Det er nat med Finansnetbanken, hvilket Halternativ ?

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Indlæg
  • #220044
    AnonymForfatter

    Nedenfor en formulering fra prislisten hos Jyske Bank om depotgebyr. Ifølge denne er det altså kun ved aktier og investeringsbeviser at gebyret nedsættes. Ikke ved (danske) værdipapirer generelt.

    “Prisen for VP-kontoadministrationen nedsættes forholdsmæssigt efter antal fondskoder, hvis depotet indeholder aktier og/eller investeringsbeviser registeret i værdipapircentralen."

    Eller er der en ændret formulering på vej ???

    #220226
    HalliHalloForfatter

    Erik skrev:

    “Nu har jeg så fået en mail fra Finansnetbanken, hvor de fortæller mig at der _ikke_ fremover er gebyr på 55 kr. /år pr. depot, såfremt man alene har danske aktier eller værdipapirer i depotet. "

    Hvad andet kan man have i sådan et depot? Er bare lidt nysgerrig.

    Du skriver at det ikke bliver dyrere, men hvis du handler, så bliver det da lidt dyrere, idet man skal betale 0,15% i forhold til nu 0,10%.

    Flere skrev i starten af tråden, at de nu ville flytte til Basisbank, men hvad får de ud af det? Jeg kan ikke se fidusen, idet deres handelsomkostninger også er 0,15%. Men måske nogen kan forklare mig det, tak!

    #220228
    -Erik-Forfatter

    eriklil : den formulering du har citeret er den der bliver ændret – det har de i hvert fald oplyst til mig.

    Hallihallo.
    Det har jeg ikke kigget efter, jeg bruger kun depotet til en enkelt langsigtet position.
    Resten af mine aktier har jeg stående hos DeGiro og Nordnet.

    Basisbank er som jeg lige husker det også for dyre på aktiehandel.

    Tankerne om at skifte til Basisbank indkluderede for mit vedkommende ikke aktiehandel.

    #220488
    BecoolForfatter

    Hej

    kig på http://www.pengepriser.dk de har et værktøj hvor du ved hjælp af svare på nogle enkelte spørgsmål, får nogle du sammensigninger.
    PS. udbydes af Finansrådet.

    #220498
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes nu ikke den service er særlig god, men man kan vel ikke forvente andet af en interesseorganisation, der vel mere eller mindre er pålagt af folketinget at lave sådan en sammenligningsmulighed.

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.