Hvor mange kunder mister Danske Bank?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 58 i alt)
  • Indlæg
  • #197272
    Mr RForfatter

    vbturbo

    saglighed er ikke din force.

    #197276
    AnonymForfatter

    Der er ingen tvivl om at jo flere som er med til at betale for udviklingsomkostninger og drift af netbank og betalingsplatforme, jo mere lønsomt er det.

    Det hjælper selvfølgelig også at outplace 300 job til Litauen.

    Nu hvor jeg og åbenbart mange andre småkårsfolk har forladt butikken, må Danske Bank hente lidt på deres komplekse kunder.

    Jeg håber da på at vi uønskede ekskunder er med til at gøre en forskel, at vi sænker deres milliardoverskud de kommende år. En negativ folkestemning kan blive meget ødelæggende, selv for en bank som er erklæret systemisk vigtig.

    #197278
    Mr RForfatter

    Tjep jeg er ked af at sige det men…..

    Danske Bank har iflg. dem selv analyseret hvilke kunder de tjener penge på.

    De tjener rent faktisk penge på at du forlader biksen.

    #197280
    Mr RForfatter

    Det er det der er hele pointen

    #197284
    AnonymForfatter

    Det dummeste Danske Bank har gjort er at sætte eksklusiv kunder til engagement over € 100.000. (altså over indskydergarantien.)

    Jeg er ligeglad med at sandsynligheden for at danske bank går konkurs er næsten lig nul.

    Jeg skal igang med at flytte min mors og bedstemors konti (de bor begge alene) til andre banker inden 1 sep. De har flere banker så de ikke kommer over indskydergarantien i en enkel bank.

    Danske bank burde have sat grænsen ved eksempelvis 500.000 kr.

    Nu stopper bedstemoren i danske bank efter 90 år som kunde. Men sådan er det. Har fået hende overtalt til skifte.

    Jeg vil lige pointere at jeg synes det helt iorden at Danske bank selektere i kunderne for at omkostningsoptimere, men grænsen på over indskydergarantien kan godt give bagslag.

    #197290
    AnonymForfatter

    Mr R:
    Nu er det jo sådan at hvis Danske Bank gør det de er bedst til, så er de ikke rigtigt gode til noget. Så jeg tvivler meget på at deres kundesegmentering og eksklusivaftaler for Danmarks velhavere bliver en god forretningsmodel. Mange bliver selvsagt fortørnet over de anløbne forretningsmetoder.

    Hvem ønsker at være kunde i Danske Bank, som ikke mere er et velrenommeret gammelt firma, men en nygrisk bank som gang på gang foretager afsinge beslutninger, som lader hånt om kunderne, deres egne ansatte, deres egne aktionærer og Danmark. Deres dårlige renomme kan risikere at smitte negativt af på andre virksomheders brand.

    #197292
    testForfatter

    Jpubas.

    240 kr pr år, gratis visa dankort MasterCard og så videre. Hvis du kan få det billigere andre steder så skal du skifte. Mange banker tager 150 kr pr år for visa dankort plus diverse gebyre.

    Debat basseret på fakta er fint men der køre en hetz mod danske bank,

    Hos andelskassens sku jeg f.eks. Betale hvergang min kone mistede sit kort plus årsgebyr og gebyr for nyt maks på visa kort. Alt det er med i prisen hos danske bank.

    Så ikke sikkert du gør de gamle mor en tjeneste.

    #197294
    HalliHalloForfatter

    Test, hold nu op med din evindelige salgstale for Danske Bank. Selvfølgelig er du glad for at andre skal betale for at du kan bruge banken gratis. Havde du selv skulle have betalt, så skulle du nok have brokket dig, du brokker dig jo altid over gebyrer mv. i forsikringsselskaber, når det drejer sig om pensionsordninger.

    Fremover skal man i øvrigt også betale for mistede kort m.v. i Danske Bank.

    Men fortalerne for bankens gebyrpolitik vil sikkert også mene at banken ikke tjener en krone på den kunde, der har et engagement med banken på 700.000 kr., men ham der har et på 800.000 kr., der tjener banken rigtig penge, så han skal ikke betale flere hundrede kroner i abo.gebyr, som førnævnte skal eller er det rigtig forstået?

    Jeg kan også kun opfordre mindre kunder til at forlade banken og det kan faktisk ikke gå for stærkt. Mybanker sagde for nogle måneder siden at alle andre ville følge med, men indtil d.d. har jeg ikke set en eneste bank, der er fulgt efter.

    Mit råd: Flyt f.eks. over til Finansnetbanken eller Nordea, hvor alt stort set er gratis.

    #197326
    AnonymForfatter

    “240 kr pr år, gratis visa dankort MasterCard og så videre. Hvis du kan få det billigere andre steder så skal du skifte"

    Det er så det jeg har gjort, skiftet fra DB til AL, bank:
    Alle konti = gratis
    Vise/Dankort = gratis
    Mastercard = gratis
    Netbank = gratis
    Overførsel via netbank = gratis
    Betale indbetalingskort = gratis

    Pris pr. år = rente for brug af Mastercard ellers 0 kr.

    Pris i DB, rente for brug af Mastercard + ca. 500 kr. pr. år.

    Gevinst ved Bank skifte ca. 500 pr. år (de 500 er fra 2 konti, 2 kort samt netbank, samt en bunke overførsler via netbank og indbetalinger via netbank).

    #197328
    Mr RForfatter

    Ja Molan, men du beretter ikke noget om hvad krav de har til at man bliver kunde.

    Du kan også få det gratis i Nordea eller i Danske Bank.

    Det er bare et spørgsmål om størrelsen på dit engagement.

    #197330
    AnonymForfatter

    Er ved at skifte til Basisbank, som jeg har haft tidligere. Her betaler jeg kun 100 kr om året for visadankort og får som senior 1,1 % PA for lønkonto (min. 50.000kr.). Et Guldmasterkart koster 699 kr. pr. år incl. rejsforsikring for min kone og jeg. Jeg kan hæve i alle pengeautomater uden gebyrer. Du kan ringe hver dag også weekend – og de tager telefonen hurtigt (næsten ingen ventetid.)

    jeg har været kunde i danske Bank i en årrække, men jeg har indtrykket, at de ikke gider mig mere. Jeg kan slet ikke se nogen grund til at blive i denne bank. Hvorfor skulle jeg betale 3-4 gange så meget allene i dankortgebyr?

    Konklussion: Hold øje med din bank, og skift om nødvendig. Vær med til at skærpe konkurencen.

    #197332
    testForfatter

    og perC den konklusion er jeg helt enign med dig i.

    Molan sidste jeg checked Al fravalgte jeg dem på grund af en stribe af gebyre der ville ha ramt mig. Det er flere år siden og du har enten en anden kunden profil eller de har ændret politik.

    så tilykke med skiftet. Men i relation til spørgsmålet i overskrifte ville ingen af jer ha fået en bank pakke gratis. Er det ikke korrekt?

    #197348
    HalliHalloForfatter

    Hvem har behov for en kundebakke? Jeg har ikke!

    Det som koster 100 kr. i Basisbank koster 0 kr. i Finansnetbanken og vel også 0 kr. i Nordea, hvis man er tilmeldt “gratis hverdag" og kun hæver på sit Dankort i bankens filialer.

    Danske Bank, som hidtil har været en billig bank for ganske almindelige kunder bliver desværre fra 1.9.2013 Danmarks dyreste bank, ja, jeg skriver ubetinget Danmarks dyreste bank.

    Men det må banken jo selv om, konkurrencedygtig vil den ikke længere være i mine øjne.

    #197352
    pppedeForfatter

    Jeg har lige betalt 330 kr. for en klipning. Jeg bliver klippet 9-12x årligt.

    I Danske Bank skal jeg betale 360 kr. årligt

    Jeg kan jo heldigvis blive klippet billigere et andet sted, jeg har bare ikke tillid til, at jeg vil være lige så tilfreds efterfølgende.

    #197358
    Mr RForfatter

    HalliHallo

    Sikke dog en gang gejl.

    Der er ikke nogen dyrest eller billigst bank.

    Alt afhænger af hvad man har brug for af ydelser og hvordan man betjener sig i banken.

    Hvis du tror at f.eks. basisbank er billigst bare fordi de ikke tager noget for en lønkonto tager du grueligt fejl.

    Der er mange andre services banken tager penge for som ikke koster noget andre steder.
    Desuden kan en ganske lille forskel i rente betyder meget meget mere end et fast gebyr.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 58 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.