Da BG Bank blev Dansk

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87617
    AnonymForfatter

    Så kom dagen hvor BG Bank blev til Danske Bank og jeg dermed fik “ny" bank igår. Jeg har gennem mange år brugt BG Bank uden at komme der særlig meget, men via netbank. I går var jeg der så tilfældigvis for at få vekslet noget valuta. Jeg må indrømme at jeg med de udtalelser der havde været de sidste par måneder fra diverse direktører i Danske Bank til TV og aviser, så havde jeg forventet mig nogle rigtig gode “overtagelsestilbud" da kunderne jo er lovet at få sammenlægningsgevinsten.
    Men ak og ve, da jeg spurgte om de ikke havde et godt tilbud på indlån fik jeg og vide at det havde de jo lige haft. Da de havde åbent for det de kalder et godt tilbud havde jeg ikke pengene – det er først nu, så det kunne jeg jo ikke bruge til noget. På forespørgsel om hvad det var for tiltag der skulle komme, fik jeg det svar at det vidste man ikke, men det var rigtigt at besparelsen ved sammenlægningen skulle komme kunderne til gode. Der hældes rigtig vand ud af ørerne.
    Nå men jeg kan da heldigvis her på My Banker finde gode indlånstilbud – helt op til 4,75 % kan jeg se, så der findes da andre græsgange. Så kan Danske Bank få lov at have mine små dankorttransaktioner hvis de synes det er sjovt.

    #111138
    AnonymForfatter

    Ja, du har forstået det: Det allerbedste tilbud fra Danske Bank er “Gå til en anden bank". Du behøver ikke at beholde dankortet hos Danske Bank. Det klarer fx Skandiabanken fint.

    #111142
    JydenForfatter

    Bare på med vanten med at skifte fra Danske Bank der kun vil det de selv vil.
    Northern Rock som jeg formoder du hentyder til med de 4,75 % og Skandiabanken er et perfekt match kan jeg personligt bekræfte.

    #111156
    fk2001Forfatter

    Ja, den kombination er vi vist nogle stykker der bruger efterhånden :-). Den bedste rente og ingen gebyrer.

    #111208
    AnonymForfatter

    Så må man da ikke håber det går som Cajus Petronius sagde:
    “Vi arbejdede hårdt, men hver gang vi begyndte at fungere, blev nye planer om omorganisering iværksat.
    Jeg lærte mig senere i livet, at vi er tilbøjelige til at møde enhver ny situation gennem omorganisering. Og jeg lærte også, hvilken vidunderlig metode dette er til at skabe illusion om fremgang, mens det i virkeligheden forårsager kaos, ineffektivitet og demoralisering."

    Skulle det ske bliver der vel ingen besparelse.
    Derfor er jeg flyttet væk når nu anledningen er der.

    #111228
    AnonymForfatter

    Ja den oplevelse var jeg også ved at få midt i februar da jeg med et ældre familiemedlem i Sønderjylland var med inde for at oprette en højrentekonto. Vedkommende har været kunde i BG Bank i en menneskealder, men det passede bestemt ikke banken at skulle flytte penge der stod der i forvejen over på en højrentekonto. Gad vide om personalet fik bonus for at flytte så få penge som muligt over til højere rente – det var i al fald den tanke der gik gennem hovedet på mig. Desværre kan det ældre familie medlem ikke bruge netbank, men er nødt til at have en fysisk sted hvor vedkommende kan hæve penge nu og da.
    Mojn.

    #111294
    AnonymForfatter

    Jeg gad nok vide hvad kunderne får ud af det. Jeg har lige været inde på Danske Banks hjemmeside og så vidt jeg kan se får man ringere rente på “lønkonti" end man gjorde i BG Bank. Det kan godt være gamle BG Bank kunder i første omgang holder renten for der er en række produkter der er lukket for “nysalg" – læg mærke til “Salg"
    men for nye kunder ser det ud til at være ringere. Det er dog meget uignnemskueligt med betegnelser for konti der ligner hinanden til forveksling. Hvor gøre noget nemt når man kan gøre det uigennem-
    sigtigt.
    Nej man skal se sig rigtig godt for.

    #111388
    JydenForfatter

    I Jyllands Posten idag den 21.4.2007 er der i avisen og også på deres netavis en artikel om “Kamp om uge bankkunder" Det fremgår her at unge tilbydes væsentlig bedre vilkår i bl.a. Danske Bank end ældre kunder.
    Danske Bank udtaler at “sådan er konkurrencen".
    De vil have fat i nye kunder, skidt med dem der har været kunder i mange år. Sådan er det bare når først folk er kommet ind i folden, så behandler man dem med ligegyldighed fra Danske Bank og en stor del af bankverdenen.
    Hvad er det der holder folk tilbage for at skifte væk fra nogen der ikke behandler kunderne godt. Jeg fatter det ikke.
    Læs mere på http://www.epn.dk/finans

    #111462
    JydenForfatter

    Jamen servicen i den Danske Bank via deres “kundeservice" er rystende. Har på vegne af et ældre familemedlem været i forbindelse med dem idag via telefon til deres “Kundeservice" – en forbandet opfindelse, hvor man ikke kan svare på noget som helst, men blot lave en aftale om et møde. Tonen blev dog heldigvis en anden da jeg fik den sædvanlige medarbejder.
    For mig selv har jeg været igennem pr. mail da Danske Bank ikke som beskræftet pr. skift havde lavet en overførsel mellem 2 konti. Godt nok er der nu kommet en beklagelse på mail og overførslen er ordnet, men ikke med valør den dag det skulle være sket men idag, så man kan begynde forfra. De prøver ikke bare at score på gebyrer men også ved manipulation af rentedage.

    #111478
    AnonymForfatter

    synes det mest grotekste er man ikke kan se længere tilbage end til 0406 i db og nodea, ellers koster det timeløn på 750 + gebyr kan jo selv gøre det via netbank 🙂

    #111612
    AnonymForfatter

    Åh hvor er det synd for Peter Straarup og Danske Bank at det har kostet dem renter at lave deres højrentetilbud, som de giver udtryk for i deres kvartalsregnskab idag.
    Det vil jeg ikke have siddende på mig, så nu vil jeg straks flytte min konto til Northern Rock og selv få en højere rente. Det har jeg endnu ikke fået gjort. Jeg håber så også at gebyr-Peter så bliver glad.

    #111618
    fk2001Forfatter

    Det gør han jo nok. Dine penge er nok udlånt til en lavere rente end du får, så er det jo en underskudsforretning som banken engenligt slet ikke kan være tjent med. Normalt er mindst den ene part glad for en handel, men i dette samarbjede taber I åbentbart begge to penge, så det kan da kun gå for langsomt med at ophæve dette – og flytte til Northern Rock.

    #111620
    fk2001Forfatter

    Var det i øvrigt ikke noget med at der var rentegaranti til en hvis dato? Hvis dette er tilfældet foreslår jeg at du tilbyder banken at opsige aftalen mod at de betaler dig to procent af saldoen. I kan herefter gå hver jeres veje. Du smutter en tur til NR, og banken åbner dørene på hvid gab for gennemsnitsdanskeren.

    #111642
    AnonymForfatter

    Nej, Danske Banks “Højrentekonto" er ikke med rentegaranti, så dit forslag går nok ikke. Peter Straarup vil dog nok påføre sig en masse omkostninger fra alle dem der skal have kontoen flyttet når vi når 1. marts 2008 og den udløber. Disse “engangsknald" kan folk jo ikke bruge til noget.
    Danske Bank er efterhånden ikke til at finde ud af med deres udtalelser til pressen. Den ene dag vil de have kunder under 25 år, og forventer de vil blive kunder resten af livet, uaset hvordan man behandler dem. Næste dag vil de have velhavende kunder. En anden dag ser de konkurrencen i øjnene og mener “de gode gamle dage " er idag da der vil komme flere udenlandske banker med gode tilbud.
    Og endelig vil de den ene dag efter den anden komme med rigtig gode tilbud til deres kunder – uden at der sker noget.

    #111646
    fk2001Forfatter

    Ja, de virker desperat for at øge omsætningen. Man må jo også sige at de (bankerne generelt) har været meget kreative med måden på at øge indtjeningen. På et tidspunkt kan man simpelhen ikke vride kunderne for mere, og så skal nye kunder ind ad døren. Og dette er svært. For danskerne har jo nærmest indgået ægteskab med deres bank. De få der ikke er gift med banken kan kapres, det kræver bare at man tilbyder noget der er bedre end de andre – og det gjorde DB så – men de glemte sku nok at den type kunder ikke automatisk underskriver en ægteskabskontrakt og hører ind under – hvad kommer nemt også går let – specielt hvis forholdet knirker lidt og man ikke får hvad man kom for. Højre udlånsrente og nul indlånsrente er nok deres bedste håb i den nærmeste fremtid, men bankboblen rykker nærmere, og så er det med at komme væk hvis man er investorer.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.