Indlånstilbud – mens vi venter

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #94106
    JydenForfatter

    Mens vi venter på hvad der kommer af tilbud fra Santander og Ikano Bank – er der så nogen der kender gode lokale indlånstilbud i øjeblikket ? Jeg er opmærksom på Basisbanks højrentekonto og Skjern Banks Højrente trappe 2017, men er der nogen der har konstateret andre.

    #204246
    thsvForfatter

    Min beskedne opsparing ryger ihvertfald over i Basisbank, efter at Finansnetbanken har sænket renten til 1% på deres Premeriekonto. Bemærk, ingen dekort indenfor 14 dage efter renteændringen d. 10/1:
    https://www.finansnetbanken.dk/nyheder/finansnetbanken-aendrer-renten/

    2% pa. med et års binding er et godt tilbud for tiden. Oprettelsen er dog lidt tung med et brev med betingelser, så der går let en uge eller mere.

    #204342
    thsvForfatter

    Og Basisbank har ligeledes en opsparingskonto uden binding til 0,75%, det er noget bedre end Coops 0,5%, hvis man har penge man ikke vil binde.

    #204346
    ToftenForfatter

    Hmm…..vi får 2% uden binding af hele saldoen. Det er en lokal Sparekasse, men det har krævet “forhandling" og man har styr på sine ting.

    #204354
    HalliHalloForfatter

    I skal nok ikke regne med de helt store renter hos hverken Santander eller Ikano på en konto uden opsigelse, jeg vil skyde på højest ca. 1,30% i bedste fald, men nu må vi se.

    I øvrigt går jeg ud fra at Mybanker hver eneste dag checker markedet, så hvis f.eks “SparVorBasse" en dag kommer med et attraktivt tilbud på en høj indlånsrente, så kan man allerede se det på denne side under opspringsprodukter dagen efter.

    Eller forholder det sig ikke således?

    #204502
    HalliHalloForfatter

    Mit spørgsmål ses endnu ikke at være besvaret, nogen der kan hjælpe?

    Tak på forhånd.

    #204518
    thsvForfatter

    AL-FormueFLEX-Privat
    https://www.al-bank.dk/?id=2494
    giver op til 1,12% i rente uden binding, kræver dog et højt indestående, da de første 25K forrentes med 0,25% og resten med 1,15%.
    6 årlige hævninger uden gebyr.

    #204888
    JydenForfatter

    Tak til thsv for indput.

    Jeg er de sidste dage selv observeret at par lokale tidbud som jeg ikke synes umiddelbart dukker op under søgninger, f.eks Sparekassen Vendsyssel fastrente på 1,5 % på ca. 1 år, 2% på ca. 2 år og
    2,5 % på ca. 4 år. – men check selv hvis man er interesseret hvad der står med småt.
    Østjysk Bank har også ifølge deres prisbog noget “højrente" , men der er lidt flimmer med indskudsperioden, så vidt jeg kan se.
    Efter at FIH igen har nedsat renten må man jo være mere og mere OBS på hvad der findes af lokale tilbud som der ikke reklameres så meget med, og det er jo blevet noget vanskeligere efter at man skal helt ind i “Prisbøgerne" for at finde satser, så jeg opfordrer til at noget af det der ikke reklamers så meget med kommer frem her i debatten, så kan hver enkelt interesseret jo selv se om det er noget der kan passe ind i de ønsker man har. Det behøber jo ikke at være med alle detaljer man skriver, men blot tip.

    #204896
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen der ved hvornår Santander og Ikano Bank kommer ind på det danske marked?

    De vil vel kun have indlånskunder og ikke noget med betalingskort og daglige bankforretninger?

    #204918
    HeyForfatter

    Hej HalliHallo.

    Jeg læste at de skulle komme sidst i januar, så de må være lige på trapperne.
    Jeg tror vi er mange der venter spændt, for de renter der er her nu, er bestemt ikke noget at råbe hurra for.

    #204936
    JydenForfatter

    Jeg kan se at Ringkøbing Landbobank udover de tidligere nævnte også har 5 forskellige “højrentekonti" – hvis man kan kalde dem det – i øjeblikket.

    #205106
    PD 99Forfatter

    “Santander Højrente Fri lanceres kort efter nytår"

    Jeg ved ikke hvad “kort efter" kan forventes at betyde – men det kunne også være i 2015… 😉

    #205128
    BertelsenForfatter

    Landbobankens højrentekonti er ikke attraktive.

    Renten er pt. højere hos FIH.

    #205136
    HalliHalloForfatter

    PF 99, jeg syntes du skal ringe til banken og spørge, når du ikke kan vente ligesom børnene juleaften.

    Men nogen gange tager den slags ting bare længere tid end planlagt.

    #205200
    JydenForfatter

    Bertelsen,
    Du har ret i at Landbobankens rentesater ikke er de mest attraktive. Hvis du skal have noget bedre end FIH kan det f.eks være Skjern Banks højrente marts 2016 til 1,75 % og højrente ,arts 2017 til 2,25 %.
    Jeg har kun oprettet tråden for at få så mange tilbud som muligt frem af dem der ikke umiddelbart er tilgængelige, og nogen gange skal der graves dybt. Det er derfor jeg håbede på at få inspiration til lokale tilbud fra nogen rundt om i det ganske land. Så må hver enkelt jo se hvad man mener der er mest gunstigt for hver især med rente, dekort, bindingsperiode, tro på renteudviklingen osv. osv. og alt det der står med småt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.