Det er nat med Finansnetbanken, hvilket Halternativ ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 35 i alt)
  • -Erik-Forfatter
    Indlæg
  • #95209
    -Erik-Forfatter

    Hej.

    Jeg har netop med beklagelse modtaget meddelelse fra Jyske Bank om at finansnetbanken ophører, og at
    – mit kundeforhold pr. 16. maj vil blive overført til Jyske Bank, BRF afdeling
    – og at Jyske Banks priser for privatkunder vil være gældende.

    Dvs. fjernservicebank til murstensbankpriser.

    Har i et godt budt på et alternativ ?
    – En diy, gør det selv, low service, fjernservicebank uden nogen dikkedarer, ud over bankforretninger. En bank der ikke bruger penge på pjat.
    – Har brug for visa/dankort, netbank, lønkonto – og ikke andet.
    – Så lave gebyrer som muligt
    – Renter er ligegyldigt, jeg skal ikke låne, og har opsparing fint placeret andre steder.

    Jeg har flg. i kikkerten
    – Coop bank
    – Basisbank
    Nogen der har screenet markedet ?

    Mvh Erik

    #219704
    AnonymForfatter

    Hmm – jeg troede deres intregration af platformen skulle udvide kundemassen og ikke indskrænke den med gebyrer – er du sikker på den bliver dyrer?

    Måske det er for at gøre den rentabel, hvis der er mange en-konto-kunder…. Jyske Bank er en virksomhed, ikke et offentlig organ.

    #219710
    -Erik-Forfatter

    En grundkonto koster iht. Jyske Banks prisliste 45 kr. pr. kvartal, og 0 kr. i Finansnetbanken, så ja, det bliver dyrere.

    Jyske bank driver en række filialer som de også reklamerer med er indrettet som kaffeklubber, de tilbyder rabat på koncertbilletter og en masse andet dingel dangel som jeg ikke har brug for, og ikke vil være med til at betale for – det er ikke det samme som at jeg efterlyser en bank der er en offentlig virksomhed.

    #219712
    thsvForfatter

    Hvis du er medlem af Coop, så skift til Coop Bank, gebyrfri på de ting du nævner og med mulighed for kassekredit til ca. 10% i rente.
    Ellers kan Basisbank også bruges, der er sikkert flere, som andre debattører kan opliste.

    Jeg bruger begge disse 2 banker, Coop til daglige indkøb (rådighedsbeløbet) og Basisbank til min løbende, beskedne opsparing.

    #219716
    hundemandenForfatter

    Det er lidt vemodigt at have været med helt siden Skandiabanken blev til Eik Bank og siden hen Finansbanken og nu forsvinder det hele så over i gebyrgribben Jyske Bank.

    Min kone og jeg har her til aften udfyldt ansøgningsskemaet om basispakken hos Basisbank, men hvorledes foregår et bankskifte i virkeligheden??? Skal vi selv flytte vores beløb manuelt og hvordan flyttes vores lille aktiedepot??? Er det noget Basisbank ordner for os??? Jeg syntes ikke lige den praktiske flytning beskrives på Basisbankens hjemmeside. Ved du det?

    Priserne i Basisbank levner ikke tvivl hos os og jeg undrer mig over at jeg ikke har skiftet før.

    Priser:

    Visa/dankort – 2 stk. gratis + intet årligt gebyr

    Gratis hævninger i alle DK automater

    Rente på alle konti incl. lønkonto 0,2%

    Pris for overførsel til EU konti kr. 20

    Jeg ville egentlig have valgt Coop bank, men de tilbyder ikke at man kan sende penge til udlandet via Eban/Swift så det duer ikke for os.

    #219718
    AnonymForfatter

    Samme her.

    Tror Jyske bank forregner sig – Skandiabankens kunder er/var en flygtig skare….

    Jeg investerer en smule og kan se (ud over alle de andre gebyrer) at dette også bliver en del dyrere.

    #219722
    -Erik-Forfatter

    Skandiabankens kunder har i hvert fald det til fælles at de har prøvet at skifte bank mindst én gang 🙂

    Vil anbefale Nordnet til investeringer, de håndterer også pensioner.
    DeGiro hvis du handler meget, eller udenfor norden, og selv kan indberette til skat
    – eller man kan også bruge dem begge.

    #219732
    J LarsenForfatter

    Hvad vil du med en grundkonto?

    En lønkonto er gratis, men det kræver at de vil give dig et dankort.

    #219734
    HalliHalloForfatter

    Hej Erik,

    jeg står i samme båd, koster det virkelig 45 kr. i kvartalen, det er sørme dyrt.

    Jeg har også et depot med ca. 10 forskellige aktier, hvor skal jeg flytte dem hen, og hvad koster det?

    Hvad koster det at flytte en fondskode? Er det billigst at flytte, mens det hedder Finansnetbanken?

    Og vil I alle anbefale Nordnet? Eller er Basisbank ligeså billig?

    Jeg håber du kan hjælpe mig Erik og måske andre, der har sat sig grundigt ind i tingene.

    Bor du i øvrigt i Lyngby, siden du får filial på BRFs hovedkontor. Er det ikke der Finansnetbanken bor nu?

    #219740
    Lars K.Forfatter

    Jeg skiftede selv i formiddags.
    Var faktisk med i en del år, stort set helt fra Basisbank’s start?
    Skiftede så til Skandia Banken, og røg med til Eik Bank og Finansnetbanken.
    Nu har jeg så valgt at komme “hjem" til Basisbank igen 🙂

    #219744
    PD 99Forfatter

    En lønkonto er gratis hvis man kan få et Visa/Dankort.
    Tilsyneladende er der ikke krav om løn-indgang på lønkontoen.

    #219746
    HalliHalloForfatter

    Hej Lars, hvad sparer du så alt ialt? Og den bank går ikke fallit?

    Jeg håber nogen kan hjælpe med mine spørgsmål?

    Erik, du skriver at en almindelig grundkonto koster 45 koster i kvartalen, og det vil jeg ikke betale, så må jeg vel hellere også flytte over til Basisbanken, men rådgivning udbedes venligst. Eller er der noget der bedre end den? Hvad med Nordea som fordelskunde? Nogen der har erfaringer med den bank?

    #219748
    HalliHalloForfatter

    Tak, PD99

    Hvorfor sætter du dig ikke ordentlig ind i prispolitikken før du opretter en så omfattende tråd, Erik? Jeg blev helt bange.

    Men måske du har en anden skjult dagsorden med dit indlæg?

    #219794
    -Erik-Forfatter

    Jeg har lige erfaret at en grundkonto ikke er obligatorisk, så jeg beklager at jeg tilsyneladende har læst deres prisliste forkert.
    Jeg har telefonisk fået oplyst at der er et gebyr på 55 kr. pr. depot. Det gælder værdipapirdepot, og muligvis også et sikkerhedsdepot oprettet i forbindelse med prioritetskreditten/boligkreditten fra Skandiabanken.

    #219796
    Lars K.Forfatter

    Hej Hallihallo.
    I mit tilfælde er det nok ikke det helt vilde, jeg sparer.
    – Jeg har ikke nogen gæld 🙂
    Men jeg har løbende gennem årene fulgt Basisbank, og jeg synes bestemt, at de har været konkurrencedygtige hele tiden.
    Om de skulle gå konkurs bekymrer mig ikke så meget. Jeg har ingen aktier i firmaet, og min opsparing holder sig pænt under de magiske 750.000 kr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.