Northern Rock lukker i Danmark

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 46 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88282
    AnonymForfatter

    Northern Rocks danske afdeling lukker i dag for oprettelse af nye konti, og eksisterende konti opsiges samtidig med virkning fra 18. april 2008. Indtil da kan eksisterende konti benyttes fuldstændig som hidtil. Det oplyser banken i dag i en pressemeddelelse.

    “Lukningen af den ellers succesfulde danske afdeling er en del af en overordnet beslutning om at mindske og fokusere Northern Rocks forretning. Målet er at skabe en mere fokuseret og finansielt stabil ud- og indlånsbank og derved lette overgangen fra det nuværende statslige ejerskab tilbage til privat ejerskab," oplyser banken.

    #119878
    JydenForfatter

    Det er da en sort dag for de danske indlånskunder. Vi risikerer jo og komme tilbage til tiden før Northern Rock kom med lavere indlåns rentesatser og helt manglende lyst til den midste konkurrence blandt de danske banker.
    Det var alletiders enkle koncept med Northern Rocks opsparinskonto uden dikkedarer og mærkelige regler.
    Men Finansrådet skal sikkert nok sørge for at der ikke bliver konkurrence, ifølge Ft.com den 16. marts har de skrevet til England og pevet over “de usædvanlig høje renter" Northern Rock giver de danske kunder. Og tænkt på hvordan Finansrådet, Danske Bank og Anders Dam , Jyske Bank reagerede for en måneds tid siden. Anders Dam havde oven i købet også problemer med Nordea som er 25 % ejet af den svenske stat.
    Og ifølge Jyllands Posten i lørdag den 15.marts er Finansrådet også imod at gøre det nemmere at skifte bank ved at tage kontonummeret med.

    Vi må som indlånere være vågne i den kommende tid og se om vi kan holde gang i bare lidt konkurrence.

    #119882
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    Hvad er bedste alternativ nu hvor Northern Rock lukker? En hurtig søgning på mybanker.dk på opsparinger uden særlige vilkår er jo ikke just opløftende.

    Nogen erfaringer med at oprette opsparingskontoer i f.eks. England – her viste en søgning at man nemt kan få op mod 6%.

    #119886
    fk2001Forfatter

    Ja, det så jeg også lige da jeg besøgte NR i UK. Men jeg ville tro at vi løber ind i samme problem som når vi som dansker med en ikke-dansk adresse, forsøger at åbne en konto i DK. Den går ikke, pga. terror- og hvidvaskningsloven.

    De forskellige EU stater betegnes jo desværre stadigvæk som “udlandet" og sætter derfor en stopper for dette (også) 🙁

    Der ville også være en valutarisiko da UK-pund ikke er låst til Euroen som den danske krone er.

    #119888
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    http://www.alliance-leicester.co.uk/savings/index.asp?page=home&ct=primarymenu

    Alliance & Leicester tilbyder f.eks. 6,50 % og op til 8,50% af indskud på op til 2500£ i 9 måneder… hvis jeg da har forstået det rigtigt!

    #119892
    MichaelForfatter

    Jeg har selv penge i NR og lurer på BRF bank. 4,5% i rente uden binding og ingen gebyrer på netbank og overførsler. Er der nogen der har et bedre bud? Der er ovenikøbet ikke det sædvanlige 150-kroners gebyr på Visa hvis man er til den slags.

    Æv – jeg var ellers glad for mine NR-konti.

    #119894
    Michael01Forfatter

    BRF Bank lyder ikke dårlig, men mon ikke der kommer nogle tilbud fra nogen, der vil have fat i de 2,1 Milliarder kr 🙂

    #119896
    JydenForfatter

    Ja, det var/er jeg også.
    Ifølge Børsen TV har Northern Rock nu godt 2 milliarder kr. i indlån, og man må da gå ud fra så sultne og med tiggergang, at der må komme nogle gode tilbud fra de danske banker i de kommende dage, så de kan vise hvad de duer til. Nu kan de vel bruge påsken til at produktudvikle, og det behøver vel ikke være så svært, for det er jo bare en god rente på anfordring vi ønsker os, og hvor der til hver en tid kan indskydes.

    FIH Erhvervsbank har jo været ude og sige at de vil komme med noget der ligner Northern Rocks koncept i april måned, så må vi se hvad det bliver til.

    #119898
    JydenForfatter

    Ja, det var/er jeg også.
    Ifølge Børsen TV har Northern Rock nu godt 2 milliarder kr. i indlån, og man må da gå ud fra så sultne og med tiggergang, at der må komme nogle gode tilbud fra de danske banker i de kommende dage, så de kan vise hvad de duer til. Nu kan de vel bruge påsken til at produktudvikle, og det behøver vel ikke være så svært, for det er jo bare en god rente på anfordring vi ønsker os, og hvor der til hver en tid kan indskydes.

    FIH Erhvervsbank har jo været ude og sige at de vil komme med noget der ligner Northern Rocks koncept i april måned, så må vi se hvad det bliver til.

    #119900
    JydenForfatter

    Nå, jeg blev “smidt af" og ved ikke hvad der skete midt i skriveriet.
    Som jeg husker det da Northern Rock kom til landet , udtalte Danske Bank at de forventede flere nichebanker til landet – derfor faktisk underligt at NR ikke er blevet solgt med sin indlånsportefølje i Danmark med edb og personale og det hele.

    Nå, men de danske banker har da nu chanchen for at vise hvad de kan og vil, hvis de tør for finansrådet.

    #119908
    Michael01Forfatter

    Så lige på TV2 News, at Eikbank (Skandiabanken) vil tilbyde samme vilkår som Northern Rock, dvs flytte engagementet til Eikbank (De vil også overtage medarbejderne) Så nu må vi se

    #119910
    Michael01Forfatter

    Kilde: http://news.tv2.dk/article.php/id-10869316.html

    Man kan vel ikke forvente bedre tilbud ?

    #119916
    AnonymForfatter

    Som jeg læser det er der en masse bindinger hos Eik. Så er BRF’s tilbud vel bedre?

    #119918
    Michael01Forfatter

    Hej

    Jeg havdre troet, det var et SPECIELT TILBUD til Northern Rock kunder, som ikke stor på deres hjemmeside, måske naiv

    #119920
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    Personligt mener jeg også at BRF er det bedste bud. Naturligvis er det svært at vægte en højere rente kontra lavere restriktioner – det må man jo vurdere individuelt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.