Kreativiteten i rentekrigen

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #111396
    fk2001Forfatter

    Det er egentligt ligegyldigt hvad bankerne skriver og siger. Det er menneskerne der i sidste ende bestemmer hvilke banker der skal overleve, og desværre er mennesker meget konservative de forkerte steder, og beholder gerne den samme bank i hele deres liv fordi “sådan har de jo altid gjort". Samme gælder indkøbsvaner, bilvalg, jobvalg osv osv. Jeg behøver ikke se længere væk end min egen familie. De kunne være meget bedre stillet i dag hvis de havde foretaget blot nogle få ændringer gennem livet fremfor blot at beholde hvad de jo blot havde. Det er uden tvivl et “typisk dansk" fænomen, men det forekommer også i de andre lande jeg har boet, blot ikke i så vidt en udstrækning.

    #111416
    AnonymForfatter

    Ja, her er der flere tegn på “typisk dansk fænomen":

    I følge http://www.version2.dk/artikel/2183 ligger Danmark nr 28 ud af 30 når det gælder anvendelsen af en ny internetbrowser. Så “fænomenet" gælder også valget af teknologier.

    Vi har også oplevet “fænomenet" med vores lånetjeneste: de fleste er begejstrede, og synes at det er en “rigtig god ide" (der er selvfølgeligt nogen, som er negative). Dog vil de “begejstrede" personer helst følge udviklingen af vores tjeneste fra sidelinjen og vende tilbage når andre har afprøvet den! Denne indstilling ses både hos professionelle(f.eks. journalister) og almindelige mennesker.

    Der er måske gode grunde til hvorfor Nokia startede i Finland og ikke i Danmark …

    Mbh
    Robert/FairRates.dk

    #111588
    AnonymForfatter

    Ja og Sparekassen Sjælland omdeler telegrammer med reklame i kirkerne – der er åbenbart næsten igen grænser.
    Når vi så kommer til kreativiteten med hensyn til renter, så reklamerer Basisbank med 4,25 % i store annoncer. De glemmer blot at skrive, at hvis man skal havve 4,25 % skal der stå over 1.000.000 kr. på kontoen. For mange en ikke uvæsentlig oplysning.

    #111598
    AnonymForfatter

    På hjemmesiden annoncerer basisbank med “fra 3,60 til 4,25%". Den formulering synes jeg er i orden. Een krone gir 3,6% i rente og 4,25 er faktisk opnåelig – måske ikke for mange, men dog opnåelig.

    Værre er http://www.al-bank.dk der reklamerer med “Højrentekonto – op til 4,125 % om året" – en rentesats der er uopnåelig.

    Når en ferie-annonce siger ‘fra…’, så forventer jeg at NOGEN (ikke nødvendigvis mig selv) kan opnå den pris. Når en bank-annonce siger ‘op til …’, så forventer jeg at NOGEN (ikke nødvendigvis mig selv) kan opnå den rente.
    Det kan ingen i al-bank. Jeg har bedt dem og finanstilsynet stoppe annonceringen, men uden held.

    JEG OPFORDRER TIL BOYKOT AF AL-BANK

    #111602
    JydenForfatter

    Den med Arbejdernes Landsbank er helt grotesk og utroværdig. Hvis ikke Finanstilsynet i deres undersøgelser af denne markedsføring kommer frem til at den er ulovlig, ja så ved jeg ikke. Al-bank er sortstemplet hos mig som utroværdig.

    Basisbanks annonce er efter min mening meget kreativ, men det er rigtigt at oplysningerne findes på deres hjemmeside.

    #111662
    AnonymForfatter

    Det er ligefør denne tråd er uaktuel idet der jo faktisk ikke læbgere er nogen rentekrig. Bankerne sidder jo bare og hygger sig og laver lidt karteller eller kaffeklubber eller hvad sådan noget nu hedder. Vi må selvfølgelig lige have Finanstilsynets afgørelse om markedsføringen med.
    Men eller forsøger Alm.Brand Bank sig jo med 4,33 % men igen med bindinger. Jeg var selv så dum ved samme tid sidste år at binde mine penge i Alm.Brand Bank godt et år til 3,33% hvilket jeg naturlig vis bittert har fortrudt, men når de frigives om ikke så længe, ja så går turen jo sikkert til Northern Rock uden nogen bindinger til 4,75 % medmindre der er kommet en ny rentekrig inden.
    Morale bind ikke dine penge medmindre du er sikker på at renten falder.

    #111666
    fk2001Forfatter

    Det lyder fornuftigt, men så bør man nok hellere købe obligationer og score en skattefri kursgevinst i stedet.

    #137936
    JydenForfatter

    Arbejdernes Landsbank har ifølge Business.dk idag fået en påtale fra Finanstilsynet for deres markedsføring af en konto.
    Utroligt at der altid skal overdrives om den rente mangiver.

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.