dropper Coop mon Entercard

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 60 i alt)
  • Indlæg
  • #197962
    HalliHalloForfatter

    Ja, det ved jeg godt, men du skriver jo, at man fmt. fortsat kan hæve kontanter mod at betale gebyr. Og den tror jeg ikke rigtig på, hvis samarbejdet ophører, men man ved selvfølgelig aldrig hvad de finder på.

    Normalt kan man, mig bekendt, kun hæve kontanter i pengeautomater med et mastercard mod et saftigt gebyr, hvis der er tale om et kort med kredit. Er det ikke noget med 2%, dog min 50 kr. nogen steder? Eller husker jeg forkert?

    #197972
    AnonymForfatter

    Hvad jeg siger er, du kan gå ned i dag og hæve over beløbet. Det er stort set sikkert, at den mulighed bortfalder indenfor kort tid. Hvornår det præcist sker er, for mig, uvist.

    Kontanthævninger i pengeautomater via mastercards er rent idioti.

    Faktum er nu:

    1) At almindelige mastercards er belagt med ågerpriser for så vidt angår hævninger i pengeautomater.

    2) At flertallet af detailbutikker, herunder ikke mindst dagligvaregiganterne Coop og Dansk Supermarked, opkræver gebyr for at benytte mastercards, typisk 0,75%.

    3) At dankortet forsat er gebyrfrit og derfor – i langt de fleste situationer – det bedste alternativ.

    Jeg ser ikke længere nogen som helst grund til at bruge mastercards her i landet. I udlandet koster Visa/Dankortet og Mastercardet nogenlunde det samme at benytte, så her kan mastercardet bruges som backup.

    #197974
    AnonymForfatter

    GP, HH og andre,

    Men tilbage til det oprindelig spørgsmål. Som jeg skriver ovenfor Coop melder ud tidligere på måneden til business.dk

    “Fokus på kreditkortløsning
    Udrulningen af banken falder sammen med, at Coops aftale med Entercard, der har leveret bankens Mastercard til kunderne, udløber. Ifølge forretningsplanen er det Entercard, som ikke har ønsket at fortsætte samarbejdet med Coop. Det er en medvirkende faktor til, at Coop så hurtigt som muligt vil have banken op at stå, så kunderne kan beholde deres kreditkort:

    »Entercard har nu meddelt, at de ikke er interesserede i at forlænge aftalen, og de ønsker at forfølge egne planer. Dette betyder i praksis, at alle medlemmer med Mastercard skal have udskiftet deres kort hen over sommeren. Det er derfor vigtigt at have en ny, attraktiv kreditkortløsning klar hurtigst muligt. Erfaringen med Entercard viser, at det er en mere langtidsholdbar løsning selv at kunne tilbyde Mastercard gennem en bank ejet af Coop,« fremgår det af Coops fortrolige forretningsplan."

    Hvilket jo fik det til at lyde som om at Entercard gør en ende på Coop Mastercards kort, og at Coop så ville redde deres medlemmer ved at tilbyde en ny løsning hen over sommeren.

    Men så melder Entercard ud i denne uge.

    “EnterCard Danmark og Coop er blevet enige om ikke at forlænge samarbejdet, når den nuværende aftale udløber 29. juni 2013.

    De nuværende CoopPlus MasterCard kunder fortsætter som kunder hos EnterCard og deres balancer vil fortsætte fremadrettet. CoopPlus MasterCard kunderne modtager EnterCards eget MasterCard, der hedder re:member, da CoopPlus MasterCard formelt lukkes samtidig med aftalen. Re:member MasterCard vil have samme vilkår og betingelser som det nuværende CoopPlus MasterCard og kunderne vil ikke blive påvirket af ændringen. "

    Det betyder jo at Entercard egentlig bare opsiger aftalen med Coop, men ikke arrangementet med Coops medlemmer.

    Og det store spørgsmål er jo så, hvorfor mange af Coops medlemmer vil så søge om Mastercard kredit i Coops bank, hvis de i forvejen skylder penge til Entercard? Det tvivler jeg på ret mange vil eller kan.

    #197982
    JydenForfatter

    GP.
    Du ser ingen grund til at benyttes Mastercard i Danmark.

    Det har du et stykke af vejen ret i, men der findes Mastercards der har tilknyttet ordninger der gør at det for kunden er den billigste løsning – når der er tilknyttet rabatordninger, cash back, bonusordninger osv. Så jeg afskriver ikke lige mine kort – der bliver fuldt betalt hver måned – lige med det første.

    #198000
    AnonymForfatter

    Igen, Alphamale. Jeg ser ingen grund til at Barclays Bank / Swedbank skal forsyne mig med et Remembercard, så det engagement bliver likvideret.

    Hvis man har et træk til den høje rente (som for øvrigt er 19,3% på Entercardet mod 16,9% på CoopPlus cardet) så er man ikke for smart. Det er simpelthen for dumt ikke at betale saldoen ud hver måned.

    For så vidt angår bonusordninger mv., så er der ikke meget at komme efter på Coop-kortet, hvorfor jeg afsamme grund satser på DJØF’s mastercard fremover. Kortet giver bl.a. rabatter i LIC, ILVA og meget mere.

    #198036
    HalliHalloForfatter

    Hvordan får man fat i sådan et DFØF-Kort?

    Jeg er dog kun medlem af forbrugsforeningen af 1889, men måske det også er nok til at få alle disse fantastiske fordele, der listes op?

    #198044
    AnonymForfatter

    Halli, Jeg har selv et IDA Kort som er der er det samme som DJØF-kortet. Blot anden forside 🙂

    IDA kort kræver medlemskab af IDA og DJØF-kortet kræver medleskab af DJØF.

    #198054
    AnonymForfatter

    Ja, IDA og DJØF kortet er det samme – begge dele leveres af Lån og Spar Bank.

    Halli Hallo, du kan ikke få et IDA eller DJØF kort, men du kan eventuelt forhøre dig i din nye bank, Nordea, om udsteder kreditkort til overførselsindkomstmodtagere.

    #198080
    HalliHalloForfatter

    Jeg er ikke medlem af DJØF, LIC eller IDA, så jeg er ikke berettiget til at få dette kort.

    Selv hvis jeg kunne få det, så ville jeg ikke have det, da jeg se at det stort set er de samme rabatter jeg får i forbrugsforeningen eller på min LO-Guld-Kort.

    Endvidere kan jeg se, at man kun får sølle 7 øre i rabat pr. liter benzin hos Q8, hvor jeg får ca. 60 øre på samtlige tankstationer, der tager MasterCard. Mere end 8 gange så meget!

    Så jeg siger pænt nej tank til et DJØF-Mastercard!

    #198124
    JydenForfatter

    HalliHallo,

    Hvad er det for en benzinaftale du bruger ?

    #198128
    testForfatter

    Nok en korte fra http://www.frifantasi.com

    #198134
    HalliHalloForfatter

    Jeg har ikke nogen særlig benzinaftale, men jeg et kreditkort gennem Santander Bank, hvor jeg hver gang jeg tanker får 5% rabat.

    Test, jeg skriver det selvfølgelig ikke, hvis det ikke er sandt.

    Kun et par gange har jeg skrevet noget i ironisk stil, men jeg tor nu nok at de fleste har forstået det, på nær test, generalen og Michael, der ynder at tage det frem igen og igen, men hver sin fornøjelse, for det rager mig en sk…..

    #198138
    testForfatter

    Spændende har du et link til den aftale, er det 5% ved alle tank stationer ?

    #198140
    AnonymForfatter

    Nu skrev du jo gennem flere år om hvor fremragende Amagerbanken og Eik Bank var, lige som du skrev (og her tror jeg faktisk du talte sandt) at du måtte gå den tunge gang til fogedretten efter Amagerbanken gik ned.

    At du konsekvent har spillet på den forkerte hest de sidste mange år, siger meget om din dømmekraft, eller mangel på samme.

    #198142
    testForfatter

    Hvis man virkeligt kan få et mastcard der giver 5 pct rabat på alle benzin stationer lyder det godt, nok for godt. Vi er nok mange der gerne vil se et link.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.