dropper Coop mon Entercard

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 60 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93675
    AnonymForfatter
    #197712
    JydenForfatter

    Det er ikke til at vide om det bliver Entercard eller en anden løsning. Bare der ikke bliver dårligere vilkår end der er idag betyder udstederen ikke så meget for mig, men jeg synes deres bankplaner er spændende, og vi trænger virkelig til nogen nye aktører på markedet, der ikke er ligeså arrogante som den værende finanssektor, og blot har nogle enkle produkter med gode rentesatser.

    #197718
    AnonymForfatter

    Mit FDB Mastercard løber til 2014, men du har ret ikke dårligere vilkår. Men gælden er jo til Entercard, så mon ikke der sker det at de bytter vores FDB Mastercard til et Remember card?

    #197720
    AnonymForfatter

    også FDB selv udsteder kort til “nye" kunder? Men kommer til at savne muligheden for at hæve gratis over beløbet på mit FDB Mastercard i Fakta, Kvickly og Brugsen.

    #197722
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det I snakker om? EnterCard, hvad er det nu for et kort?

    Jeg kender kun brugsens MasterCard og et VisaDankort.

    Når der nu står at Coop vil give 1,5% i rente er det så på en højrentekonto med eller uden binding eller er det på en almindelig lønkonto med Dankort osv.?

    Og vil Coop også tage 480 kr. i abonnementsgebyr som Danske Bank? Hvis dette er tilfældet, så tror jeg ikke de får mange “helkunder".

    Jeg kan ikke læse det nogen steder, men sikkert en anden herinde der har?????????

    #197730
    AnonymForfatter

    HalliHallo,

    Entercard er firmaet som udsteder Brugens Mastercard, Coop Mastercard.

    #197732
    AnonymForfatter

    Halli Hallo, tag dig nu sammen.

    FDB har ikke truffet den officielle beslutning om at gå ind i bankdrift endnu. Og ind til det sker på genereralforsamlingen, kan FDB naturligvis kun melde ud på et meget generelt plan.

    I forhold til FDB’s Mastercard, så afhænger meget vel af hvorledes konstruktionen er opbygget. Hvis Coop i dag kun er formidler af kunderelationer, og udlånet ligger på balancen hos Entercard, jammen så må man gå ud fra at samarbejdet ophører, og kunderne rykkes overpå Coop Bank’s egne Visa/Dankort og Mastercard.

    Hvis Entercard derimod kun formidler betalingstransaktioner, mens udlånet ligger på Coops balance, så kan kortene køre videre uændret i Coop Bank.

    #197734
    AnonymForfatter

    Well jeg kigget betingelser igennem og så vidt jeg kan se formidles gælden af Enter card.

    Da Magasin droppede deres samarbejde med SEB og indledte et samarbejde med Ikano. Så konvertede SEB Magasin kontokort kunderne til globecard kunder. Det vil sige Magasin lod SEB beholde deres tidligere kontokunder.

    General P, vil du så ikke set udfra at det at Entercard man er i gæld til med FDB Mastercard, tvivle på at FDB køber deres medlemmers gæld af Entercard og dermed overtager deres evt. kontogæld?

    #197736
    AnonymForfatter

    Jeg har den maksimale limit man kan få på et Coop Mastercard, hvor jeg betaler fuld saldo hver måned. Jeg er kunde i Nykredit bank, men gider ikke en evt. Coop Bank.

    Men samtidig er jeg kedaf hvis Coop slagter samarbejdet med Entercard.

    #197738
    AnonymForfatter

    Jo, hvis gælden ligger hos Entercard, så tviler jeg på de gamle mastercards kommer med over i Coop Bank. Og hvis det er tilfældet, så jeg jeg ikke umiddelbart for mig, at vi fortsætter et kundeforhold hos Entercard.

    Men der er selvfølgelig en mulighed for, at Coop køber Mastercard kunderne ud af Entercard.

    #197740
    AnonymForfatter

    Entercard vil vel også nødig gå glip af det tjener på Coop Mastercard?

    #197750
    JydenForfatter

    Coops landsråd har nu vedtaget at man kan arbejde hen mod etablering af en bank, så må vi se hvad der sker med Entercard/Mastercard i den kommende tid.

    #197754
    AnonymForfatter

    Nej det er klart AlphaMale, men mon ikke Coop meget gerne vil undgå at Entercard tjener alt for mange penge på Coop.

    Når nu man vil drive bank, så giver det simpelthen ingen mening at lade Entercard stå for Mastercardet.

    #197758
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor går i så meget op i hvem der nu udsteder kreditkortet?

    Et MasterCard er vel et MasterCard uanset hvem der udsteder det?

    Og EnterCard udbyder vel FDB-MasterCard på de vilkår FDB nu engang har besluttet?

    #197762
    AnonymForfatter

    Hej GP,

    Nu har jeg skrevet til Coop om problemet, får sikkert en sludder for sladder men nu får vi se.

    Nu ved jeg ikke hvor mange penge der er udstedt Coop Mastercard’s for i Danmark, men hvis vi siger Barkley Bank/Swedbank ejer Entercard ejer gælden på de mange Coop Mastercard. Ville det ikke være en voldsom mundfuld for Coop at købe denne gæld af Entercard?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.