Northern Rock lukker i Danmark

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 46 i alt)
  • Indlæg
  • #119922
    Michael01Forfatter

    Lad mig sige med der samme : JEG TROEDE ET VAR SAMME VILKÅR UDEN BINDING

    #119924
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    Jeg har i dag indhentet følgende tilbud på 250.000 bundet i 365 dage:

    Sparekassen Mors
    Tilbudt rentesats: 5,100 %
    Rentebeløb: 12.724 DKK

    Andelskassen JAK S… 5,000 % 12.674
    Foroya Banki 4,900 % 12.420
    J.A.K. Andelskasse… 4,750 %
    Fælleskassen 4,600 % 11.660
    Bonusbanken 4,570 % 11.584
    Suduroyar Sparikassi 3,600 % 9.125

    #119930
    AnonymForfatter

    Den høje rente er ofte et udtryk for at kursværdien forventes at falde, skulle det gå modsat af hvad der sker i øjeblikket (pundet falder overfor dkk) er der en ekstra gevinst, men men forstil dig at du d. 1.1.2008 satte 1.000.000Dkr på en engelsk konto så ville du med en forrentning på 6% have fået ca. 14.000Dkr i rente indtil dd, men pundet er faldet med 5% i den samme periode = tab 50.000 altså ville du have tabt netto 36.000Dkr dertil kommer transaktions gebyrer osv..

    Måske lige en tanke til overvejelse inden man jagter den nominelt høje rente.

    #119936
    AnonymForfatter

    Banktrelleborg/Sydbank har de ikke det der tilbud endnu.
    Eller er det udløbet. Det var da vist 5,5% uden bindinger. men max 250.000,-

    Rotrix

    #119940
    AnonymForfatter

    Ja. Øv. Nu skal mine NR-penge reinvesteres.

    Måske BRF til 5% rente. Dog med et års binding.

    Har i forvejen en konto hos BRF til 4,5% rente. Vel næsten de bedste betingelser i dagens Danmark, nu da vi ikke mere kan Rock’e.

    Meen – hvad så med garantiloftet på 300.000 kr. Tør man satse over dette beløb hos BRF?

    Jerry

    #119944
    AnonymForfatter

    Har talt med EIK/Skandiabanken angående vilkårene:

    De kalder det en såkaldt fastrentekonto (tidligere var renten 4,70%, men for Northernrock kunder kan renten ‘sættes op’ til 5,00%)

    Der er minimum 1 års binding på indestående og ved hævning af beløb før tid beregnes en dekort af det udbetalte beløb til banken (0,1%).

    Desuden er det nye tilbud (5%) – ifølge deres prisliste – åbent for alle og ikke kun for tidligere Northernrock-kunder.

    /Jakob

    #119946
    AnonymForfatter

    Rettelse: dekorten er 0.25% af det hævede beløb!

    Mao. – EIK-bankens tilbud er uinteressant og der må findes bedre tilbud!

    #119948
    AnonymForfatter

    Og man kan heller ikke sætte penge ind på kontoen efter 8 dage efter oprettelse 🙁

    #119954
    Michael01Forfatter

    Ja, det var i givet fald en smart måde at formulere det på af direktøren fra EIK Bank i TV2News.

    Her var det et særtilbud til Northern Rock bank kunder, og kun, hvis de fik flyttet engagementet indenfor 3 uger, til samme rente, men uden at sige, at det var en fast rente og lukket for indskud / ingen mulighed for at hæve uden at betale dekort

    Se iøvrigt dette link på eikbanks hjemmeside:

    https://www.skandiabanken.dk/180308_Pressemeddelelse.pdf

    #119962
    Michael01Forfatter

    Alle med bredbånd kan faktisk se indlægget fra TV2 News her

    http://borsen.dk/webtv?clipid=1824&tabtype=arkiv&page=0

    #119966
    AnonymForfatter

    citat adm. direktør Brian Toft i EIK Bank (se især 0:36):

    “… så det vi gør nu det er, at vi åbner en konto der svarer til de betingelser, som man har i Northernrock …"

    Samme betingelser???? My ass!
    Manden har jo svært ved at undertrykke et smørret grin!

    #119968
    Michael01Forfatter

    Ja, hvem taler om “Tillid til sin bank" ?????

    Synes det var passende at man overholder det man lover.

    Jeg er i hvertfald dybt skuffet.

    #119970
    MichaelForfatter

    Tror vist det bliver BRF for mit vedkommende medmindre nogen kommer med et bedre tilbud inden for et par uger. Det er hul i hovedet at låse sine penge i et år for 0,5% før skat.

    #119972
    AnonymForfatter

    Rentesatser indlån
    Jeg har talt med EIK Bank og de siger nu, at de tilbyder alle Northern Rock kunder (og andre), at de kan få 5% i rente 1 år frem. Det nye er, at man nu kan hæve frit frem til juni og derefter er pengene bundet.
    Det synes jeg er en fin løsning. Hvis man overfører pengene til EIK Bank, kan man jo nå, at finde et evt. bedre tilbud senere.

    #119974
    JydenForfatter

    Som jeg læser det er det kun hvis det er i sidste kvartal før udløb at du hæver at det er 0,25 % . Er det f.eks 2 måneder efter du har indskudt beløbet og der er 10 mdr. til beløbet er frit, læser jeg det som du skal af med 1 % i dekort.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.