Er Norwegian Bank OK?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • KeltexForfatter
    Indlæg
  • #95422
    KeltexForfatter

    Er der nogle her, som har erfaringer med Norwegian Bank i forbindelse med indskud på opsparing?

    #222144
    BertelsenForfatter

    Jeg kan anbefale dem. Nemt at oprette med nemID.

    Men vær opmærksom på at du selv skal indberette indestående og renter til Skat.

    Se min tråd fra juni om samme emne:

    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/9053-norwegian-bank

    #222148
    KeltexForfatter

    Tak for tippet og linket, Bertelsen.

    #222232
    testForfatter

    At de åbenbart har vurderet at du ikke har råd eller at projektet er for usikkert er da ikke det sammen som at de vil af med dig.

    #222290
    kaminskyForfatter

    Nogen der ved hvordan man overføre til kontoen?

    #222294
    JydenForfatter

    Du får en OCR kode – som på et “giroindbetalingskort" du kan benytte i din netbank. Fungerer upåklageligt.

    #222316
    kaminskyForfatter

    Bøvl med at indsende brev til skat, dækker indskydergarantien , nej jeg dropper den bank igen.

    #222332
    kaminskyForfatter

    Man skal sende et porto brev til skat, det da lidt bøvlet. Skal man være bekymret over hvis ens pc bliver hacket, her dækker garantien ikke i Norge?

    #222336
    Lars KrogForfatter

    Jeg syntes også at det virkede lidt gammeldags, at man skulle sende et brev til Skat (i Viby var det vist).
    Så jeg scannede brevet ind og sende det fra min Skat login-side og bad dem så om – hvis det var dét der skulle til – at sende brevet videre til Viby-afdelingen.
    Jeg har da fået en besked om, at Skat i hvert fald har modtaget mit upload.
    Om det så også ender det rigtige sted?
    – Det håber og tror jeg da.
    Indtil jeg mod forventning hører det modsatte, er “problemet" derfor lige nu ude af mine hænder 🙂

    #222335
    Lars KrogForfatter

    Jeg syntes også at det virkede lidt gammeldags, at man skulle sende et brev til Skat (i Viby var det vist).
    Så jeg scannede brevet ind og sende det fra min Skat login-side og bad dem så om – hvis det var dét der skulle til – at sende brevet videre til Viby-afdelingen.
    Jeg har da fået en besked om, at Skat i hvert fald har modtaget mit upload.
    Om det så også ender det rigtige sted?
    – Det håber og tror jeg da.
    Indtil jeg mod forventning hører det modsatte, er “problemet" derfor lige nu ude af mine hænder 🙂

    #222338
    kaminskyForfatter

    Hej Ok jeg har netop rette og modtog den besked i dag, skal man sende det nu eller når det opgøres til Nytår?

    Jeg er ikke så glad for at deres garanti ikke dækker hvis PC en bliver hacket, hvad tænker du om det?

    #222340
    kaminskyForfatter

    Komplette til grin jeg skal indsende en blanket med indeståede saldo dvs sætter jeg mere ind på konto skal jeg igen sendet et brev til skat om den nye saldo, glem det. skod bank.

    #222358
    BertelsenForfatter

    Kaminsky: Det er nu ikke bankens skyld. Det er pga. de danske skatteregler. Og blanketten kan indsendes elektronisk til Skat via tastselv > kontakt > send email.

    #222362
    kaminskyForfatter

    Jeg hævde hele beløbet i går, de penge stå da fortsat på kontoen?

    De mails jeg sendt bliver ikke besvaret. Det her er en skod bank. Nu mangler det bare den konto ikke kan lukkes igen. Heller 0% end det her gøjler show!

    #223134
    kodenForfatter

    Det kan godt være jeg går glip af lavthængende frugter o.s.v.
    Men hvis jeg flytter 500.000 til Norwegian, så får jeg 0,75 mere i rente end i Nordea, som praktisk talt ikke giver rente.

    Det giver mig 3750 kr. i rente om året minus skat så er der vel ca. 2700 kr tilbage PÅ ET HELT år..

    Gider jeg det? Det ved jeg faktisk ikke rigtigt 🙂

    Kan godt forstå aktiemarkedet stiger som det gør med de renter…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.