er der nogen der kender økonomicentret?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 119 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87562
    AnonymForfatter

    Jeg sidder og har meget brug for noget god finansiel rådgivning i forbindelse med en dårlig økonomi. og på nettet er jeg faldet over en hjemmeside fra økonomicentret i århus. er der nogen der har kendskab til stedet eller kender nogen der har?
    Hvis i kender nogen der tager ud og hjælper folk med rod i økonomien, må i også gerne lige give et tip. På forhånd tak.

    #110496
    AnonymForfatter

    Kender dem ikke, men se http://www.kandu.dk/spg24687.aspx

    Min egen fornemmelse er at du kan nå lige så langt med en fornuftig mand i din omgangskreds (eller en tilfældig revisor) som tør sige hårde ting til dig. Fx: Hvis du køber/anskaffer det, så kommer du aldrig ud.

    #110510
    AnonymForfatter

    Hvor chauvenistisk af dig Henrik! 😉 (jeg ved godt hvad du mener).

    #110516
    AnonymForfatter

    Griner…Og så på Kvindernes Internationale Kampdag!

    #110534
    AnonymForfatter

    Rettelse: Et fornuftigt menneske.

    Ikke desto mindre har der lige været fremme i medierne, at kvinder ikke interesserer sig for økonomi (eller var det investering?), så måske alligevel. Det er heller ikke følelser og medfølelse der er brug for her, men kolde rationelle overvejelser. Men derfor kan det godt være en rationel kvinde der træder til. Helst billigere end ‘Økonomicenteret’

    #154988
    AnonymForfatter

    jeg skriver fordi du er i tvivl om øko-centret, man skal også passe på med den slags, jeg har været med i ‘ØC’ fra 99, og har med deres hjælp fået en rigtig god økonomi, deres betingelser for at hjælpe, er i forhold til søvnløse nætter uvurderlige.
    Min økonomi er for længst kommet på ret køl, jeg har beholdt mit hus, (hang i en tynd tråd) har hele vejen igennem haft penge til alt nødvendigt, tandlæge, fornyelser i hjemmet, såsom ny seng, nyt tv, ny bil, alt hvad der har været brug for, har da set nogen har klaget over de ikke havde penge nok, men det havde de vel heller ikke da alt kørte skævt, ALDRIG har jeg skullet tigge om noget, Aldrig har jeg været igennem, at skulle vende vrangen ud af mig selv, for at få 1000 kr. ekstra en måned, og ALDRIG har det været ydmygende som det var i banken, hvor man sad over for en 20årig der nærmest fortalte en man var dum, for derefter, når man havde totalt blottet, at få nej, du er ikke god nok, vi er blevet behandlet med stor respekt og forståelse for at det kan gå galt for enhver.
    Efter genopretningen af vores økonomi, bad jeg om at kunne fortsætte hos dem, og droppe det banksystem der ABSOLUT IKKE ville hjælpe medmindre du nærmest havde en fed konto som garanti for deres udlæg, vi slap for at gå tiggergang, og økonomisk har vi det så godt som nogensinde, samtidig kan du tale med dem om alt uden at det nogensinde bliver pinligt.

    Det bygger på gensidig tillid, og er det bedste vi nogen sinde har gjort for os selv, du får en budgetkonto, helt normalt, du får en bankkonto, (dit rådighedsbeløb)du kommer ovenpå økonomisk, og i takt med din gæld forsvinder, stiger dit rådighedsbeløb, fra dag 1 er dine problemer simpelt hen løst, de kontakter dine kreditorer, og du slipper for grimme skrivelser, indtil alt er kørt ind overtager de alle forhandlinger.

    Meld dig trygt til dem, men vær ærlig omkring alt fra starten. selvfølgelig koster det penge, men det gør banken sandelig også, øko-centret lægger ud når der mangler, banken sender regningerne i hovedet på dig igen hvis der ikke er nok på budgetkontoen.

    Kan kun sige held og lykke med det
    en rigtig glad kunde gennem 11 år, og jeg bliver der….

    #154996
    AnonymForfatter

    Inden man kontakter Økonomicenteret bør man nok lige tjekke gæld.net!
    Log ind – det er gratis – og lav en søgning, og læs i øvrigt under “Pas På".

    #166488
    AnonymForfatter

    Hej . Alfredsmor. Jeg kender rigtigt godt ØkonomiCenteret i århus , desværre ikke for noget godt, jeg har en person her ved mig som har været i klørene på dem, vi har lige netop opsagt samarbejdet med dem her i DEC 2010, nu truer de med politianmeldelse osv forde han skylder dem nogen penge,de mener det er ulovligt at skifte sin nemkonto til en anden bank.
    Jeg hjælper gerne med at få styr på økonomien, lave budgetter, kreditor lister m.m. Hilsen Ronni D Hansen

    #166550
    Mor51Forfatter

    Alfredsmor bad om hjælp allerede i 2007, kan jeg se, men da emnet er et af de mest læste, vil jeg alligevel komme med mit råd, som (også) andre måske kan få glæde af.
    Hvis jeg var endt i en økonomisk svær situation med et oprigtigt ønske om at gøre noget ved tingene, ville jeg nok starte med at henvende mig til Forbrugerrådets gældsrådgivning, som er gratis. De har en landsdækkende telefonrådgivning hver onsdag kl. 14-16 på tlf. 25560033 og også 4 centre i henholdsvis København, Odense, Aalborg og Esbjerg, hvor man kan henvende sig. De er bemandet med frivillige, ulønnede medarbejdere, som er uddannede eller studerende (f.eks. bankrådgivere, økonomer, jurister og socialrådgivere). Der er dog betingelser for at få rådgivning her: Man skal være gældsramt og have en lav indkomst og et lavt rådighedsbeløb.
    Jeg faldt tilfældigvis over deres hjemmeside, men kender iøvrigt ikke noget til dem. Jeg kunne dog forestille mig, at man nok ikke skal regne med, at de vil gå ind og “styre" ens økonomi, men at det nok mere er “hjælp til selvhjælp". Men hvis man er motiveret for at ændre på sin situation, kan man sikkert få mange gode råd og ikke mindst hjælp til at få overblik over økonomien (igen). Og så er det jo som allerede nævnt gratis.

    #166564
    AnonymForfatter

    alfredsmor

    Jeg vil gerne skimme din økonomi igennem uden at det skal koste det store.

    Baggrund:

    Revisor ved mellemstort revisionkontor på fyn.

    #166566
    AnonymForfatter

    Havde ikke lige set at tråden var fra 2007. Men jeg står da gerne ved mit tilbudt, hvis du eller andre skulle have brug for det. Det er dog en hobby, så jeg kigger kun på en persons økonomi af gangen.

    #168804
    AnonymForfatter

    er i økonomicenteret men vil gerne ud, mangler blot at finde en bank der vil hjælpe. vil sige de har hjulpet meget og jeg har obverblikket nu, men samarbejdet fungerer ikke efter jeg er gået fra min mand og har fået ny rådgiver. de glemmer at betale nogle af mine regninger og har andre problemer med dem

    #168806
    AnonymForfatter

    Hej Carina.

    Jeg er rådgiver fra en af deres kunder, det første vil jeg sige, se og komme væk i en fart, og la vær med og oprette lån hos dem, for som den kunde jeg taler om, han ville blive politianmeldt hvis han flyttede sin nemkonto til anden bank, så ville økonomicenteret melde ham, vi har dog lavet en fornuftig løsning, men han hænger stadig på kr 5052 pr mdr til dem.
    Nu kender jeg ikke din sag, men prøv om du evt kan finde en bank til din nemkonto og en konto til og betale regninger fra, du kan nok ikke oprette nogen form for PBS i den nuye bank, det klarer du nok, bare komme vidre.
    Du er velkommen til og kontakte mig, hvis du har brug for mere hjælp eller rådgivning til hvordan du kommer vider.

    Mvh Ronni Hansen. ronnihansen@live.dk

    #169108
    AnonymForfatter

    har været i kløerne med økonomicentret siden april 10 det går rigtig rigtig dårlig den har pt. tjent 60000 kroner dette kunne kreditorer brugt vi får altid ekstra rådighed selvom man er syg førtidspensiost og helle ikke ekstra penge til transport dette skal bruges til div. genoptræning , kan heller ikke få noget til tandlæge det er ikke det som vi havde troet . først laver de aftaler så låner de os penge til at betale da der ikke altid er penge til aftaler de laver, samtidig laver de også deres egne regler de sige man tager 2 mdr. fri til kreditorer de sender mail og skal da have ok fra kreditorer, men hvis de ikke for ok fra nogle kreditorer betaler de ikke , så bliver vi ringet ned da de siger at der ikke er lavet aftaler det resultere at de gode aftaler de havde lavet er nu nul samtidig at der nu kommer inkassoomkostninger, hvordan kommer man ud og hvordan får man en ny bank selvom man er i rki idag altså nu har vi 500 kr. til resten af måned. min mand er også førtidspensiost. håber at få et posetiv svar.

    #169110
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke du burde henvende dig i den bank, der ligger nærmest din bopæl, og forklar dem sagen, hvorefter du uden videre vil få oprettet en ny Nemkonto m.v.

    I øvrigt er lidt svært at finde ud af hvad du egentlig vil udover at oplyse at du er yderst utilfreds med Økonomicentret eller hvad det nu hed. Men du må jo selv have henvendt dig til dem for at få hjælp på et tidspunkt, og enhver ved vel at sådanne firmaer bør man holde sig langt, langt fra.

    Af skade blir man klog, men sjældent rig.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 119 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.