178
    fk2001Forfatter

    Det er korrekt at man efter skat og inflation nok får et negativt afkast ved at sætte pengene tilside med 5-6% forrentning. Men man begrænser trods alt tabet. Med aktier i dette marked er muligheden for tab betydelig større da priserne på de fleste aktier stadig er meget overvurderede, hvilket nemt kan give kraftige fald så længe vi har en global usikker økonomi.

    #120180
    KFJForfatter

    Og…………hvilke korte oblg. giver f.ex. 5,9%?, som John Norden idag i Dagbladet Børsen er fremme med

    #120182
    MichaelForfatter

    Gode råd

    For det første tager inflationen af al investering – også aktier og obligationer. For det andet er vi mange der har et realkreditlån hvor vi betaler renter og derved kan modregne indlånsrenterne direkte. Det betyder, at vi kun betaler ca. 1/3 i skat af renterne hvis nettokapitalindkomsten er negativ. For det tredie er der mange der har 100-200.000 i løs opsparing og så er det altså ikke helt ligegyldigt om man får 0,25% eller 4,5% i rente. For det fjerde er 4,5% uden risiko slet ikke så dårligt i dagens usikre investeringsmarked.

    Så debatten er yderst relevant og vedkommende.

    #120184
    AnonymForfatter

    Jamen, det forudsætter at vi betaler topskat….

    Desuden er der, såvidt jeg kan se, det forhold, at hvis Du har en reél nettorenteudgift, efter renteindtægter, f.eks. p.g.a. et realkreditlån, er det ikke topskat Du skal forholde dig til, men kun mistet rentefradragsret, d.v.s. kun 33%.

    Omkring de korte obligationer, kunne det være interessant, hvis vi kunne få en bedre inføring i denne form for investering?
    Og at en sammenligning af (den bedre) nettorenteindtægt tog evt. omkostninger til køb, salg, depot og risikoen for kurstab med i beregningen?

    Det korte af det lange er, venlist fortæl os om din erfaring med investering i korte obligationer, hvorfor, hvordan, hvilke og effektiv forrentning etc?

    #120188
    JydenForfatter

    Læs evt. “Bankindskud er igen attraktive" fra 14.3.2008 på Penge og privatøkonomis hjemmeside.
    Her står bl.a.
    “Fordelen ved kortløbende obligationer er imidlertid skrumpet ind………
    Selv hvis du betaler 59 % i skat af afkastet, er merafkastet på en obligationsinvestering i dag yderst beskedent set i forhold til aftaleindskud fremgår det af redaktionens stikprøveundersøgelse.

    Dertil kommer at, at du realt slipper for topskat på renteindtægter. hvis du i forvejen har realkreditlån i boligen."

    Det var det Michael vist også var inde på

    http://penge.dk/cm/1.2614

    #120190
    AnonymForfatter

    Nu gik jeg udfra at når man har indestående så har man ingen gæld, men jo hvis man har realkreditlån eller andet negativ rente skal denne selvfølgelig først modregnes. Jeg skrev endda – “OG SLET IKKE HVIS DU BETALER TOPSKAT"

    Min pointe er bare at en høj indlånsrente er ikke det eneste man skal kigge efter – det kommer helt an på den enkeltes situation. Grunden til at jeg bliver ved med at pointere dette er at der er mange som går ind på mybankers hjemmeside og deraf får den forkerte opfattelse af hvad der kan betale sig.

    Fra penge:

    “Selv hvis du betaler 59 % i skat af afkastet, er MERAFKASTET på en obligationsinvestering i dag yderst beskedent set i forhold til et aftaleindskud, fremgår det af redaktionens stikprøveundersøgelse"

    Så det er stadig en god forretning…..

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.