Danske banker kontra Northern Rock

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #111672
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg kan se findes de samme forbehold i f.eks. Spar Nords aftale i § 12 og 13.

    #111674
    JydenForfatter

    Prøv at læse Skandiabankens alm. forretningsbetingelser sammen med dem for brug af netbank. Kmmer man så ikke også frem til de samme forbehold. Det er vist blot et spørgsmål om hvor tingene står.

    #111676
    AnonymForfatter

    Hmm!!!

    Uanset hvad, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret.
    Netop som netbank,er det da unægteligt et underligt forbehold at have, at de ikke hæfter i tilfælde af f.eks hacker angreb (oven i købet angreb mod selve banken), da vi som brugere jo ikke har nogen indflydelse på sikkerheden, udover at sørge for antivirus program, og iøvrigt holde vores login/password gemt af vejen.

    Hvis bankerne ikke mener sikkerheden er så tilstrækkelig, at de kan påtage sig ansvaret i tilfælde af misbrug, så bliver jeg da yderst betænkelig.

    Men hvordan kan man mon aftvinge netbanker et klart og forståeligt svar på, hvad de egentlig er ansvarlige for.
    At de mundtligt tilkendergiver at de vil dække, kan man jo ikke bruge til noget som helst.

    #111680
    JydenForfatter

    Jeg tror såmænd ikke det kun er netbanker men også den “Fysiske del" af banker der har disse forbehold, som det også fremgår af at forbeholdene tildels står i de almindelige forretningsbetingelser.Som det også er nævnt af en anonym ovenfor er det nok tildels et spørgsmål om hvordan det er redigeret.
    Jeg er selv kunde i både Northern Rock og Skandiabanken og er ikke nervøs for dette da jeg ikke har kunnet finde det anderledes nogen steder.
    Jeg har lige fundet en gammel aftale frem fra jeg var kunde i Alm. Brand Bank og der står de samme forbehold.
    Med de sidste 3-4 indlæg har har vi altså Spar Nord der mig bekendt kører på SDC, Northern Rock og Skandiabanken der kører på BEC og Alm. Brand Bank der kører på Bankdata altså 3 af de førende datacentraler i Danmark, så det er sikkert et almindeligt forbehold fra dem i forbindelse med kontrakterne med bankerne.
    Lad os høre når der en en der finder en bank der ikke har disse forbehold.

    #111682
    AnonymForfatter

    Jeg har egentlig ikke før været så obs. på sikkerheds regler mht. banker, men bare haft tiltro til at de havde styr på den del.
    Men med netbanking, og alle de tilfælde af misbrug i elektroniske systemer man iøvrigt hører om, bør man måske være lidt mere opmærksom på den slags.

    Så egentlig mener jeg da, at bankerne burde have så megen tillid til deres egne sikkerheds systemer, at de ikke var nødt til at fralægge sig ansvar i tilfælde af 3. parts misbrug.

    Som almindelig kunde i en “fysisk" bank behøver jeg jo ikke være opmærksom på dette problem, hvis jeg ikke bruger netbank.

    Angreb på elektroniske medier bliver jo nok ikke mindre i tiden der kommer, så jeg så da gerne klare regler, der fratager kunder risikoen for misbrug.

    #111686
    AnonymForfatter

    Jeg tror også du som almindelig kunde i en fysisk bank har dette problem med mærkelige ansvarsbestemmelser.
    Læs f.eks. alm forretningsbetingelser i Danske Bank § 16 – jeg mener de gælder for alle kunder uanset om de har netbank eller ej. Det tror jeg også der gør hos f.eks Alm. Brand Bank som er nævnt tidligere i tråden og alle andre abnker hvor det står i alm. forretningsbestingelser.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.