Dette emne
Erfaringer med Roger

Erfaringer med Roger

23-07-2017 16:40
Jyden
Er der nogen der har erfaring med betalinger via Roger.ai ?
25-07-2017 11:44
Jyden
Efter al denne spam prøver jeg igen.

Er der nogen der har erfaring med betalinger via Roger.ai ?
25-07-2017 13:31
test
hvorfor? det ser ikke umidelbart ud til at den kan mere ind min dansk bank app. Med den kan jeg nemt og hurtigt ta et billede af kodelinen på regningen.

hvem står bag den service og hvad sikkerhede har brugeren?
25-07-2017 13:33
test
ps:
Samtykke til at modtage reklame & tilbud fra roger & samarbejdspartner

nej tak siger jeg bare jeg holder mig til min bank og kaster mig ikke i armene på et APS i kbh der køre med underskud.
28-07-2017 21:53
Jyden
Hvorfor ? Fordi jeg afsøger de muligheder der er for at få nogle fordele og ikke støtte NETS og pengeinstitutterne med deres høje gebyrer, men selvfølgelig ikke for en hver pris, og det er derfor jeg her spørger om evt. erfaringer inden jeg kaster mig ud i det.

I et andet Forum er der flere tilfredse debatører der har fået store fordele ud af alternative betalingsmetoder.
28-07-2017 22:35
test
Gebyr på pbs og betaling af grip kort via netbank er da nul komma nul.

Husk nu hvor ledt det er at oprette en profil og udtrykke sin tilfredshed med nogen. Er ikke imponeret over Rogers ejere
22-08-2017 18:02
RogerChristian
Hej.
Først og fremmeste tak for interessen i Roger.

Mit navn er Christian Rasmussen og jeg er til daglig CTO i Roger. Roger består 12 ansatte med kontor i San Francisco og København. Jeg sidder til daglig med de tekniske beslutninger på et strategisk niveau og har primært fokus på sikkerhed og kunders data. Selve holdet er sammensat af folk med tidligere baggrund i blandt andet Cisco og Uber. Jeg er ked af vi ikke har formået at imponere dig endnu, men jeg er sikker på vi kan nå det endnu.

Ang. din tvivl om vores kerne value-proposition, nemlig regningsbetaling, er det faktisk et stort problem - både lokalt men også internationalt. En undersøgelse lavet af Wilke i 2017 for teleskabet 3 viste at op mod 70% af danskerne var utilfredse med betalingsgebyrer og med priser op til 49kr for et girokort kan man kun anerkende problemet. Roger mission er kort sagt at give vores brugere et værktøj til en relativ bekrymringsfri hverdag hvad ang. regningsbetalinger. De to store identificeret problemer i vores samfund indenfor dette felt, er manglende cashflow og selve processen/omkostningerne ved en givet betaling. Dertil kommer hele kreditor-bogholderiet internt i virksomheder, hvor Roger også vil kunne yde stor værdi med automatiseret processer.

Rent featuremæssigt har vi efter bedste evne prøvet at løse alt dette og bestemt også at være mere ledende end andre bank apps. Vi har introduceret afbetalingsmodeller så du let og simpelt kan swipe for at afbetale en faktura over flere måneder, vi har loyalitet-programmer som kan give dig en lavere rente hvorr vi ankender din financielle profil - ikke udfra hvor mange penge du har på din konto - men derimod hvordan du betaler dine regninger, en mere fair model i vores øjne. Betaler du til tiden vil dette gavne din rente osv. Yderligere frigiver vi inden for kort tid en komplet infrastruktur til regningsbetalinger for andre udvikler og et mere Business målrettet produkt.

Hvad ang. vores regnskab er det korrekt at Roger har generet et underskud hvilket I bund og grund kun i mine øjne er positiv, da vi derfor ikke har tjent på vores kunder som pt. kun er forbrugeren - denne model overlader vi til bankerne. Vores monetære indtjening vil komme fra virksomheder og deres brug af system, og derimed IKKE forbrugeren. Vores første test version af Roger Business er i luften og viser allerede gode tegn.

Håber det kunne svare lidt på dine bekrymringer, ellers er du mere end velkommen til at tage fat i mig direkte på christian@roger.ai eller komme forbi til en kop kaffe og hilse på holdet.
Co-founder og CTO af Roger.ai
Bosiddende i San Francisco, USA
22-08-2017 20:51
test
49 kr for at betale et Giro kort i Danmark? håber i har bedre oplysninger fra jeres andre områder.
22-08-2017 21:47
RogerChristian
Underordnet det reele gebyer er vi som sagt en samling danske iværksættere som blot prøver at skabe en bedre, gratis og mere fair model for forbrugeren. Finder du ikke servicen relevant er det heldigvis helt valgfrit :)

God aften.

(og tilbuddet om kaffe og en snak om vores løsning er stadigvæk gældende)
Co-founder og CTO af Roger.ai
Bosiddende i San Francisco, USA
28-11-2017 06:46
mbeservice
Hej Christian.
Jeg har en kunde der bruger jeres betalingsprogram, og siger at den regning jeg har sendt ham er betalt....jeg har bare ikke fået pengene endnu efter 14 dg....hvad kunne problemet være?
Mvh MB-Erhvervsservice
28-11-2017 07:35
RogerChristian
Hej mbeservice.
Ja umiddelbart er det svært at lokalisere direkte udfra dette men som sagt køres der adskillige millioner afsted om dagen i betalinger hvor ingen fejler så det kan skyldes han ikke har betalt den. Men jeg vil rigtig gerne får en fra vores team til at tjekke det op med det samme og vende tilbage. Har du en e-mail vi kan kontakte dig på?

God dag
Co-founder og CTO af Roger.ai
Bosiddende i San Francisco, USA
28-11-2017 07:48
mbeservice
Hej igen.
Det må du meget gerne. Kan du evt sende mig et eksempel på en kvittering for at betaling er udført. Han har sendt mig en kvittering som jeg lige så godt selv kunne ha skrevet
28-11-2017 10:23
test
skylderene har først betalt når du har modtaget pengene. At Roger evt. ikke kan finde ud at sende dem videre er ikke dit problem.

Hvordan kvitteringen ser ud er ikke dit problem

hvad grunden i øvrigt skulde være for at blandet roger ind i en betalting til en virksomhed i Haderslev fra en person i DK går stadig over min forstand, og det lyder som en dårlig undskyldning for ikke at betale.
28-11-2017 10:31
mbeservice
Han siger i har trukket pengene!!!
28-11-2017 10:42
RogerChristian
Hej. Det er meget muligt. Vi kan ikke kommentere på den eventuelle brugers adfærd eller om han har betalt, før vi lige har lidt mere information. Jeg vil meget meget gerne tage fat i sagen og få en fra vores hold til at kontakte brugeren og høre nærmere.

Jeg kan kun bekræfte igen at vi betaler for mange tusindevis af kunder hver dag og at de nødvendige betalinger ALTID bliver kørt. Det sagt vil jeg rigtig gerne hjælpe her og sørge for det bliver ordnet og afklaret hvad end der er sket.

Jeg anbefaler vi tager det på en lidt mindre offentligt. Du er meget velkommen til at skrive til mig på christian@rofer.ai og så tager vi næste step der.

God dag
Co-founder og CTO af Roger.ai
Bosiddende i San Francisco, USA
28-11-2017 10:50
RogerChristian
Vi er som sagt ikke på stående fod i stand til at vurdere hvad der er sket i sagen - både grunde manglende information i sagen, samt vi ikke kan gå i detajler om andre kunder - men kan kun på det kraftigste dementere at vi ikke håndterer betalinger korrekt. Vi har fra første dag haft den ypperst respekt for det segment vi navigerer os i og ved at håndtere folks penge/betalinger er ekstremt kritisk og skal fungere. Vi har investeret utrolige mange ressource i at sikre vi har en sikker, robust og skalerbar infrastruktur så jeg er ked af at lære at vi udstråler den opfattelse du muligvis har af Roger.

Vi tager det til os og vil arbejde på at gøre vires kommunikation bedre så vi forhåbenligt kan ændre din opfattelse.
Co-founder og CTO af Roger.ai
Bosiddende i San Francisco, USA
28-11-2017 10:56
test
mbeservice det er din kunde der skal betalt til dig og evt diskutere med Roger.

Det er din kundes ansvar at penge kommer frem til dig, ikke dit.

Det vil være i strid med dansk lov hvis roger på nogen måde udtaler sig til dig omkring den transaktion de evt har med din kunde.

lidt fra Rogers betingelser:

"Samtykke til at modtage reklame og tilbud
Du samtykker til at modtage reklame og tilbud fra Roger og vores samarbejdspartnere på relevante områder, herunder inden for forsikring, kreditgivning og telefoni.
Du samtykker til at modtage reklame og tilbud via digital kommunikation, herunder e-mail, sms, internt i Roger-appen og på Roger.ai, push-notifikationer på dine elektroniske enheder, og via telefonopkald.
Du giver dit samtykke til selskaber i Rogers koncern, herunder Roger.ai ApS og Roger.ai, Inc., samt vores respektive samarbejdspartnere."

"Roger fraskriver sig ethvert ansvar for din brug af Roger. Brug af Roger sker på eget ansvar. Du downloader og bruger Roger på egen risiko. Du er alene ansvarlig for eventuelle tab. Roger er ikke ansvarlig for eventuelt funktionssvigt hos os selv eller hos vores samarbejdspartnere, herunder Stripe."

og så kan man notere sig at betaligner sker via noget der heder strip der IKKE er underlagt dansk ret men britisk. Så hvordan man på nogen måde skulle kunde få sine penge igen hvis der sker en fejl hos roger må henstå i det uvisse.
28-11-2017 11:05
RogerChristian
Hej test.
Tak for uddybningen.
Det er dog ikke helt akkurat som det gengives. Vi benytter en kortindløser til at hæve det pågældende beløb og derefter vores egne protokoller og algoritmer til at sende beløbet videre. En kortindløser er nødvendigt for at
hæve beløbet og Stripe er en af mange af de sub-moduler vi benytter for at sikre et stabilt og robust system. Beløbet som hæves sendes videre i en transaktion til den respektive kreditor via vores egne algoritmer som er godkendt og verificeret. Roger ApS er godkendt af Finanstilsynet, som holder skarp kontrol med virksomheder som vores, så vi er bestemt underlagt dansk lov og bliver reguleret og overvåget. Heldigvis bliver spg om dansk lov aldrig relevant.

Som tidligere nævnt kan vi ikke gå i detajler på vegne af en anden bruger - og slet ikke gå i detajler om en sag på et forum og på ingen måde med en tredjepart.

Hvis du har andre spørgsmål, eller behov for en dybere beskrivelse eller gennemgang er du velkommen til at skrive direkte til min e-mail.

MVH,
Christian
Co-founder og CTO af Roger.ai
Bosiddende i San Francisco, USA
28-11-2017 14:20
test
tror lige vil gøre det helt klart igen hvad i selv skriver.:

"Roger fraskriver sig ethvert ansvar for din brug af Roger"


"Betalingskorttransaktioner
Vi samarbejder med betalingstjenesten Stripe, der håndterer dine betalingstransaktioner. Stripe er oprindeligt godkendt som betalingstjeneste i Storbritannien, og har overført den godkendelse til Danmark.

Stripe er underlagt tilsyn af det britiske finanstilsyn (FSA). Du kan få mere information ved at klikke her, herunder muligheden for at klage over Stripe som betalingstjeneste."

Fakta er at i intet ansvar tager for en en betaling der går galt og at i specifiket oplyser at jeres betaling formidleren er underlagt engelsk lov. Du linker sågar til FCA hjemme side.

Så jeg ønsker alle en rigtigt god fornøjelse med Roger og en evt retssag i DK for det ansvar i har påtaget jer i følge jeres forretningsbetingelser.

Personlug ville jeg aldrig drømme om at gi folk andgag til at sælge mine oplysninger videre eller til at accepter at jeg sku ringes op af alle mulige telefonsælgere for at få adgang til jeres dubiøse betaling platform.

Åber din forretnings plan indholder andre strategier ind at førsøge at bortforklare dine egne forretnignsbetingelser.
28-11-2017 14:42
RogerChristian
test, tak igen for din subjektive uddybende beskrivelse.
Det lader til der er lidt problemer med at forstaa begrebet kort-indloeser (betalingskorttransaktioner) og generelt selve konceptet - det beklager jeg. Igen kan jeg kun pege paa min tidligere besked som forklarer Stripe's rolle i vores backend. Det skal ikke ses som en "bortforklaring", da vi har intet at skjule - dog blot et svar paa dit spoergsmaal.

Vi vaerdsaetter din feedback af Roger, trods den negative tone. Vi vil tage den til os og forberede os. saa vi kan undgaa potentielle misforstaaelser i fremtiden.

Jeg haaber inderligt stadigvaek du vil tage i mod tilbudet om at komme forbi til en kop kaffe og moedes vores fantastiske hold, nu hvor du aktivt har skrevet her siden august, og derved tydeligevis har en stor interesse for hvad vi laver. Maaske kunne det endda vaere vi kunne fjerne dit negative indtryk.

Rigtig god dag,
Christian
christian@roger.ai
Co-founder og CTO af Roger.ai
Bosiddende i San Francisco, USA
Hent flere indlæg