dropper Coop mon Entercard

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 60 i alt)
  • Indlæg
  • #197770
    JydenForfatter

    Nok kan man sige at et Master Card er et Master Card – og alligevel. Nogle forskellige udbydere har jo forskellige fordele tilknyttet, det være sig rabatordninger, cash back, optjening af bonus point, forsikringer, loungeadgang, gratis kontanthævning, forskellige kredittider, forskellig rente, forskellige omregningskurser osv. osv.

    #197782
    HalliHalloForfatter

    Hej Jyden,

    ja, det har du da helt ret i, men er jo også det jeg mener.

    Og husk: Du kan stadig handle ind i LiDL med dit kreditkort uden gebyr, som Føtex og stort set alle andre dagligdagsforretninger tager.

    Vedr. FDB-Kortet: Man må jo nok påregne at FDB ændrer i vilkårene får deres kreditkort, idet jeg regner med at de ikke længere vil give op til 1,5 månedskredit ved hævning i deres egne forretninger.

    Hvis jeg var dem ville jeg beregne debetrenter fra den dato man hæver pengene i butikken, hvis der da ikke der er dækning på kontoen.

    Det er nok sidstnævnte spørgeren er bange for bliver ændret, hvilket man må formode vil ske uden at nogen vil brokke sig over denne lille ændring på nær et par brokkehoveder herinde..

    #197790
    AnonymForfatter

    Men hvad tror I der kommer til at ske med Coop Mastercard for os eksisterende kunder?

    #197794
    AnonymForfatter

    Mit bud er at der sker det samme som da Danske Bank lagde samarbejdet med American Express i graven.

    Danske Bank meddelte kunderne:

    1) At de skulle indfri hele restsaldoen inden en bestemt dato.

    2) At kunderne eventuelt kunne indgå en aftale på nye vilkår direkte med American Ekspress. Aftalen var (i sagens natur) Danske Bank udvedkommende.

    3) At kunderne fremover kunne benytte Danske Banks Visa/Dankort og/eller Danske Mastercard.

    Mon ikke Coop Bank tilbyder kunderne det samme, nemlig, at man enten kan indgå en aftale med Entercard om at fortsætte på Entercards vilkår eller man kan få et nyt kort på de nye betingelser i Coop Bank.

    #197796
    AnonymForfatter

    GP,

    Hvis Entercard f.eks. udsender tilbud om at man kan få byttet sit Coop Mastercard om til deres concept, Remember card så siger jeg ja. Især hvis Coop finder på at man skal have hele sit økonomisk arrangement(løn osv) hos dem for at beholde Coops Mastercard. For så springer jeg simpelthem fra Coops koncept.

    Jeg er nu ellers nu glad for Coop Mastercard hvor man kan betale gebyrfrit i Coops butikker, og endda hæve over beløbet i Coops butikker med sit Coop Mastercard.

    #197798
    AnonymForfatter

    … og jeg siger NEJ TAK!

    #197800
    AnonymForfatter

    Men nu er FDB/Coop jo også desværre kendt for at ødelægge deres egne ellers gode koncepter, så det skulle ikke undre at Coop Mastercard plus bliver ringere efter det her.

    #197814
    HalliHalloForfatter

    Afvent nu hvilke vilkår den nye bank får for sine kreditkort, alt andet er jo ørkesløse gætterier.

    Og som altid: Hvis ikke man kan lide Coops evt. ændrede betingelser for deres kort, så må man jo blot acceptere det eller evt. skifte til en udbyder, der passer bedre til en. Hvor svært kan det være………Det hjælper aldrig noget at brokke sig i det uendelige.

    #197886
    AnonymForfatter

    Entercard skriver i en pressemeddelelse at de byttet eksisterende Coop Mastercard om til Remember kort pr. 1.7.

    Og at gamle Coop Mastercard kunder vil kunne få kortgebyr for brug af deres nye Remember kort i Coops butikker refunderet.

    Hvad mener I om det?

    #197890
    AnonymForfatter
    #197892
    AnonymForfatter

    Men der er bare direkte kontrast til det der står her.

    http://m.business.dk/?article=25311087-Coop-vil-vaere-fuldskalabank

    “Fokus på kreditkortløsning
    Udrulningen af banken falder sammen med, at Coops aftale med Entercard, der har leveret bankens Mastercard til kunderne, udløber. Ifølge forretningsplanen er det Entercard, som ikke har ønsket at fortsætte samarbejdet med Coop. Det er en medvirkende faktor til, at Coop så hurtigt som muligt vil have banken op at stå, så kunderne kan beholde deres kreditkort:

    »Entercard har nu meddelt, at de ikke er interesserede i at forlænge aftalen, og de ønsker at forfølge egne planer. Dette betyder i praksis, at alle medlemmer med Mastercard skal have udskiftet deres kort hen over sommeren. Det er derfor vigtigt at have en ny, attraktiv kreditkortløsning klar hurtigst muligt. Erfaringen med Entercard viser, at det er en mere langtidsholdbar løsning selv at kunne tilbyde Mastercard gennem en bank ejet af Coop,« fremgår det af Coops fortrolige forretningsplan."

    På den ene side Coop vil tilbyde et Mastercard til os medlemmer gennem deres kommende Coop Bank. Mens Entercard automatisk vil bytte eksisterende Coop Mastercard plus kunder’s kort om til deres kort, Remember card.

    Betyder det bliver en konkurrence nu mellem Coop Bank og Entercard?

    #197900
    AnonymForfatter

    Det er ikke svært at lægge 2 og 2 sammen her.

    Coop har grundlæggende ikke nogen interesse i at fortsætte med Entercardløsningen, fordi Coop Bank på sigt vil udbyde egne Mastercards.

    Entercard har på den anden side læst skriften på væggen, og ser en fordel i at opsige / undlade at forlænge aftalen på et tidspunkt, hvor Coop dårligt nok er klar endnu. Dermed kan man give Remembercardet et forspring.

    Der er ingen tvivl om at Coop ikke har interesse i at undersøtte Remembercard’et, så indenfor kort tid kan man ikke længere hæve gebyrfrit i Coops forretninger.

    Personligt ser jeg ikke nogen pointe i at jeg skal være kunde i Barclays Bank / Swedbank, der er ejerbankerne bag Entercard. Så jeg lukker kortet ned, og holder mig til DJØF’s mastercard.

    #197902
    AnonymForfatter

    GP, Tror jeg følger dig.

    Men synes bare det bøvet at hvis et Coop medlem har gæld til Entercard med Coop Mastercard.

    Tvivler du så ikke også på, at Coop kan lokke mange af deres medlemmer til at stifte ny gæld med et Mastercard i Coop Bank? Hvis de i forvejen skylder penge til Entercard?

    #197950
    HalliHalloForfatter

    GP skrev: “Der er ingen tvivl om at Coop ikke har interesse i at undersøtte Remembercard’et, så indenfor kort tid kan man ikke længere hæve gebyrfrit i Coops forretninger".

    Man kan jo nok heller ikke hæve med gebyr, da man overhovedet ikke kan hæve kontanter i nogen forretninger med et mastercard.

    Eller er der noget jeg har misforstået?

    #197956
    AnonymForfatter

    Der er noget du har misforstået.

    Ind til nu har man kunnet hæve kontanter over beløbet på Coop Mastercard.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.